• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

So, you wanna play some bump-bump? .

• Mortiscia80

LMH, I need coffee, now! Jag lägger mig här och gapar så kan du bara hälla i kannan när det är klart. En skvätt mjölk också så jag inte bränner sönder halsen.

@all
    Det har blivit dålig sömn i helgen och jaha, junior har haft feber och varit snorig så nu kommer väl, beroende på hur man räknar, antingen omgång sex (totalt) eller ett (för i år).

Men jag ska äta rostade mackor med ost till frukost, det är riktigt gott ibland.

Kylan slog till som en järnhandske i fredags men det har också ordnat till sig som tur är, vi behövde bara stödelda en dag. Jag är otroligt tacksam att vi har luftvärmepumpar som håller en hög lägstanivå på värmen åt oss! De fanns inte när vi flyttade in, då var det i princip eldning som gällde. Nu funderar jag mer på att installera solceller för elen blir å andra sidan mycket dyrare så klart, och det är en jättebra investering för oss, för huset och för miljön.

Och kaffe. Det blir kaffe först.

• Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-17 10:01:36 följande:

LMH, I need coffee, now! Jag lägger mig här och gapar så kan du bara hälla i kannan när det är klart. En skvätt mjölk också så jag inte bränner sönder halsen.

@all
    Det har blivit dålig sömn i helgen och jaha, junior har haft feber och varit snorig så nu kommer väl, beroende på hur man räknar, antingen omgång sex (totalt) eller ett (för i år).

Men jag ska äta rostade mackor med ost till frukost, det är riktigt gott ibland.

Kylan slog till som en järnhandske i fredags men det har också ordnat till sig som tur är, vi behövde bara stödelda en dag. Jag är otroligt tacksam att vi har luftvärmepumpar som håller en hög lägstanivå på värmen åt oss! De fanns inte när vi flyttade in, då var det i princip eldning som gällde. Nu funderar jag mer på att installera solceller för elen blir å andra sidan mycket dyrare så klart, och det är en jättebra investering för oss, för huset och för miljön.

Och kaffe. Det blir kaffe först.

*Häller i en kanna*. .

Nej, är han sjuk igen? Finns det ingen ände på eländet?

Jo, det har blivit kallt, men det ska bli mildare, har jag hört. Hoppas den här "vintern", för det har ju inte direkt varit någon vinter i år, är över snart!
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-17 10:10:08 följande:
    *Häller i en kanna*. .

Nej, är han sjuk igen? Finns det ingen ände på eländet?

Jo, det har blivit kallt, men det ska bli mildare, har jag hört. Hoppas den här "vintern", för det har ju inte direkt varit någon vinter i år, är över snart!
    Ja man kan ju undra! Nog för att jag förstod att han skulle bli sjuk igen, vabruari kommer ju snart, så trodde jag väl att det skulle hålla längre än första veckan tillbaka!

Här har vi redan lite bättre väder, jag passade på att titta på väderkartan i fredags och det var bara en liten köldknäpp som tur är. Vintern börjar ju inte förrän i januari numera för oss men vi vår se hur länge det håller i sig.

Men vilka problem det är att skicka ett svar nu då! Systemet säger ifrån att jag inte får skriva samma sak så snart, men det fick jag redan första gången jag försökte skicka det här.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-17 11:28:34 följande:
    Ja man kan ju undra! Nog för att jag förstod att han skulle bli sjuk igen, vabruari kommer ju snart, så trodde jag väl att det skulle hålla längre än första veckan tillbaka!

Här har vi redan lite bättre väder, jag passade på att titta på väderkartan i fredags och det var bara en liten köldknäpp som tur är. Vintern börjar ju inte förrän i januari numera för oss men vi vår se hur länge det håller i sig.

Men vilka problem det är att skicka ett svar nu då! Systemet säger ifrån att jag inte får skriva samma sak så snart, men det fick jag redan första gången jag försökte skicka det här.
    Jo.

Här har vi ganska bra väder. Solen skiner, men det är som sagt kallt!

Det problemet har jag också väldigt ofta.
  • Litenmenhård

Om jag är lite off, så beror det på att jag sitter och skriver. .

• Litenmenhård

*Kastar ett getöga*.

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-17 13:26:06 följande:

*Kastar ett getöga*.

Jaha, nu får man tvätta håret igen....

Hur går det med skrivandet?
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-17 13:34:12 följande:
    Jaha, nu får man tvätta håret igen....

Hur går det med skrivandet?
    Ajdå. Någon liten herre som har spytt ner det?

Jo, det går bra. Sitter med mina noveller just nu. . Skriver på den 50:e novellen. Känns som att jag har för mycket fritid. Flört
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-17 13:36:36 följande:
    Ajdå. Någon liten herre som har spytt ner det?

Jo, det går bra. Sitter med mina noveller just nu. . Skriver på den 50:e novellen. Känns som att jag har för mycket fritid. Flört
    Nej men jag fick ju det bannade getögat rakt i bakhuvudet x)

Ok, bra att du fortsätter med dina texter :D Jag påbörjade en i somras men känner inget behov av att slutföra den, jag fokuserar hellre på de texter jag vill försöka få utgivna ett tag.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.