Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Nu drar jag till jobbet.
Later!
Lite av en epidemi är det ju ;) Sedan tror jag ärligt talat att det här skärmlivet som många har redan från småbarnsåren spär på en hel del problem, som en liten fasett i en större förklaring så klart. Och utöver det har vi fått ett stressigare samhälle generellt på flera sätt. Jag vet inte exakt vilka vegan-barn du tänker på så du får gärna berätta :)
I grunden är jag gymnasielärare så man har ju inget om småbarns utveckling i utbildningen, alltså inget om tidig språkinlärning eller pedagogik åt det hållet. Men jag funderar på att vidareutbilda mig så jag kan undervisa på universitet. Man får se, det finns många tankar.
Ah, ni kanske inte kommer bo där hela livet direkt :) Det finns en fördel med att inte ha för stort och dra på sig för mycket ägodelar. Ibland drömmer jag om att bo i ett sånt där litet hus, kanske på hjul till o med, attefallsstorlek ungefär.
Jag bara tänkte eftersom hunden var så olik sig.
Jo, det kanske det är, men jag tänkte eftersom att hunden var så olik sig så kanske dem använder en annan hund som ser likadan ut, typ.
Jag skulle klassa mig själv som skärmberoende men jag har ju halva livet i en liten burk! Både internet med allt som händer där men också alla privata foton, en del filmer, alla mina egenskrivna texter och förstås en massa stick/virkmönster x) Då hamnar man lätt framför datorn när man har en ledig stund över. Men resten av samhället är ju på flera sätt hemskt, en ständigt närvarande stress. Och med tusen och en möjligheter av hur man vill forma sin framtid, vilket också skapar stress då det finns för många val. Men jag kände inte stress förrän vi flyttade till en större stad, så sånt kan också påverka.
Men stackars barn! :s Tur att de gick till läkaren. Veganism är bra men man måste läsa på vad som behövs för kroppen, och sen kanske inte barn ska gå på en sådan diet helt och hållet. Så där är det alltid i trådarna, en del vettiga människor och sedan en hel hög foliehattar som peppar upp varandra. Suck...
Ja precis :) Logopeden var väldigt förvånad när jag förklarade varför jag inte hade koll på tidig språkinlärning x) Det var liksom "Vadå, du är ju lärare, sånt ska ju du kunna" ungefär. Hon sa inte så rakt ut men av hennes reaktion. De jag jobbar med är liksom med en fot i vuxenlivet redan.
Det kommer en dag! :) Har man tid att vänta så hittar man till slut nåt bra!