Disa35 skrev 2020-12-20 07:40:15 följande:
Vi kommer nog över 8000 inlägg innan nyår om vi fortsätter i den här takten
Ah, ok. Väldigt förtjust i gamla miljöer, stadskvarter, gamla industriområden och sådant. På väg hem från bröllopsmiddagen i våras stannade vi till på en innergård som en gång tillhörde ett kloster, och det var som att befinna sig mitt i tiden - jag kan inte förklara det riktigt, men det var magiskt, alldeles tyst och stilla.
Gamla stofiler har rätt ibland de också

Allvarligt, jag tycker gott man kan börja i den änden, med socialt samspel och folkvett, innan man kastar sig över gps-klocka och Tik Tok. Plus då hur man klarar sig på riktigt, utan skärm, om det krisar till sig.
Vad med minneskort till systemkamera? Går att peta in i dator och sväljer massor eftersom de är tänkta för rörlig media som tar mycket utrymme.
Jag tror ärligt talat inte att du behöver någon föräldrakurs, även om det kan vara trevligt. Jag tycker du verkar sansad och vettig med bra egna tankar. Fast det där med läge är viktigt - minns en tråd på detta ämne som var rätt rolig
Det går nog egentligen att använda obehandlat lin också, båda tål värme och är slitstarka. Problemet är att de är tufsiga, så det kommer trådbitar i maten. Och nu får man ju som sagt inte köpa vissa saker på helgerna, eller de närmaste tre veckorna - vi höll nere den ack så berömda kurvan genom att förbjuda handel med bakplåtspapper, julpynt och aluminiumfolie...håhåjaja...
Så blir det nog! :D
Det finns mycket här som jag inte utforskat än! :) Synd att vi inte kunde ta en gemensam promenad och upptäcka staden tillsammans!
Jag är för gammal för Tiktok och Snap och allt x) Har inte ens Insta, som ungdomarna kallar det haha :D Näe men jag har heller ingen jag känner som använder det så ingen större vits. Jag är glad att jag inte växte upp med skärmar, morsan sa tvärnej till allt utom TV. Jag hade så hemskt gärna velat ha ett Nintendo, det hade räckt för mig, men det är så lätt att fastna i det också.
Ja det kan vara nåt, bra idé! :) Bättre än CD-skivor känns det som! Jag har USB också men de känns sköra på nåt sätt... Kan vara min inbillning.
Inte jag heller ;) Jag försöker ta reda på så mycket fakta jag kan, antingen på internet eller böcker, eller hör med andra föräldrar hur de gör. Och så har man ju lite sunt förnuft.
Mm, jag tänkte på jutesnöre sen, det är ju lite tufsigt det med. Inte så lämpligt. Men du handarbetar inte? Tänkte om du har bomullsgarn hemma så borde det gå bra. Ofärgat eller åtminstone vitt.
Vilka udda saker att förbjuda, hahaha! :D Jaha, är det sånt folk prioriterar där du bor...? ;) Det finns kanske lite bättre åtgärder innan man förbjuder folk att köpa sånt som man har till matlagning :)