• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Snälla Killen

Min nacke började krampa igår kväll. Kanske fästingbettet som börjar spöka nu lagom till du gamla och fria 😶

Sjukt svårt att sova inatt 

Snäll? Definiera snälla...
  • Freddie K

Du gamla du fria. Du fjällhöga ko. Du tysta du fjäderrika höna. *Ylar*.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Den svenska nationaldagen är ett skämt!

• Snälla Killen
    Freddie K skrev 2025-06-06 06:05:28 följande:

Den svenska nationaldagen är ett skämt!

Varför tycker du det?

Visserligen är det inte lika viktigt förr oss, som det är för norrmännens 17:e Maj, men ändå lite värt att fira ändå 🙃🇸🇪
  • Freddie K
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 06:17:55 följande:
    Varför tycker du det?

Visserligen är det inte lika viktigt förr oss, som det är för norrmännens 17:e Maj, men ändå lite värt att fira ändå 🙃🇸🇪
    Jag tycker det eftersom att ingen vet varför man firar nationaldagen och viftar man med en svensk flagga så blir man kallad rasist. 
  • Snälla Killen
    Freddie K skrev 2025-06-06 15:41:02 följande:
    Jag tycker det eftersom att ingen vet varför man firar nationaldagen och viftar man med en svensk flagga så blir man kallad rasist. 
    Du har en poäng där! Klart att en av världens äldsta självständiga kvarvarande nationer i hela världen idag har glömt bort varför vi vid det här laget ens firar nationaldagen...

Sverige var ju inte direkt det snällaste landet i världen för ett par hundra år sedan. Vi skulle kriga och erövra andra länder osv (lite som dagens Ryssland).

MEN det som är värt att fira är vilket fint land vi tillslut blev och vår teknologiska utveckling (trots vår obetydliga storleksett till yta), ABBA och vår helt UNIKA förmåga idag att prata svengelska 🙂

Vi är inte perfekta och kommer aldrig att bli men jag tänker aldrig vika mig för någon som anklagar mig för att vara rasist eller något annat, enbart för att jag är en stolt svensk 🇸🇪????
  • prudentlig
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 16:20:57 följande:
    Du har en poäng där! Klart att en av världens äldsta självständiga kvarvarande nationer i hela världen idag har glömt bort varför vi vid det här laget ens firar nationaldagen...

Sverige var ju inte direkt det snällaste landet i världen för ett par hundra år sedan. Vi skulle kriga och erövra andra länder osv (lite som dagens Ryssland).

MEN det som är värt att fira är vilket fint land vi tillslut blev och vår teknologiska utveckling (trots vår obetydliga storleksett till yta), ABBA och vår helt UNIKA förmåga idag att prata svengelska 🙂

Vi är inte perfekta och kommer aldrig att bli men jag tänker aldrig vika mig för någon som anklagar mig för att vara rasist eller något annat, enbart för att jag är en stolt svensk 🇸🇪????
    Den svenska nationaldagen har gamla arv tror jag, även om kanske inte det är så stor tradition att fira den. Jag är inte svensk, men självklart är du inte rasist om du älskar Sverige eller är stolt! Sverige har mycket fint och också trevlig kultur i många situationer.
  • Snälla Killen
    prudentlig skrev 2025-06-06 17:03:08 följande:
    Den svenska nationaldagen har gamla arv tror jag, även om kanske inte det är så stor tradition att fira den. Jag är inte svensk, men självklart är du inte rasist om du älskar Sverige eller är stolt! Sverige har mycket fint och också trevlig kultur i många situationer.
    Hej! Välkommen hit till tråden 🙂

Ja, som svensk är det egentligen ingen tradition att fira nationaldagen, så det är inget som egentligen är någon stor sak för någon svensk egentligen på det viset. Midsommar är desto större än nationaldagen vad gäller högtider att fira. 🇸🇪😊

Klart att du är svensk! Du pratar ju svenska, bor i Sverige, studerar / arbetar?

Vart kommer du ifrån ursprungligen? Eftersom att du menar att du inte är svensk...
  • Freddie K
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 16:20:57 följande:

Kloka ord. Rasistkortet drar de ganska ofta. Säger man till ungdomar till exempel på bussen att dämpa sig så kallar de en för rasist.
  • prudentlig
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 17:27:47 följande:
    Hej! Välkommen hit till tråden 🙂

Ja, som svensk är det egentligen ingen tradition att fira nationaldagen, så det är inget som egentligen är någon stor sak för någon svensk egentligen på det viset. Midsommar är desto större än nationaldagen vad gäller högtider att fira. 🇸🇪😊

Klart att du är svensk! Du pratar ju svenska, bor i Sverige, studerar / arbetar?

Vart kommer du ifrån ursprungligen? Eftersom att du menar att du inte är svensk...
    Tack så mycket. Ja och midsommar är ganska snart nära nationaldagen. Kanske, hur det bedömer, men jag är också av den åsikten att man kan bli till en annan nationaliteten med språket och kulturen. Från ursprungligen Litauen. Vad gör du i midsommar? Jag har inte något riktigt planerat.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.