Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2020

molly50 skrev 2020-05-08 18:20:07 följande:

Haha! Sorry! Jag ser lite dåligt och hade inga glasögon på mig så jag läste lite fel på ditt namn. Ber om ursäkt för det. 

Jag tycker nog den är lite för vulgär för min smak. Visar lite för mycket. Men smaken är ju som baken. 

Ja,exakt! De kunde acceptera Raymonds klagande och bråkande,men inte Mattias? Märkligt,minst sagt.

Jag hoppas också de åker ut båda två.

Ja,det kanske är så det är.

Ingen fara, sånt kan hända (ang att du gissade att jag va en man).

Jag har nog ärligt talat inte tänkt så mycket på hur mycket Julias bikiniöverdel visar. Ska specialstudera det när tillfälle ges. :P

Men just så där orättvis är ju tillvaron ibland dvs att den ena personen kan få göra vafan som helst utan att få mothugg medans andra hela tiden måste passa sig va dom säger eller gör. :/
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-05-09 12:39:59 följande:

Tack! Det var skönt att höra. 

Haha! Ja,du får göra det. 

Precis. Men att som vuxna människor bete sig så och utse en till hackkyckling tycker jag är fult.

Jag blev själv mobbad som barn och hade nog haft svårt att acceptera ett sådant beteende.

Oavsett om det var jag eller någon annan som var hackkycklingen.

Jag är hellre rak och ärlig med den det berör.

Javisst är det fult och grymt att utse en hackkyckling. Även jag utsattes för mobbing som barn och därför berör det mig extra mycket att se eller höra om sånt. :/

Det är klart det är mycket mer konstruktivt och humant med rak och ärlig kommunikation istf dra i gång mobbing-drev.
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-05-10 17:04:23 följande:

Ja,precis. Det är samma här.

Ja,absolut! Men vi tjejer är väl ofta lite sämre på det,av någon anledning,

Vi är flera i tråden som har erfarenhet av mobbing och det visar ju skrämmande nog att det är vanligare än många vill tro... :/

Ja, rak kommunikation är lättare sagt än gjort. Tyvärr. Det kräver självförtroende och mod.

Men även killar/män kan mobba. Kolla på Raymond tex. :/

Tror jag hade haft det ganska tufft om Raymond och hans gäng gått på mig sådär då jag är ganska blyg med. Usch! Skönt att man slipper va med där på ön.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-05-10 18:26:44 följande:

Tråkigt att höra att du har varit utsatt för mobbing

Tack för din medkänsla!
    Nandez skrev 2020-05-10 18:30:12 följande:

Spännande med både Gränslandet och Robinson i kväll

Ja, verkligen. Fast Gränslandet har jag ju redan sett via Play.
  • flygrl

Det märks det börjar gå mot final i årets Robinson för det har verkligen tänt till nu med mycket konflikter som kommer upp och att alla kämpar för att få va kvar. Igår va avsnitt 41 av 51 så det borde väl innebära att nästa vecka är finalvecka (?).

Mycket kretsade kring Mattias. Hackandet på honom fortsatte från somliga medans han själv tillsammans med sina änglar Priya och Julia försökte stärka sin position. Det va verkligen fint se hur Priya och Julia troget försökte hjälpa honom. Gillar dom båda mer och mer och skulle inte ha nåt emot att nån av dom blir årets Robinson, inte för dom vart så starka i tävlingar kanske men för dom verkar va sjyssta personer som kör med hyfsat raka puckar.

Eländet började med att Fabian lyckades hitta den gömda immuniteten och att Mattias tyvärr förlorade kampen om Maktens boning. Kristove visade upp en mindre sjysst sida och bidrog till att Mattias senare blev utröstad i örådet. Men Kristoves auktoritet fick sig också en törn när Julia drog upp hans knepiga syn på PMS i örådet. Jag håller helt med Mattias om det där att vissa kommer undan med vafan som helst till skillnad från andra. Det ligger mycket i det rent allmänt dvs inte enbart i Robinson. :/

Trist att Mattias blev utröstad men skönt att Josefina också blev det. Äntligen ffs!

Båda till Gränslandet där ju nyligen Ragnar lyckats slå ut min favorit Cruise och sen dessutom va starkast i 3D-pusslet och därför fick återvända till Robinson. :/

Jag ogillade Ragnar även i Gränslandet och särskilt när han snackar om hur bögen aka han själv skulle återvända till Robinson. Fick det att låta som han skulle blivit utröstad pga han är bög när det i själva verket inte nämnts en enda gång av övriga deltagare. Offerkofta på typ. :/

Snopet för Jonas och Katarina när Mattias och Josefina dök upp.

Men som sagt fan fan fan att Cruise inte lyckades slå ut Ragnar. Där försvann min självklara favorit.

• flygrl
    molly50 skrev 2020-05-10 19:47:09 följande:

Ja,precis.

Ja,så är det ju.

Ja,absolut. Jag hade nog gjort mig osams med Raymond om jag varit där med honom. Jag hade nog inte kunnat hålla snattran om han gett sig på mig.

Anser jag mig orättvist behandlad så säger jag vad jag tycker.

Jag var på god väg att svara honom när han tjafsade med Cruise i en tråd i en Robinsongrupp på facebook.

Men valde att inte svara.

Jag tyckte att Cruise hanterade det bra själv och fick hjälp av några andra.

Jag försvarar mig när jag blir angripen och hade sagt ifrån till Raymond om jag vart där. Mobbing och orättvisor är inget jag accepterar. Men det hade vart väldigt jobbigt och jag är som sagt jävligt glad jag inte är med i Robinson. :/

Bra att höra att Cruise satte ner foten mot Raymond och även fick uppbackning.
    molly50 skrev 2020-05-10 21:43:38 följande:

Kristove har väl hävt ur sig något om att pms inte existerar. Att det är en placeboefffekt ungefär.

Som om han skulle veta något om det.

Han har kanske aldrig haft PMS. Kanske kan det va så.
    molly50 skrev 2020-05-10 21:51:28 följande:

Och förminskande av kvinnor.

Ja, verkligen.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-05-10 20:02:10 följande:

Undrar hur länge Gränslandet håller på

Max. den här veckan ut skulle jag tro. En eller möjligen två från Gränslandet återvänder när finalveckan börjar är mitt tips.
    Nandez skrev 2020-05-10 20:23:04 följande:

Gillar inte Ragnar

Inte jag heller. Tycker han är dryg och falsk med näsan i vädret. Hoppas han snart försvinner från Robinson!
    Nandez skrev 2020-05-10 20:24:36 följande:

Fult av Ragnar att pusha Katarina

Va menar du här?
    Nandez skrev 2020-05-10 20:59:31 följande:

Vilken fjant Ragnar

Mega-fjant! :/
    Nandez skrev 2020-05-10 21:17:52 följande:

Trist att Josefina påverkar så mycket

Är väl ungefär det hon är bra på i Robinson. Att snacka skit och intrigera.
    Nandez skrev 2020-05-10 21:19:58 följande:

Kristoves förändring gillar jag inte

Nej, trist att se... :/
    Nandez skrev 2020-05-10 21:36:49 följande:

Gillar Julia mer och mer

Samma här. Verkar va en snäll och sjysst person.
    Nandez skrev 2020-05-10 21:43:15 följande:

Kristove påstår att inte PMS existerar, ha, ha, så korkat

Verkligen!
    Nandez skrev 2020-05-10 21:52:18 följande:

Fy för Fabians leende

Fabian är smått obehaglig. Och nu får han teama upp med Ragnar igen. Fy fan!
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-05-10 20:56:14 följande:

Oho Ragnar vann. Fattar inget 

Stark insats av Ragnar, det måste man ge honom MEN vilken besvikelse se Cruise åka ut mot Ragnar. Trist för Cruise och trist för hela årets Robinson.
    Johannus skrev 2020-05-10 21:23:33 följande:

Håller med dig för jag gillar inte heller Kristoves förändring. Tror att det är Josefin som påverkat honom, men att bli direkt elak det hade jag inte vela se av honom.

Man blir verkligen besviken men vi får inse att även Kristove är mänsklig och ingen upphöjd gud.
    Johannus skrev 2020-05-10 21:27:55 följande:

Jag har snart ingen som jag vill ska vinna då jag börjar bli irriterad på alla.

Kanske att jag skulle vela att Prya vinner.

Om inte Kristove ändrar sig i kväll och lyssnar på Julia så då hoppas jag att han snart åker ut. Men blir så arg eftersom jag gillade honom från dag ett och så förändrades han på ett handslag. Grrrrrrr

Mina favoriter nu är nog Mattias, Micke, Julia och Priya.
    Johannus skrev 2020-05-10 21:41:12 följande:

Kristove blir arg när Mattias säger att det är ryggradslöst! Vad sa Kristove åt Mattias när han argumenterade???

Jag minns tyvärr inte.
    Johannus skrev 2020-05-10 21:45:19 följande:

Typiskt man att säga nåt så dumt.

Typ så ja.
    Johannus skrev 2020-05-10 21:59:41 följande:

Det var kul att Mattias kom till Gränslandet. Josefina hade kunnat åka ut på en gång.

Hoppas Mattias kan klara sig igenom Gränslandet och få återvända till Robinson. Josefina ska bara uuut!
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-05-11 15:04:58 följande:

Har Ragnar fått koma tillbaka till Robinson eller har jag missat nå´t? Jag såg ju Gränslandet igår och såg aldrig det.

Ja,så synd att Cruise åkte ut. Han var min favorit med. Och Mattias.

Men bra att Josefina åkte ut,Ja,det är samma här. Jag hade aldrig accepterat hans beteende oavsett om det var mig eller någon annan han hackade på.

Och det hade han fått veta.

Ja,det var bra. Tror att även Nina var med på ett litet hörn där,om jag inte minns fel.

Nej nej nej förlåt förlåt förlåt jag spolade ju kommande avsnitt av Gränslandet där. Det är ju det här att jag kollar både Robinson och Gränslandet i CMore och så kollade jag söndagens avsnitt av Gränslandet i direkt anslutning till Robinson och skrev om det här i tråden.

Det va verkligen dumt av mig för jag har ju lovat att inte nämna va som händer i Gränslandet förrän det visats på TV4 på söndag. Det va absolut inte min mening att sabba för er andra och jag är verkligen ledsen över mitt misstag. :/

Jag hoppas ni kan förlåta mig...

Nina stod väl på Raymonds sida i den där FB-diskussionen antar jag. Eller?
Svar på tråden Robinson 2020