vasaflikkan skrev 2023-04-27 14:15:48 följande:
Det är verkligen vackert! jag började spela gitarr när jag var 15, det var roligt men det gick inte riktigt så bra tills jag fick gitarren omlagd så att jag kunde spela åt andra hållet, då lossnade det. Så seriöst sedan jag var 16. Har du spelat trummor länge? Vad för musik spelar du helst?
Menar du att du fick den ändrad till en vänstergitarr eller hur menar du?
Jag började spela på en kompis trummor när jag var runt 15, och spelade där så ofta jag kunde. Minns att då lossnade det vanliga 4/4-kompet för mig och jag fick blodad tand.
Jag hade dock spelat på kastrull-lock och liknande från jag var typ 3 år så det fanns ett intresse redan då. Min morbror spelade också trummor så jag lekte lite på de ibland.
Jag köpte egna trummor när jag var runt 19-20 men spelade inte jättemycket, hade ett par band men det rann lite ut i sanden.
Några år senare, när jag var runt 28 flyttade jag och fick möjlighet att fokusera på att öva varje dag och nuförtiden, speciellt de senaste 10 åren har jag spelat och övat mellan 1-4 timmar varje dag. Jätteskönt att kunna gå ut mitt i natten och spela om jag vill. Bo i skogen har sina fördelar. ;)
Förut var jag mest inne på metal men de senaste åren har jag fokuserat och snöat in på jazz, blues och lite funk. Även en del samba och bossa nova.
Jag är helt självlärd men är sugen på att skaffa en bra lärare och lära mig läsa och lära mig mer teori.