• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Nytt alias?)
    Aniiee skrev 2023-05-04 20:39:29 följande:

Nu har jag skrivit om första delen av Rings of Power.

Vill du ge lite kontext? 😁 Hur många delar? Genre? Blev den bättre/du nöjd? 
  • Aniiee
    RaYzLeR skrev 2023-05-04 20:36:38 följande:

Ska man kolla på A Quiet Place Part II eller Jönssonligan dyker upp igen på tv ikväll? Skrattande

A quiet place 2 är bra, men en sån där film som jag inte klarar av egentligen. Jönssonligan dyker upp igen är väl den bästa Jönssonliganfilmen efter Dynamit-Harry, och är nostalgi deluxe för mig, men objektivt är väl ingen av de högklass egentligen. Men alla filmer behöver inte vara världsbäst, ens för att hamna på mina årslistor....
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Nytt alias?)

Önskar dig en fin tv-afton oavsett filmval RaYzLeR 

• RaYzLeR
    Mortiscia80 skrev 2023-05-04 20:37:39 följande:
    Svårt val! :o Den första verkar spännande men Jönssonligan är en klassiker.
    Ja, jag har beslutsångest. Jag tror det blir A Quiet Place Part II. Jag har bara sett ettan! 🙂

Men jag vill ju gärna se Jönssonligan på IKEA också!
  • Aniiee
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-05-04 20:41:35 följande:
    Vill du ge lite kontext? 😁 Hur många delar? Genre? Blev den bättre/du nöjd? 
    Har du missat allt "hype" kring rings of power? Wow...

Det är Amazons miljard-dollar-serie där de bastardiserade Tolkiens Midgård (så fantasy) och skröt om det så alla blev sura innan serien ens släpptes, och hade historiens största tittarras från första delen till andra och sedan till sista avsnittet. Världens dyraste tv-serie med världens sämsta tittariffror. Bravo, Amazon. Bravo.... Den skulle dessutom få 5 säsonger, nu ser det ut som att säsong 2 får 4 och de slutar där för de avsnitten var redan filmade och ingen vill se skiten.

Så jag skrev om första delen av 10, än så länge, och jag är ju mer nöjd med det än vad avsnittet var, för jag är lite av en Tolkien-nörd och respekterar författaren och hans livsverk, även om jag samtidigt vet att man måste ändra vissa saker för att det ska bli bra film/tv. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Nytt alias?)
    Aniiee skrev 2023-05-04 20:52:10 följande:
    Har du missat allt "hype" kring rings of power? Wow...

Det är Amazons miljard-dollar-serie där de bastardiserade Tolkiens Midgård (så fantasy) och skröt om det så alla blev sura innan serien ens släpptes, och hade historiens största tittarras från första delen till andra och sedan till sista avsnittet. Världens dyraste tv-serie med världens sämsta tittariffror. Bravo, Amazon. Bravo.... Den skulle dessutom få 5 säsonger, nu ser det ut som att säsong 2 får 4 och de slutar där för de avsnitten var redan filmade och ingen vill se skiten.

Så jag skrev om första delen av 10, än så länge, och jag är ju mer nöjd med det än vad avsnittet var, för jag är lite av en Tolkien-nörd och respekterar författaren och hans livsverk, även om jag samtidigt vet att man måste ändra vissa saker för att det ska bli bra film/tv. 
    God morgon! Jag har missat denna hype. Är väldigt ointresserad av det du är nörd på. Som tur är kunde du berätta för mig! 
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-05-05 06:39:43 följande:
    God morgon! Jag har missat denna hype. Är väldigt ointresserad av det du är nörd på. Som tur är kunde du berätta för mig! 
    Jag har också missat den här hypen så du är inte ensam! Jag är inte speciellt insatt i det faktiskt. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Nu tar jag i alla fall helg! Skrattande

• Anonym (Nytt alias?)
    Freddie K skrev 2023-05-05 16:11:42 följande:

Nu tar jag i alla fall helg! Skrattande

Jag har jobbat på den hela veckan! 
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-05-05 16:14:10 följande:
    Jag har jobbat på den hela veckan! 
    Det är väl bra det? Glad
Svar på tråden Här är vi alla vänner.