• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80

Tack alla fina här inne för lyckönskningarna! <3 Jag är fortfarande rejält sjuk, mätte nyss 39 grader men försöker äta mer idag för jag är så trött på det här nu och jag gett mig sjutton på att bli frisk snart. Undrar om man ska be maken tvätta ryggen för lite svalka.

Välkommen Ensambarn, kul med en ny person i tråden :)

• Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-12-28 15:48:06 följande:

Tack alla fina här inne för lyckönskningarna! <3 Jag är fortfarande rejält sjuk, mätte nyss 39 grader men försöker äta mer idag för jag är så trött på det här nu och jag gett mig sjutton på att bli frisk snart. Undrar om man ska be maken tvätta ryggen för lite svalka.

Usch då. Hoppas verkligen du blir frisk snart. Ja, det tycker jag du ska göra. Det är rätt inställning. 
  • Litenmenhård

Morty. Här kommer en liten sång bara för dig. .
  • Litenmenhård

Oh, Morty. You know you are my shorty.

So goodlooking doin all that cooking. And naughty.

Oh, Morty. The sun is always shinin when you are around. I think I'm winnin.

I just wanna get down with my shorty.

I hope you'll get well soon. I'm thinking about you all day til noon. And then some.

Come on. Gimme a smile. I have been waiting so long. It's about time. 

Listen my my song! 

Peace!

• Anonym (Ensambarn)
    Disa35 skrev 2020-12-28 14:19:10 följande:
    Varsågod

Tror inte man kan göra så mycket mer än att acceptera det som har varit, och då att det är jätteviktigt att det får ta sin tid. Och du verkar ha en vettig och sund inställning, om än aningen analytisk . Men det är väl inget fel med det? Det är ju jättebra att vara lite observant så länge det inte går till överdrift.

Det gör du nog, möjligen när du minst anar det.
    Håller med om att jag är nästan för analyserande. Tack för dina svar - de värmer <3 

Fick nu nyss reda på att min vän, som jag skulle fira nyår med, ska fira med sin familj istället. Hon sade att jag är välkommen att vara med då också. Känns lite snopet då man kanske kunde sagt det tidigare sen också att jag inte träffat hennes familj ännu och vara tillsammans med dem på en högtid. Hur skulle ni tagit det?

TACK för alla välkomnande in i gruppen, verkar vara en trevlig grupp det här Skrattande
  • Anonym (Ensambarn)

Krya på dig {#emotions_dlg.flower}

Många som är sjuka nu. Hoppas på bättre tider nästa år <3
  • Disa35
    Anonym (Ensambarn) skrev 2020-12-28 18:48:16 följande:

Håller med om att jag är nästan för analyserande. Tack för dina svar - de värmer <3 

Fick nu nyss reda på att min vän, som jag skulle fira nyår med, ska fira med sin familj istället. Hon sade att jag är välkommen att vara med då också. Känns lite snopet då man kanske kunde sagt det tidigare sen också att jag inte träffat hennes familj ännu och vara tillsammans med dem på en högtid. Hur skulle ni tagit det?

TACK för alla välkomnande in i gruppen, verkar vara en trevlig grupp det här 

Vi gör vårt bästa

Jag hade nog tagit det som du, blivit snopen, men hakat på. Hade uppskattat att bli medbjuden

MEN

Nu har vi ju det här viruset, och även om de redan har börjat vaccinera går det sakta, de mycket gamla och sjuka är precis lika gamla och sjuka som de var igår, och så har vi ju de som kommer från Storbritannien till råga på allt.

Så även om hela (barnsliga) jag vill ropa Häng på vetja! måste nog (tråkiga, förnuftiga) delen be dig kolla möjligheterna för att fira smittsäkert: Inne eller ute? Möjlighet till avstånd? Riskgrupper? Träffas du och kompisen på daglig basis? Träffar hon de andra ofta? Osv.
  • Anonym (Ensambarn)
    Disa35 skrev 2020-12-28 19:02:39 följande:
    Vi gör vårt bästa

Jag hade nog tagit det som du, blivit snopen, men hakat på. Hade uppskattat att bli medbjuden

MEN

Nu har vi ju det här viruset, och även om de redan har börjat vaccinera går det sakta, de mycket gamla och sjuka är precis lika gamla och sjuka som de var igår, och så har vi ju de som kommer från Storbritannien till råga på allt.

Så även om hela (barnsliga) jag vill ropa Häng på vetja! måste nog (tråkiga, förnuftiga) delen be dig kolla möjligheterna för att fira smittsäkert: Inne eller ute? Möjlighet till avstånd? Riskgrupper? Träffas du och kompisen på daglig basis? Träffar hon de andra ofta? Osv.
    Hmm hennes föräldrar samt syskon kommer det att vara. Ska vara inne. Förstår vad du menar. Har haft en förälder i riskgrupp (min pappa som nu är frisk från cancer men fortfarande återhämtar sig) och därför blev det inget julfirande för min del i år. Har mest dåliga erfarenheter kring nyår, ofta blivit sviken i sista sekund av vänner och denna händelse påminner mig om det. Har ingen positiv känsla över jul och nyår överhuvudtaget. Undrar varför människor, när man bestämt sedan någon månad tillbaka, några dagar innan säger det när man själv vill planera och hör av sig. Inte förrän då säger vännen det.. Känns inte så schysst. Sen kan jag förstå att man vill fira med sin familj och allt, men vi är vuxna, och då kanske man kunde sagt det tidigare.

Nåväl nyår blir det. Och förhoppningsvis ett corona fritt sådant <3
  • Disa35
    Anonym (Ensambarn) skrev 2020-12-28 19:20:48 följande:

Hmm hennes föräldrar samt syskon kommer det att vara. Ska vara inne. Förstår vad du menar. Har haft en förälder i riskgrupp (min pappa som nu är frisk från cancer men fortfarande återhämtar sig) och därför blev det inget julfirande för min del i år. Har mest dåliga erfarenheter kring nyår, ofta blivit sviken i sista sekund av vänner och denna händelse påminner mig om det. Har ingen positiv känsla över jul och nyår överhuvudtaget. Undrar varför människor, när man bestämt sedan någon månad tillbaka, några dagar innan säger det när man själv vill planera och hör av sig. Inte förrän då säger vännen det.. Känns inte så schysst. Sen kan jag förstå att man vill fira med sin familj och allt, men vi är vuxna, och då kanske man kunde sagt det tidigare.

Nåväl nyår blir det. Och förhoppningsvis ett corona fritt sådant <3

Det får vi hoppas

Förstår att du är kluven, särskilt med ditt bagage, men kan hon ha varit obetänksam bara? Kan du fråga det, på något bra sätt, så att du får lugn i själen? Missförstå mig rätt, jag är gräsligt långsint, men jag har också lärt mig att folk vanligtvis är tanklösa, inte elaka.

Och nyår är väl inte riktigt lika intimt och familjärt som jul - tänker smittskydd
  • Anonym (Ensambarn)
    Disa35 skrev 2020-12-28 19:34:13 följande:
    Det får vi hoppas

Förstår att du är kluven, särskilt med ditt bagage, men kan hon ha varit obetänksam bara? Kan du fråga det, på något bra sätt, så att du får lugn i själen? Missförstå mig rätt, jag är gräsligt långsint, men jag har också lärt mig att folk vanligtvis är tanklösa, inte elaka.

Och nyår är väl inte riktigt lika intimt och familjärt som jul - tänker smittskydd
    Vad är det du menar att jag ska fråga?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.