Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Idag är jag sällskapssjuk, suck! Skäms

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-12-12 09:47:28 följande:
    Vad brukar du göra när du är sällskapssjuk på semestern? Jag vet inte hur du bor och vad det finns där, men det går ofta att ta en sväng förbi biblioteket. Även om det inte finns på alla orter förstås. 
    Jag är ganska folkskygg egentligen och gillar att hålla mig för mig själv, men ibland vill jag träffa andra människor. Har väl inget direkt bra sätt för att inte känna mig så sällskapssjuk. Jag sitter mest och skriver. 
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-12-12 09:53:47 följande:
    Jag kan tyvärr inte hålla dig sällskap, kommer att vara upptagen hela dagen och halva kvällen :s
    Jag förstår att du har mycket nu! Jobba inte ihjäl dig bara!
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-12-12 10:02:24 följande:
    Jag ska försöka. Tro mig, jag har tänkt en hel del på det de senaste par veckorna. Jag lever inte alls som jag hade tänkt mig, med lugn och ro. Istället tar jag varje chans att jobba för att få in någon tusenlapp extra i månaden men resultatet blir att jag knappt får någon återhämtning och jag hinner inte det jag borde. Alltså kanske det inte är värt att hålla på så mycket. Så jag måste skära ner på arbetstiden och prioritera min hälsa, min fritid och min lycka, så som det var tänkt från början.
    Det låter klokt. Jag känner själv att jag har jobbat för mycket. Det var därför jag tog de här två veckorna ledigt nu. Hälsan är viktigare än pengar! Jag förstår dock att du gräver ner dig i arbetet.
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-12-12 10:10:16 följande:
    Kan du sitta bland människor och skriva idag? 
    Nja, det gör jag helst ensam. Skäms. Speciellt nu när jag mår lite konstigt.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-12-12 10:13:45 följande:
    Bland annat ja :) Jag har tekniskt sett tre deltidsjobb där jag styr två av dem väldigt fritt, det tredje är en fast tjänst med heltid i botten som jag kan gå tillbaka till men jag kommer nog varken vilja eller orka det på ett par år till åtminstone. Om jag jobbar som jag gör nu går jag plus/minus noll. Om jag bara skulle jobba med min fasta tjänst skulle jag gå back några tusen i månaden och det är aldrig kul att ta av sina besparingar, även om det är ett medvetet val att bara jobba halvtid. Så det är svårt att säga nej till uppdrag i det läget.
    Freddie K skrev 2022-12-12 10:06:36 följande:
    Det låter klokt. Jag känner själv att jag har jobbat för mycket. Det var därför jag tog de här två veckorna ledigt nu. Hälsan är viktigare än pengar! Jag förstår dock att du gräver ner dig i arbetet.
    Vad skönt :) Jag ser iaf fram emot julledigheten, jag insåg igår att jag får nästan tre veckor, helt fantastiskt bra :D Och då utan att ta ut en enda semesterdag utan bara förskjuten arbetstid som jag redan tjänat in. Det ska bli så skönt, och ger mig en chans att fokusera på det jag behöver istället för att ligga med näsan strax ovanför vattenytan hela tiden.
    Det låter underbart! Kan tänka mig att du behöver de veckorna.
  • Freddie K

Urk! Jag slumrade till en stund, men så går det när man är uppe 04:00! Foten i munnen

• Freddie K
    Eurydike skrev 2022-12-12 11:37:29 följande:
    Det var den! Vi bor nära varandra och har blivit vänner irl också 😊 Själv fick jag en självlysande nattbok med skräckmotiv på framsidan!

Låter som en bra idé att släppa honom fri! Men jag kommer sakna honom 🥲 Julklappen visade sig innehålla en död ekorre. En av tomtens alla roadkill, förstås, då han provflyger innan jul och prioriterar hastighet framför säkerhet 😂🎅🏻
    Goda vänner, vill jag tillägga. Du kom för Torsten, men stannade för mig, haha. Tungan ute

Vilket jag kommer osökt att tänka på "hundtricket", men istället för det så får det bli "Torstentricket". :-P.
  • Freddie K

Jag funderar på att ge Torsten ett el-chock halsband i julklapp så varje gång han brusar upp eller säger något olämpligt, *poff*. Fast då kanske han börjar brinna. :s.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.