• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • fultextad användarhandbok
    Freddie K skrev 2024-05-21 15:28:43 följande:

Jag ska nog inte skriva en guide. Jag ska skriva ett argt brev! Tungan ute

Eller så kan du skriva en guide hur man författar ett argt brev, har inte försökt mig på det, men jag ger det gärna ett försök, kanske något sådant här, i ett försök att kvantifiera vissa aspekter av det.

A. Gör en textanalys och identifiera sådant som kan indikera ilska. Lägg märke till ordfrekvensen och gör en lista över ofta återkommande ord och gör en ordfrekvensanalys. Räkna också antalet utropstecken då dessa kan vilja uttrycka ilska motsvarande höga röster i tal exempelvis.

B. Gå vidare med en sentimentanalys för att försöka mäta känslomässig ton. Med hjälp av föregående steg kan man skapa en bestämt ordlista att hänvisa till, där vissa ord är associerade till känslor som kan uppstå vid författandet av ett ilsket brev. Tilldela därefter varje mening poäng baserat på detta.

C. Beräkna läsbarhetsindex med hjälp av exempelvis Flesch-kincaid läsbarhetsindex.

Avsluta med att formulera genom att väga samman de olika faktorerna. Ilska=w1 x (ordfrekvenspoäng) + w2 x (sentimentpoäng) - w3 x (läsbarhetsindex).

Är det någon som har lust att skriva en guide om huruvida bruksmaskiner kan bli konst och i så fall hur ser övergången ut? Alternativt en guide om hur man reparerar en tiltpackare till en plog?
  • Anonym (Kattflickan)

🐾Tassar in och önskar er en fortsatt fin dag🐾🐈

• Eurydike
    Anonym (Kattflickan) skrev 2024-05-21 17:42:23 följande:

🐾Tassar in och önskar er en fortsatt fin dag🐾🐈

Så trevligt! Själv ligger jag här och spinner i solen ☀️ Ha en fortsatt fin dag du med! Tassar ut ur tråden 🐾🦨
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-05-21 17:25:47 följande:
    Eller så kan du skriva en guide hur man författar ett argt brev, har inte försökt mig på det, men jag ger det gärna ett försök, kanske något sådant här, i ett försök att kvantifiera vissa aspekter av det.

A. Gör en textanalys och identifiera sådant som kan indikera ilska. Lägg märke till ordfrekvensen och gör en lista över ofta återkommande ord och gör en ordfrekvensanalys. Räkna också antalet utropstecken då dessa kan vilja uttrycka ilska motsvarande höga röster i tal exempelvis.

B. Gå vidare med en sentimentanalys för att försöka mäta känslomässig ton. Med hjälp av föregående steg kan man skapa en bestämt ordlista att hänvisa till, där vissa ord är associerade till känslor som kan uppstå vid författandet av ett ilsket brev. Tilldela därefter varje mening poäng baserat på detta.

C. Beräkna läsbarhetsindex med hjälp av exempelvis Flesch-kincaid läsbarhetsindex.

Avsluta med att formulera genom att väga samman de olika faktorerna. Ilska=w1 x (ordfrekvenspoäng) + w2 x (sentimentpoäng) - w3 x (läsbarhetsindex).

Är det någon som har lust att skriva en guide om huruvida bruksmaskiner kan bli konst och i så fall hur ser övergången ut? Alternativt en guide om hur man reparerar en tiltpackare till en plog?
    Svaret var inte riktat till mig, men jag svarar ändå. Bra idé med en sådan guide! Jag tyckte om ditt försök, eller rättare sagt din guide, och du fångade verkligen in de svårfångade aspekterna i mätbarhetens håv. Bruksmaskiner kan bli konst genom ogynnsamma förhållanden och förfall. Genom att brytas ner och bli något nytt. Någon fäller ut, något går sönder. Ytterligare något söndrar. De kan också få en roll som publik i ett performance, då människor tvingas göra det maskinerna tidigare gjorde. Bruksmaskinerna får äntligen luta sig tillbaka och se på. Kanske dukas det fram vin och snacks. Bruksmaskinerna kan också sättas på nya sysslor. En cementblandare får baka en kaka. En lyftkran får duka ett bord. Hur övergången skulle se ut vet jag tyvärr inte 🤔
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2024-05-21 16:35:37 följande:
    Ett argt brev till vem? Till mig? 😅😉
    Haha! Nej, absolut inte. Till Ubisoft, tänkte jag på isåfall. Fast jag kanske skriver guiden och sen ett argt brev. Tungan ute
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    fultextad användarhandbok skrev 2024-05-21 17:25:47 följande:

Låter som en bra idé, men det låter lite krångligt så jag håller mig till min guide bara. Glad
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2024-05-22 07:49:05 följande:

God morgon!! Skrattande Fantastisk dag!!

God morgon, fröken. Ja, det är det verkligen! Hoppas att dagen fortsätter så här bra som den har börjat. Skrattande
  • Freddie K

Oh, mama. I had a nightmare! Rynkar på näsan

Svar på tråden Här är vi alla vänner.