• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Polyrytm
    Eurydike skrev 2023-05-06 11:44:51 följande:
    Min mamma hade skapat ett bibliotek fyllt med litterära klassiker och skräplitteratur i en salig blandning, så jag har alltid läst mycket. Jag läste många böcker som inte var lämpliga för barn, så som Frankenstein, Lolita, Dracula, Närkontakt, Rädd att flyga, Jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig, Grottbjörnens folk och Sagan om Isfolket. Men vi hade ett rejält lass med serietidningar också, eftersom mamma hade Kalle Anka-tidningar från 70-talet och vi prenumererade på Kalle Anka och Bamse.

Wow! Flera hundra tidningar är en rejäl samling! 😮
    Närkontakt av Whitley Strieber?

Vilken Dracula-bok?

Jag läste nästan bara Dracula och andra vampyr-serietidningar när jag var liten. Kalle och liknande gav mig verkligen ingenting...🙂
  • Eurydike
    Polyrytm skrev 2023-05-06 22:53:27 följande:
    Närkontakt av Whitley Strieber?

Vilken Dracula-bok?

Jag läste nästan bara Dracula och andra vampyr-serietidningar när jag var liten. Kalle och liknande gav mig verkligen ingenting...🙂
    Exakt! Jag fick googla, för jag kom inte ihåg författarens namn, men den framsidan glömmer man inte så lätt. Dracula var den av Bram Stoker. Konstigt nog formade de där böckerna min plastiska lilla barnhjärna på så vis att jag blev väldigt mörkrädd och livrädd för utomjordingar och vampyrer 👽🧛🏻

Det här låter sjukt, men jag sover fortfarande med lampan tänd! 😅

De övriga böckerna innehöll lite smått och gott. Till exempel förakt för den vuxna kvinnans kropp, demoner med kebabspett ner till knäna och begreppet Det knapplösa knullet.

Kan förstå dragningen till vampyrer framför en suspekt anka som går naken om baken 🤔 De bästa Kalle Anka-serierna, enligt mig, är Don Rosas, Carl Barks eller Marco Rotas.
  • vasaflikkan
    Polyrytm skrev 2023-05-06 17:43:20 följande:
    Menar du att du fick den ändrad till en vänstergitarr eller hur menar du?

Jag började spela på en kompis trummor när jag var runt 15, och spelade där så ofta jag kunde. Minns att då lossnade det vanliga 4/4-kompet för mig och jag fick blodad tand.

Jag hade dock spelat på kastrull-lock och liknande från jag var typ 3 år så det fanns ett intresse redan då. Min morbror spelade också trummor så jag lekte lite på de ibland.

Jag köpte egna trummor när jag var runt 19-20 men spelade inte jättemycket, hade ett par band men det rann lite ut i sanden.

Några år senare, när jag var runt 28 flyttade jag och fick möjlighet att fokusera på att öva varje dag och nuförtiden, speciellt de senaste 10 åren har jag spelat och övat mellan 1-4 timmar varje dag. Jätteskönt att kunna gå ut mitt i natten och spela om jag vill. Bo i skogen har sina fördelar. ;)

Förut var jag mest inne på metal men de senaste åren har jag fokuserat och snöat in på jazz, blues och lite funk. Även en del samba och bossa nova.
    Jag är helt självlärd men är sugen på att skaffa en bra lärare och lära mig läsa och lära mig mer teori.
    Ja precis. Vad fint att du har fått så mycket övat och haft intresset så länge. Att ha egna trummor underlättar och så som du bor är det ju som gjort för att öva. Det här med olika stilar kan ju också ge en utveckling i och med att de sinsemellan är olika och man får olika referenspunkter också. Musikteori kan vara en ögonöppnare på många sätt. Du kan säkert lära dig en del på egen hand, men en lärare kan ha många viktiga infallsvinklar som man kanske inte tidigare tänkt på även vad gäller spelande. Annars så kan du nog välja att bara titta på teorin med någon lärare som kan det.
  • Anonym (Trevlig)
    Eurydike skrev 2023-05-06 21:20:38 följande:
    Skönt att du mår lite bättre tack vare antibiotikan! Hoppas att du blir helt frisk snart 😊
    Tack🙂Jag är helt feberfri idag och även hostan börjar att lunga ner sig så snart så är jag nog helt frisk 
    Mortiscia80 skrev 2023-05-06 21:55:16 följande:
    95 % frisk nu! Vad skönt att du också börjar må bättre :)
    Hoppas att du blir helt frisk snart så du kan njuta av värmen som äntligen är på väg ☀️
  • Mortiscia80
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-05-07 20:22:28 följande:
    Tack🙂Jag är helt feberfri idag och även hostan börjar att lunga ner sig så snart så är jag nog helt frisk 
    Mortiscia80 skrev 2023-05-06 21:55:16 följande:
    95 % frisk nu! Vad skönt att du också börjar må bättre :)
    Hoppas att du blir helt frisk snart så du kan njuta av värmen som äntligen är på väg ☀️
    Vad bra! :D Jag var ute idag och jag är nog också frisk nu skulle jag säga. Vi tar den här, bara för att!

• Anonym (Trevlig)
    Mortiscia80 skrev 2023-05-07 20:55:05 följande:
    Vad bra! :D Jag var ute idag och jag är nog också frisk nu skulle jag säga. Vi tar den här, bara för att!
    Härligt för då kan du njuta mera av värmen som är på väg.
    Jag är sjukskriven till och med onsdag  och det kan behövas för jag är helt slut efter min lunginflammation  och den skyhöga snabbsänkan 

• Polyrytm
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-05-07 21:05:25 följande:
    Härligt för då kan du njuta mera av värmen som är på väg.
    Jag är sjukskriven till och med onsdag  och det kan behövas för jag är helt slut efter min lunginflammation  och den skyhöga snabbsänkan 

Krya på dig.🙂
  • fultextad användarhandbok

Hoppas inte att jag stör i er tråd. Läste lite bakåt i tråden. Till er som gillar att skriva inbjuder jag gärna till min tråd om reflektioner kring inlägg och forum i prosastil. 

www.familjeliv.se/forum/thread/82370980-rituella-inlagg-och-subliminala-budskap

Så var det en sak till. Såg att det finns musiker i tråden, både Pampas och Poly. Jag är nybörjare och spelade in det här förut i dag. Vad kan jag förbättra? Förutom att jag inte fick perfekta toner och höll på att missa ett grepp i slutet då.

soundcloud.com/fultextad/estudio-5&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

• Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2023-05-07 21:40:43 följande:

Hoppas inte att jag stör i er tråd. Läste lite bakåt i tråden. Till er som gillar att skriva inbjuder jag gärna till min tråd om reflektioner kring inlägg och forum i prosastil. 

www.familjeliv.se/forum/thread/82370980-rituella-inlagg-och-subliminala-budskap

Så var det en sak till. Såg att det finns musiker i tråden, både Pampas och Poly. Jag är nybörjare och spelade in det här förut i dag. Vad kan jag förbättra? Förutom att jag inte fick perfekta toner och höll på att missa ett grepp i slutet då.

soundcloud.com/fultextad/estudio-5&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

Välkommen till tråden! Du stör inte alls 😊 Jag har faktiskt varit inne och kikat i din tråd förut, men just då blev det inte av att jag skrev någonting. Din text påminde mig lite om Gunnar Ekelöfs Sonatform denaturerad prosa från 1949, kanske mest känd för krossa bokstävlarna. Musik kan jag tyvärr ingenting om, mer än att jag tycker om att dansa till den 💃
Svar på tråden Här är vi alla vänner.