• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Disa35

Förresten, är det någon i tråden som har någon bra idé om vad man gör med en lekhage i trä från Polen? Den var fallfärdig redan när den köptes och nu har sonen brutit sig ur den x antal gånger, så den går inte att sälja.

• Mortiscia80
    Disa35 skrev 2021-01-05 12:06:55 följande:

Förresten, är det någon i tråden som har någon bra idé om vad man gör med en lekhage i trä från Polen? Den var fallfärdig redan när den köptes och nu har sonen brutit sig ur den x antal gånger, så den går inte att sälja.

Jag har sett personer som tagit sidorna från gamla spjälsängar och använder som torkställning. Nåt sånt kanske?
    Disa35 skrev 2021-01-05 11:48:27 följande:
    Jadå, man ska komma över tröskeln bara, plus känslan av hemlöshet när man lämnar nycklarna.

Tror du inte en bäddsoffa kan vara en bra idé förresten? (Hittat accangen, yes!) Då kan vi ta den och föräldrar/vänner sängen, och så satsa på två soffor av lite kvalitet med tiden. Den jag tänker på, från Ikea, är inte så dyr och den ser ändå okej ut.
    Det kan vara en bra tillfällig lösning om ni har behovet av extra sängplats! När man har små barn skaffar man inte bästa sofforna :) Vi har en i fuskläder från Ikea, lätt att torka av och väldigt tålig, men den är ändå tänkt för långtidsbruk.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2021-01-05 12:29:40 följande:

Jag har sett personer som tagit sidorna från gamla spjälsängar och använder som torkställning. Nåt sånt kanske

Vilken bra idé, tack! Och så kanske man kan ha de breda delarba som golv i insektshotell Hade tänkt knyta vevling också, men det måste knytas.

Det kan vara en bra tillfällig lösning om ni har behovet av extra sängplats! När man har små barn skaffar man inte bästa sofforna :) Vi har en i fuskläder från Ikea, lätt att torka av och väldigt tålig, men den är ändå tänkt för långtidsbruk.

Skye? Du har rätt, med småbarn i huset köper man inte Chesterfieldsoffor. Den jag funderar på heter Asarum - där min farmor vilar, kanske lite därför
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2021-01-05 13:05:05 följande:
    Skye? Du har rätt, med småbarn i huset köper man inte Chesterfieldsoffor. Den jag funderar på heter Asarum - där min farmor vilar, kanske lite därför
    Finns det materialet fortfarande? :D Soffan är ca fem år gammal men har hittills hållit bra, man kanske har kommit på bättre fuskläder nu för skye har jag bara dåliga minnen av :s

Den ser smidig ut! Jag skulle nog sakna armstöd däremot.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2021-01-05 13:10:07 följande:

Finns det materialet fortfarande? :D Soffan är ca fem år gammal men har hittills hållit bra, man kanske har kommit på bättre fuskläder nu för skye har jag bara dåliga minnen av :s

Den ser smidig ut! Jag skulle nog sakna armstöd däremot.

Det är Ikea, love, det kan man säkert beställa/köpa till

Jaja, fuskläder hur som haver - med all respekt tvivlar jag på att ni har soffor klädda med garvad oxhud köpta på Ikea.

Halva mitt förra inlägg försvann...I alla fall, kanske man kan använda de breda bitarna som golv i kommande insektshotell, och spjälorna som stöd för något.
  • Aniiee
    Litenmenhård skrev 2021-01-05 08:14:06 följande:

Jag ska vara med i Göteborgs kortfilmsfestival. Det kommer bli grymt, fast jag har inga illusioner på att ta hem några priser, men det är kul att bara få vara med. .

Coolt.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2021-01-05 13:19:24 följande:
    Det är Ikea, love, det kan man säkert beställa/köpa till

Jaja, fuskläder hur som haver - med all respekt tvivlar jag på att ni har soffor klädda med garvad oxhud köpta på Ikea.

Halva mitt förra inlägg försvann...I alla fall, kanske man kan använda de breda bitarna som golv i kommande insektshotell, och spjälorna som stöd för något.
    Nej nej, det är medvetet köpt med fusk! De i äkta läder är ungefär dubbelt så dyra :s Jag vet bara inte om man fortfarande kör med skye eller om det finns nåt bättre numera.

Ja ju mer man kan återbruka desto bättre! :) Det gäller att vända och vrida på bitarna.
  • Litenmenhård

Jag somnade visst en stund. :s.

• Litenmenhård
    Aniiee skrev 2021-01-05 13:35:24 följande:
    Coolt.
    Jo, det är rätt coolt. Första gången med. .
  • Litenmenhård

Mommy!

Svar på tråden Här är vi alla vänner.