• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-07-12 15:57:26 följande:
    Jo, men det tror jag att det är. Min enda farhåga är att när hon väl är här att hon inte vill åka hem igen. Nej, hon har inte bett om några pengar eller så.
    Kanske du som inte vill att hon åker! 🤗

Se vad som sker och att hon inte bett om pengar låter riktigt lovande! 😃
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Meddelande borttaget
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-07-12 16:05:00 följande:
    Fan vad kul ju!

Ja bättre att hon kommer hit...nästan oavsett vilket land det än är, här är det tryggare än på många andra håll!
    Ja det är sant.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Anonym (Be careful) skrev 2025-07-12 16:12:04 följande:
    Jag vill inte förstöra din glädje, men var försiktig så att det inte är romansbedrägeri. De kan bygga upp ett helt liv om en person som inte existerar. Och tjejer/kvinnor kan ställa upp på videor. Förr eller senare ber de om pengar. Men jag håller tummarna att allt kommer att gå bra. Glad
    Tack för omtanken, men det känns äkta, men vi får väl se.
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2025-07-12 15:56:02 följande:
    Vi har pratat om att hon ska komma hit i januari och vi skriver med varandra varje dag och har videosamtal ibland. 
    Det låter ju jättebra! Var försiktig bara 🤩
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-07-12 16:17:44 följande:
    Tack för omtanken, men det känns äkta, men vi får väl se.
    Det är det säkerligen också...visst det händer mycket skit men bättre att vara medveten om att det kan hända än att sitta som på nålar och bara vänta på att det skall rasa samman! 🤗
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (())
    Freddie K skrev 2025-07-12 15:57:26 följande:
    Jo, men det tror jag att det är. Min enda farhåga är att när hon väl är här att hon inte vill åka hem igen. Nej, hon har inte bett om några pengar eller så.
    Vad är det som får dig att tro detta? Att hon inte vill åka hem sen? Rör det sig om en fattig kvinna från ett fattigt land?
  • Anonym (())
    Anonym (Be careful) skrev 2025-07-12 16:12:04 följande:
    Jag vill inte förstöra din glädje, men var försiktig så att det inte är romansbedrägeri. De kan bygga upp ett helt liv om en person som inte existerar. Och tjejer/kvinnor kan ställa upp på videor. Förr eller senare ber de om pengar. Men jag håller tummarna att allt kommer att gå bra. Glad
    Kan vara vissa män bakom kvinnliga identiteter ja. Och de använder sig också av AI i videosamtal. Går in på x och liknande sidor och stjäl bilder på snygga tjejer som de sedan använder i ett AI-program så det ser ut som om tjejens ansikte rör sig och munnen formar ord.
    Har sett detta i flera Youtubevideor om män som scammas i romansbedrägerier online.

Vad man än gör så bör man INTE låna ut pengar till dessa bluffmakare, även om de påstår sig vara i nån sorts paniknöd av ekonomiska medel. Pengarna kommer aldrig igen och det hela kan sluta med att man står där helt barskrapad i slutändan.

De vet också precis hur de ska gå tillväga för att lura in sitt byte, så att säga. Ofta börjar de med att "lovebomba", d.v.s. att de öser en massa smickrande kommentarer och fjäsk gentemot männen som de lurar. Sen när de har dessa naiva mäns fulla förtroende så inleds tiggeriet. Ofta räcker det inte med en enda summa utan allt stegras och blir bara mer och mer, högre summor för varje gång.

Det gäller att inte vara naiv, även om man nu råkar bli kär. Tänk i första hand med med förnuftet och inte med hjärtat (eller andra kroppsdelar, belägna mer söderut Tungan ute).
  • Freddie K

Bless my mess, cus I'm going for success. No stress. Freddie K in progress. Yes, yes.

• Freddie K

Tack alla för input. Jag ska vara ytterst försiktig vad gäller detta. . Jag tänker inte bli bränd ännu en gång!

Svar på tråden Här är vi alla vänner.