Robinson 2020
Dom är bra slitna
P är inte nådig
Ja, Micke är mysig
Dom är bra slitna
P är inte nådig
Ja, Micke är mysig
Det var en liten notis i Hänt som Julia hade intervjuvats i och vad jag förstod så var båda singlar. Men vet inte.
Ragnar börjar vara lite för jobbig nu efter att det blivit sammanslagning.
Alla är trötta och hungriga, men det borde det ha vetat redan innan om dem kollat programmet tidigare. Mat kommer inte att serveras fram och ska dem äta måste dem fiska för fiskeredskap har dem, men ingen försöker ens. Alla kan gå runt och söka frukt för det har man sett att dem haft tidigare. Robinson är att försöka överleva och inte bara sitta och vänta på att maten serveras.
Ett stort eloge till Micke att han orkar försöka kocka mat åt alla gnälliga deltagare. Börjar nästan hoppas att han vinner hela Robinson även om jag gillar Kristove. (Kristallove) :)
Börjar mer och mer bli trött på Julia som vad jag tycker börjar klänga på alla killar som Kristove, Mattias, och nu senast i kväll Christoffer...Nåt som kanske bara jag lägger märke till.
Trevlig Valborg till er alla!
Nu hoppas vi det går bra i Robinson tävlingen.
Rörande brev till Kristove, rörande bikter...till och med jag fick tårar i ögonen.
Fortsatt spänt bland deltagarna. Särskilt Ragnar, Fabian och Josefina är jobbiga och gnälliga och missunsamma. :/ Vilken kontrast mot såna som Kristallove, Micke och även Julia som jag tycker uppför sig balanserat och är sjyssta mot alla.
Även om jag väl höll på Kristallove att han skulle få va kvar som befälhavare kändes det ok att Mattias vann och fick ta över tillsammans med lite oväntade valet Priya. Priya har vart ganska anonym tidigare men har börjat märkas mer nu och jag gillar henne. Hon känns ganska rak och sa utan att va otrevlig till Ragnar att hon ogillade hans beteende.
Man märkte va Mattias längtade efter få äta sig mätt när han rörde ihop ris och tonfisk utan nån större tanke på smaker. Eller berodde det enbart på att han tydligen inte kan laga mat?
Det verkade iaf smaka befälhavaren och hans följeslagare.
Ragnar upptäckte lite för sent att hans stil inte gått hem hos alla och kanske är det så att han faktiskt vart omedveten om det och att han nu ville skärpa till sig. Fast charmoffensiven räckte inte och han röstades ut i örådet. Helt rätt imho.
Nu är det Fabian och Josefina jag hoppas åker ut framöver.
Lite kul när Mattias och Priya satte samman riktigt omaka par till tävlingen. Det rörde om lite men tyvärr kom Mattias och Priya själva näst sist. Stark insats däremot av Kristallove/Josefina och Christoffer/Jani. Kul att Jani äntligen fick glänsa lite!
Om det inte va mer än det vi tittare fick se av Mattias besvikelse efter tävlingsmissen kan jag verkligen inte förstå ffa Fabians och Josefinas attityd. Fan, dom flesta som idrottat har väl nån gång skrikit jävlar efter det gått dåligt på en tävling. Överdriven reaktion från Josefina och Fabian! Och dom som inte sa ett skit när Raymond gapade som fan. Ut med dom ffs!
Imponerande däremot hur sjysst Kristallove uppförde sig mot Josefina trots att hon knappast är hans favorit. Det inhandlades godsaker i kiosken. Jag hade deffo haft dom härliga biffarna som förstahandsval, inte toarullen. :P
Nina i Gränslandet blev snabbt kompis med Katarina som väl behöver nån att umgås med. Till Ninas födelsedag gjorde Cruise och Jonas chokladbollar. Säkert smaskigt när man levt mest på kassava...men undrar om grabbarna kunde tvätta händerna lite innan dom började knåda ihop smeten? :/
Modigt av Nina välja Cruise som tävlingsmotståndare istf Katarina. Respekt där!
Men skönt när hon åkte ut till slut. Cruise är en klippa.
Visste inte att Jani varit med i Mästerkocken,
Första gången med kokosbollar i Robinson (vad jag minns)
Dom är bra less på Ragnar
För sent Ragnar
Det blev Ragnar
Dom rör om i grytan ordentligt
Kul tävling
Jani och Christoffer samarbetar bra
Julia och Fabian är sist
Förstår att han var besviken
vad mager Mattias är
Mattias besviken
Dom har fått mycket fisk
Gillar inte Josefina
Dom skulle ha fiskat tycker jag
Hade tagit kaffe
Dina sammanfattningar är bra
Uppskattas
Vi har inte firat påsk, inte firat Valborg. Alla dagar är likadana då vi inte kan göra nåt, bara ta promenader för att inte bli knäppa inomhus. Hoppas in för Gud att denna Corona tar slut någon gång så man vågar röra på sig ingen.
Ja hon är speciell. Jag är riktigt trött på henne.
Hon vill visa sig stark, men jag hoppas hon åker nu ut.
Hur kan dom gilla kokosbollar då dem har ätit kokos hela tiden?
Jag var orolig att Cruise inte skulle få elden att brinna. Huh!
Usch så gnällig och avundsjuk Ragnar är....Fy!
Tyckte det lät så löjligt när Ragnar sa att han inte ville höra nåt om breven hemifrån. Blä! Det andra har fått brev, men ännu inte i handen. Så jädrans barnsligt för ingen annan sa nåt sånt. Tyckte synd om Micke som ville visa sina barns bilder så drog Ragnar ner hela glädjen.
Ut med Ragnar.
Ja det var bra att Mattias gav vita handen till Kristove.
Det börjar vara många som man vill ska ut ur Robinson, men undrar om alla som åker ut hamnar på Gränslandet eller om den bara pågår ett tag till.
Mattias är en dålig förlorare, det har han visat förut. Hoppas det går över snabbt :)
Prya börjar jag gilla mer och mer, men blir det pakter kan alla vända sig och bli gnälliga.
Ja det går att fånga fisk när man har nät om man bara orkar...Julia och Kristove orkade inte fiska.
Jag med alla gånger. Skulle inte klara en morgon utan kaffe utan att få huvudvärk och ingen skulle våga prata med mig.
Ja hon är girig hon hade kunnat dela med Prya och Mattias, men sur som hon var på Mattias så ville hon inte. Ok Mattias betedde sig dåligt efter tävlingen, men för guds skull ska man inte sura i dagar.
Jag hade nog öedragit pärlsocker där.
Men det gör jag å andra sidan alltid. *S*
Jag tycker Ragnar har blivit så gnällig. Och Fabian verkar mest skryta om sin egen förträfflighet.
Ja.verkligen! Det är klart det är jobbigt att vara utan mat och brist på sömn osv.
Men alla är ju i samma situation. Men ingen annan gnäller lika mycket som honom.
Jag börjar gilla Mattias mer och mer.
Inte var det vackert i alla fall.
Det förstår jag med.
Men vad Fabian gnäller på honom.
Ok, Mattias är inte perfekt dvs ungefär som människor i största allmänhet MEN som Julia klokt påpekade har han blivit lagets hackkyckling. Va han än gör är det fel i somligas ögon och inga ursäkter accepteras. :( Som sagt: ut med särskilt Josefina och Fabian för dom är också dom som gnäller mest på Mattias som i mina ögon i stort känns som en rätt ok snubbe.
Mardrömstävlingen kom i år igen och vanns till slut av Christoffer. Julia stark tvåa. Kristallove gjorde en Fabian och värmde vattnet åt dom bredvid honom och det kändes ju inte så fräscht precis. :/
En lite hårdare sida har kommit fram hos Kristallove och jag hoppas Julia kan dämpa den lite. Julia och Priya växer stadigt i mina ögon.
På söndag hoppas jag Mattias tar Christoffer i duellen om Maktens boning och sen använder sin makt på rätt sätt i örådet. Fast Christoffer verkar också villa skicka ut Josefina och Fabian.
Bra att Prya börjar ta plats.
Jag min dotter och svärson och barnbarnen firar alla födelsedagar och helgdagar tillsammans med endast en utomstående nära vän . Barnbarnens farföräldrar kommer aldrig och firar nåt med oss. Tydligen för att barnen har funktionshinder. Grannarna kommer inte heller och besöker och det verkar som att anledningen är den samma. Vi är ensamma alltid. Min och dotterns släkt bor 130 mil från oss så dem kan vi inte träffa ofta.
Ragnar blev verkligen irriterande med all gnäll han hade innan han åkte till Gränslandet.
Nej jag hade inte valt biffarna är inte så glad i nötkött. Kaffe är för mig ett måste så jag inte får huvudvärk som inte går över innan jag fått kaffe. Hade jag varit med i Robinson hade min personliga sak varit snabbkaffe som ingen annan hade fått smaka av För deras eget bästa för om jag inte får kaffe då är det ingen ide att prata med mig.
Det finns gott om fisk för alla om dem använder näten som dem fått. Det är en öde ö och där finns inga snabbmatställen.
Mattias blev arg för tävlingen, men han vart arg på sig själv och ingen annan, men det kommer att snackas vid lägret att han ska ut för han blev arg på alla andra. Hoppas inte dom väljer att ta ut Mattias.
Det gör jag med eftersom han ska i duell med Christoffer. Kommer Christoffer att vinna och få komma till Maktens Boning då kommer han ta med Clara och pakternas pakt börjas tas där.
Vet inte, men jag gillar inte dem två, inte heller Josefin så alla av dem kunde åka ut.
Ja,det tycker jag med.
Ja,det har de verkligen.
Jag gissar att du är en man och därför tycker det är snyggt.
Ja,precis! Men Raymonds ständiga hackande och gnällande hade man överseende med.
Josefina kan ju inte heller bete sig som paktar och snackar skit.
De var väl arga för att han tog med sig ett av deras tändstål också.
Men han bad ju om ursäkt sen.
Är han inte immun i örådet i och med att han är befälhavaren nu?
Jag hoppas att hon och Fabian ryker nu.
Ja det är tråkigt att farföräldrarna inte vill vara del av sin sons familj. Det hade varit skönt med avlastnings hjälp av dem, men nä.
Jag kan nog garantera att jag varit som Raymond utan kaffe och rivit sönder allt i min väg.
Mattias har verkligen blivit en hackkyckling. Att Ragnar blev hackad var för att han blev som han blev negativ, irriterad på allt, men det verkar som att det alltid måste vara någon som blir hackkyckling vilket jag tycker är fult mellan vuxna människor. Ogillar mobbning då jag vet hur man själv mår som mobbad.