• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Snälla Killen
    prudentlig skrev 2025-06-06 18:44:48 följande:
    Tack så mycket. Ja och midsommar är ganska snart nära nationaldagen. Kanske, hur det bedömer, men jag är också av den åsikten att man kan bli till en annan nationaliteten med språket och kulturen. Från ursprungligen Litauen. Vad gör du i midsommar? Jag har inte något riktigt planerat.
    Jag arbetar 50% i Norge och har gjort det sedan 2013. Under tiden har jag lärt mig språket och de flesta norrmän misstar mig för att vara en norrman när jag brer på, så ja absolut,  man kan definitivt bli mer än enbart en nationalitet 🙂

Jag har absolut inget planerat inför midsommar annat än att jag ska ha sill och potatis 😁

Själv?
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Freddie K skrev 2025-06-06 18:14:56 följande:
    Kloka ord. Rasistkortet drar de ganska ofta. Säger man till ungdomar till exempel på bussen att dämpa sig så kallar de en för rasist.
    Ja folk är så lättkränkta idag. Nästan lika lättkränkta som under 1600-talet.

Men om någon hade kallat mig för rasist för att säga åt någon yngling att dämpa sig, så hade jag enbart gett tillbaka och kallat snorungen för något vid mindre lämpat ordval 😇

Jag menar, en svensk skulle ju inte kalla dig för rasist vid en tillsägelse, så jag antar att grabben med moppe-muscha är av en viss karaktär 🙃

Tragiskt egentligen hur vissa är uppfostrade...
  • prudentlig
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 19:33:00 följande:
    Jag arbetar 50% i Norge och har gjort det sedan 2013. Under tiden har jag lärt mig språket och de flesta norrmän misstar mig för att vara en norrman när jag brer på, så ja absolut,  man kan definitivt bli mer än enbart en nationalitet 🙂

Jag har absolut inget planerat inför midsommar annat än att jag ska ha sill och potatis 😁

Själv?
    Åh, du lärde norska också, det är bra. Språket är nyckeln till landet ofta. Norskan är nära svenskan, men jag kan tro att det kanske finns ord som betyder annat i norskan än i svenskan. Jag ska också ha sill och potatis, gärna med dill också.
  • Freddie K
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 19:43:35 följande:
    Ja folk är så lättkränkta idag. Nästan lika lättkränkta som under 1600-talet.

Men om någon hade kallat mig för rasist för att säga åt någon yngling att dämpa sig, så hade jag enbart gett tillbaka och kallat snorungen för något vid mindre lämpat ordval 😇

Jag menar, en svensk skulle ju inte kalla dig för rasist vid en tillsägelse, så jag antar att grabben med moppe-muscha är av en viss karaktär 🙃

Tragiskt egentligen hur vissa är uppfostrade...
    Haha, ja, då var de verkligen lättkränkta. Där jag bor så blir man väldigt lätt kallad rasist, men det bor typ bara ett par svenskar i mitt område och jag är en av de. 

Ja, vissa måste ha blivit uppfostrade av hundar. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Meddelande borttaget
  • burleskburkläsk
    Anonym (BUSTY) skrev 2025-06-07 04:46:24 följande:

En bild i tråden kanske kan lugna ner? Skrattande

Dessa gentlemän dog nog av högt blodtryck istället men detta måste utredas.

Dina handlingar kommer troligen att stå dig dyrt då båda är rödlistade hos den Internationella naturvårdsunionen.

Vi kan med all sannolikhet meddela redan nu att bevis nr 1 (fotot du postade som vi misstänker ledde till att dessa två fridlysta gentlemän fick betala å det dyraste) kommer att ha en betydande roll redan på inledningsdagen.

🤣
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-06-07 06:25:40 följande:
    Dessa gentlemän dog nog av högt blodtryck istället men detta måste utredas.

Dina handlingar kommer troligen att stå dig dyrt då båda är rödlistade hos den Internationella naturvårdsunionen.

Vi kan med all sannolikhet meddela redan nu att bevis nr 1 (fotot du postade som vi misstänker ledde till att dessa två fridlysta gentlemän fick betala å det dyraste) kommer att ha en betydande roll redan på inledningsdagen.

🤣
    Ett brott mot Genevekonventionen och barnkonventionen och mot våra mänskliga rättigheter, för att inte tala om hets mot folkgrupp. :-P.
  • Freddie K

A man walks down the street. He says:" Why am I soft in the middle now. Why am I soft in the middle when my life is so hard?" *Ylar*.

• burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-06-07 06:32:55 följande:
    Ett brott mot Genevekonventionen och barnkonventionen och mot våra mänskliga rättigheter, för att inte tala om hets mot folkgrupp. :-P.
    🤣
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Snälla Killen
    Freddie K skrev 2025-06-07 04:38:25 följande:
    Haha, ja, då var de verkligen lättkränkta. Där jag bor så blir man väldigt lätt kallad rasist, men det bor typ bara ett par svenskar i mitt område och jag är en av de. 

Ja, vissa måste ha blivit uppfostrade av hundar. 
    Här där jag bor idag ute på landet i Småland (jag är ursprungligen stockhlmare), så är det enbart inbitna smålänningar och en göteborgare. 

Inom bygden och alla känner alla och jag var själv lite orolig inför flytten hit, eftersom att det skulle vara så mycket mer annorlunda än hur jag tidigare var van vid uppe i sthlm.

Idag skulle jag inte vilja flytta tillbaka igen. Alla är så mkt mer avslappnade här nere jämfört med uppe i sthlm och just där jag bor finns inga segregationsproblem alls faktiskt och det var just därför jag valde att flytta hit, innan barnen hann bli för gamla.

Men vissa områden jag har vuxit upp i i barndomen går tyvärr inte längre att känna igen idag. Därför blev det enkelt för mig att flytta bort även om det sved lite i själen.

Vilken del av landet är du ifrån?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.