• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2025-06-08 06:52:50 följande:
    Jag hatar semester. Det braiga med att inte jobba 9-5-jobb är att jag slipper ta semester.

Jag vet inte vad du ska göra på semestern. Skriva en opera?
    Om man inte har något jobb utan är hemma hela dagarna och jämfört med att man har ett jobb så är rutiner ett nyckelord. På semestern förlorar jag de rutinerna och det är så tufft att få tillbaka de när man ska tillbaka till jobbet igen.

Ja, jag har ju några projekt som jag skriver på. Jag får väl fortsätta på de och försöka avsluta de. .
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Aniiee
    Freddie K skrev 2025-06-08 06:56:35 följande:
    Om man inte har något jobb utan är hemma hela dagarna och jämfört med att man har ett jobb så är rutiner ett nyckelord. På semestern förlorar jag de rutinerna och det är så tufft att få tillbaka de när man ska tillbaka till jobbet igen.

Ja, jag har ju några projekt som jag skriver på. Jag får väl fortsätta på de och försöka avsluta de. .
    Jag är nog inte lika rutinbunden som många andra med autism. Tvärt om, snarare. Men jag kan förstå att det blir jobbigt. Egentligen är det en udda regel i Sverige att ALLA ALLTID SKA ha minst 4 veckors semester på sommaren som dessutom MÅSTE hänga ihop ( jag vet att de gör undantag för vissa yrken). En del hade nog mått mycket bättre av några semesterdagar här och där istället.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 06:50:44 följande:
    Om du hade getts möjlighet att flytta, vart hade du valt att flytta då?

Jag bestämde mig från en månad till en annan att göra det bara och ibland är det det enda beslutet som krävs. Resten löser man på vägen 🙂
    Mmmm.... flytta......

Har jag nog gjort tillräkligt faktiskt....
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Snälla Killen
    Freddie K skrev 2025-06-08 06:54:18 följande:
    Hmm, jag vet faktiskt inte. Jag skulle nog inte lämna stan eftersom jag älskar den här stan. Jag är born and raised här, men en annan stadsdel kanske. 

Jo, det mesta löser väl sig på resans gång, men för mig är det inte bara att flytta. 
    Nä det har jag full respekt för att alla inte kan / vill av olika anledningar. 🇸🇪👍

Oftast brukar det vara arbete och eller familj som hindrar en ifrån ett sånt äventyr. 

Jag var tillräckligt priviligerad att genomföra det (tog ett helt år totalt) så att flytta det är ju inget man gör direkt för skojs skull. Man gör det främst Enbart för att man är övertygad om att framtiden, efter en flytt, är ljusare än innan...
    Snäll? Definiera snälla...
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2025-06-08 07:03:22 följande:
    Jag är nog inte lika rutinbunden som många andra med autism. Tvärt om, snarare. Men jag kan förstå att det blir jobbigt. Egentligen är det en udda regel i Sverige att ALLA ALLTID SKA ha minst 4 veckors semester på sommaren som dessutom MÅSTE hänga ihop ( jag vet att de gör undantag för vissa yrken). En del hade nog mått mycket bättre av några semesterdagar här och där istället.
    Jag är väldigt rutinbunden och semestern fuckar upp det, även om jag ser fram emot den.
  • prudentlig
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 02:56:26 följande:
    Norsk er ikke ett problem som svensk att lära seg.

Dock är det norska skriftspråket nästintill identiskt med det danska så det är svårare för mig att skriva än att prata Norsk. 🙂

Jag som ende svensk på det norska kontoret har snabbt märkt av att de blir mer tillmötesgående när jag anpassar mitt eget språk till den miljön som råder där.

Så ja, du har helt rätt i att språket är nyckeln till all social kommunikation och möjligheter 🙂. Där borta är jag inte enbart "svensken" som de, utan problem kan förstå, även lm jag pratar svenska enbart men numera är jag svensken som kan prata norska och det är och gör stor skillnad faktiskt 😊

Alla accepterar att det inte är perfekt alltid men just att man visar att man försöker och vill vara en del, så får man sedan destomer tillbaka...

Sill, potatis, dill och en snaps så klarar de flesta av en svensk midsommar ☺️😊
    Det är väldigt nära till svenskan, så säkert är det inte ett så stort steg att lära norska, men det är ändå en insats och respekterat att lära sig landets språk. Bra gjort! Norska och svenska texter är mycket lika varandra. Ja, vi hoppas att det ska bli en bra midsommaren 20 juni, nästan natten är den kortaste i hela året, sedan ska det bli mörkare långsamt igen.
  • Freddie K

Pretty lickle loman, sexy as can be. Sweet as honey, sting like bumbelbee. 

• burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-06-11 06:37:13 följande:

Pretty lickle loman, sexy as can be. Sweet as honey, sting like bumbelbee. 

Sniffat thinner idag Freddie? 😆
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-06-11 11:47:47 följande:
    Sniffat thinner idag Freddie? 😆
    Hur visste du det? :-P.
  • Freddie K

En gång sniffade jag Tabasco. F*n vad det brände i näsan, kan jag ju säga.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.