Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Ingen fara, jag har full förståelse :D Vi verkar ha liknande livssituationer på många sätt.
Ja precis, jag började fundera på hur de andra barnen i hans grupp pratar också men det är bara en eller två som kan prata bra faktiskt. Logopeden dillade om barnpsykolog också för att ta reda på om han har en diagnos men jag sa att vi inte kände att det var akut utan att det kunde vänta. Ibland undrar man om de ser troll i varje hörn x)
Hm.... Finns det möjlighet att bygga ut köket på något sätt? Antingen utåt eller dra ner en vägg, eller riktigt avancerat så har jag sett de som flyttat på hela rummet till en annan del av huset :D Ni har hus eller förresten?
Ja det brukar vara ett par dygn så är det klart. Nu har det varit 2½ dygn den här gången. Hellre lite småsjuk än rejält sjuk kanske. Det går vattkoppor på fsk men han har iaf inga märken. Men han kissar som sjutton om nätterna! Kisslakan går åt som smör, tur man har ett gäng!
Mina kära vänner,
Igår bad jag gubben handla några saker på vägen hem. Det jag ville ha var:
Mineralvatten, is och omslagspapper.
Någon som har lust att gissa vad som blev fel den här gången?
Ja diagnoser till höger och vänster... Det finns så klart många som har svårigheter men hur många av dem ryms inom gråskalan och vad är på riktigt ett hinder i vardagen? Måste man verkligen diagnosticera allt? Och hur påverkar det individen? I mitt jobb ser jag både för- och nackdelar med den här utvecklingen, t ex den där förstärkningen du pratar om. Ja inte bara där förresten, även bland bekanta. Helt plötsligt har man en diagnos och då blir man mer funktionshindrad än man någonsin varit. Bättre att lära sig leva med det och hitta bra lösningar där det behövs, mha sjukvården också så klart. Dessutom så har jag förstått att man inte ens kan sätta diagnoser på fsk-barn, säkert för att mycket hör till åldern eller kan utvecklas med tiden. På fsk är det en pedagog som uttalat sig men det kändes väldigt vagt. Ända sedan han började har jag haft uppföljningsmöten med en kvinna som tyvärr är barnledig nu men hon har aldrig tagit upp att de var oroliga för honom. Andra föräldrar jag känner verkar inte heller särskilt oroade av hans nivå :)
Ja i lägenhet är det ju mycket svårare! Där kan man ju knappt tapetsera om x) I vissa kök hänger man upp stekpannor och/eller redskap i krokar, antingen från taket eller under hyllor osv, ifall ni har möjligheter på så sätt. Att bo litet är en sak, men när man inte har platsen man behöver och ändå inte lever som en hoarder så blir det inte kul. Hoppas ni hittar fler lösningar :)
Jag håller koll på kroppen så får vi se om nåt utvecklas, Både jag och maken har haft vattkoppor som tur är, annars sägs ju barnsjukdomar bli allvarligare för vuxna.