Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2020

molly50 skrev 2020-04-23 09:05:38 följande:

Jag håller med dig. Att lägga all skuld på Cruise och helt utelämna Raymonds beteende var bara så lågt. Men hon är/var väl lite förtjust i Raymond kanske.

Jag kan inte minnas att Cruise har betett sig illa någon gång.

Men man måste ju få försvara sig också när någon går på en som Raymond gjorde mot honom.

Ja, själv gillar jag ju Cruise och skulle gärna se honom bli årets Robinson. Jag har inget direkt negativt att säga om honom och tycker snarast han va återhållsam när Raymond, Nina och Josefina va på honom. Han sänkte sig aldrig till deras låga nivå och uppförde sig mer moget än dom trots han är mycket yngre. Va ju smått komiskt höra Raymond & co tjata om Cruises brist på mognad.

Enligt uppgift här i tråden (tror jag) och i Flashback-tråden blev Raymond och Nina ett par redan i lag Syd.
    molly50 skrev 2020-04-23 09:09:22 följande:

Hon vet kanske att hon riskerar att bli utröstad vid nästa öråd och försöker få hjälp av de andra.

Men nu är de ju inte längre två lag så nu får ju alla försöka kämpa för sig själva.

Så jag förstår inte vitsen med att pakta nu.

Det är bra att både Christove och Mattias har markerat mot paktandet.

Det verkar ju inte bara vara Josefina som försöker pakta heller utan även några av grabbarna.

Som sagt Josefina tittade bort när Raymond hackade på Katarina och Cruise men vände när hon plötsligt själv blev Raymonds hackkyckling. Samma med paktandet. Den blev ett problem i samma ögonblick som hon själv insåg det kanske paktades mot henne. Patetiskt jävla hyckleri från henne där. :/

Tummen upp för Kristove och Mattias.
  • flygrl

Allt och alla blev dyngsura i ösregnet utom Befälhavaren och Clara som har det torrt och skönt under sitt tak. Borde dom inte försöka fixa bättre regnskydd i lägret? Mycket regn senaste dagarna...

Mikael fortsätter fixa efter omständigheterna sjysst käk till alla. Ska bli intressant se hur långt han kan ta sig på sin laga mat och ligga lågt-taktik. Tror inte han har chans vinna däremot.

Julia tycker jag är väldigt trevlig och lite smårolig sådär men knappast heller nån slutvinnare.

Sjysst av Ragnar erbjuda sig hjälpa Nina med kistan.

Sen har jag lessnat rejält på Fabian med sin falskhet och ständiga sexanspelningar (har däremot inget emot att han är homosexuell). Tydligen har en homosexuell deltagare faktiskt redan vunnit Robinson tvärtemot va Fabian, Ragnar och Priya snackade om och det va 1999. Whatever.

Tror och hoppas nån av Nina, Josefina eller Fabian åker ut i örådet. Eller har Fabian fått immunitet?

• flygrl
    Nandez skrev 2020-04-23 18:45:19 följande:

Bra som vanligt

Skönt att Cruise vann

Nandez skrev 2020-04-23 19:36:32 följande:

Snällt av Ragnar att hjälpa till

Ja, verkligen.
  • flygrl

@Nandez: Såg du förresten katt-klippet jag länkat till i inlägg #936?

• flygrl
    molly50 skrev 2020-04-23 20:22:22 följande:

Ja,precis. Han var ju mest vuxen av dem alla där.

Ja,jag har också hört att de är/var ett par.

Ja,det är lite falskhet från både Nina och Josefina,tycker jag.

Och nu vänder Josefina och börjar tycka synd om sig själv när det paktas mot henne.

Ja,det var bra gjort av Kristove och Mattias.

Håller på Kristove och Cruise i slutänden.

Måste va skönt för Josefina med en rejäl offerkofta i regnrusket. :P

Kristove va ju inte lika kategorisk som Mattias ang paktandet. För Mattias gäller det att helt hålla sig utanför allt paktande nu om han inte vill framstå som hycklare.

Cruise får gärna vinna alltihop och Kristove...tja varför inte. Jonas känns också rätt värdig både i att va stark i tävlingar och lugn och sansad som person.
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-04-25 12:57:33 följande:

Ja,verkligen!  

Nej,men båda var i ala fall ärliga om var de står i förhållande till paktandet. Vilket jag tycker är bra.

Ja.någon av de tre får gärna vinna alltihopa.

Jag ogillar också när paktandet tar över i Robinson och det i kombo med det snackas massa skit bakom ryggen på folk. Sen är ett visst paktande också en ofrånkomlig del av spelet så det får man acceptera. Jag tycker ex. det va bra att flera deltagare gick ihop för att få ut Raymond. Med det sagt va det välgörande att se Kristove och Mattias markera mot det ständiga paktandet och skitsnacket.

Vi håller tummarna att rätt personer går långt i Robinson!
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-04-25 19:46:49 följande:

Bra som vanligt

Håller med om Fabian

Nandez skrev 2020-04-25 19:47:55 följande:

Nu har jag sett den, så söta fiskare

Visst är det! Och så skickliga i att fånga blixtsnabba fiskar. Har hört att katten är typ det nästsnabbaste däggdjuret (reaktionssnabbhet). Finns också filmer där katter driver bort och t o m dödar ormar och andra där dom driver bort stora krokodiler.
    Nandez skrev 2020-04-25 19:49:00 följande:

Cruise gillas mycket

Nandez skrev 2020-04-25 21:23:42 följande:

Spännande i morgon

Ja, verkligen. Undrar vem som åker ut och om Kristove slår Fabian och kan fortsätta som befälhavare?

Själv hoppas jag som sagt i första hand att Nina eller Josefina åker ut och att Kristove vinner över Fabian.
  • flygrl

Alla paktar inräknat dom som inte just skulle göra det. Aja...som sagt jag kollar gärna på Robinson men skulle inte själv villa va med. Tror jag skulle kunna må rätt dåligt av mycket av det som sker bland deltagarna. :/

Skönt att Kristallove vann över Fabian. Han är helt klart mentalt hyfsat stark med förmåga hålla focus och sitt inre lugn. Julia ny följeslagare.

Skönt att allt paktandet iaf slutade med att falska Nina åkte ut. Josefina nästa gång? Och sen Fabian?

Omg va kallt det verkar va där på ön trots det ska föreställa tropikerna. Vill minnas det badades mer back in the days i Robinson-historien och att det va varmare rent allmänt. Dom har ju vart på olika platser genom åren. Kanske är det inte Fidji i år utan själva verket Stockholms skärgård typ?

Starkt av Mattias och Julia hålla ut så länge i pristävlingen. Blir spännande se va vinsten är. Jag gissar på spa kombinerat med gott käk.

• flygrl
    molly50 skrev 2020-04-26 20:18:47 följande:

Ok. Det vore ju bra om sådant inte skrivs ut här i tråden med tanke på att alla inte har möjlighet att titta på play.

Det är jag som är den skyldiga och jag vill verkligen be om ursäkt om jag sabbat spänningen för nån/er alla. Det va inte min mening men dels visste jag inte att Gränslandet också sändes på TV dels fick jag intrycket att andra i tråden tänkte skippa kolla Gränslandet.

För så har det ju vart i Sveriges mästerkock nyligen att flera skippade kolla Sveriges mästerkock: Efter stängning där dom utslagna ur huvudtävlingen hamnade. Efter stängning sändes dessutom enbart på Play (tror jag).

Men som sagt inte min avsikt sabba för er andra så i fortsättningen kommer jag först skriva om Gränslandet efter det sänts på TV4 söndag kväll.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-04-26 18:49:04 följande:

Tack för intressant info om katter, hade ingen aning om detta

Mjau!
    Nandez skrev 2020-04-26 20:09:13 följande:

Tur att man vet hur det slutar i tävlingen

Nandez skrev 2020-04-26 20:16:19 följande:

Jag har inte sett det men det står här i tråden.

Förlåt som sagt...
    Nandez skrev 2020-04-26 20:37:27 följande:

Raymond valde Cruise

Det får man ju trots allt ge Raymond viss credd för. Att han inte valde Katarina som nog vart en enklare motståndare.
    Nandez skrev 2020-04-26 20:39:20 följande:

En haj till lunch

Haj är gott som fan.
    Nandez skrev 2020-04-26 20:49:40 följande:

Usch, att sova ute i det vädret

Ja, verkligen. Mycket regn senaste tiden där på ön.
    Nandez skrev 2020-04-26 20:54:13 följande:

Raymond är så annorlunda mot tidigare

Ja iofs men som Beccus skrev skönt bli av med honom för man kan nog inte lita på Raymond i längden.
    Nandez skrev 2020-04-26 20:57:07 följande:

Härligt att Cruise vann

Verkligen!
    Nandez skrev 2020-04-26 21:03:51 följande:

Cruise är min favorit

Min med!
    Nandez skrev 2020-04-26 21:13:30 följande:

Lite pakt och intriger ska det vara

Ja absolut, det ingår i spelet och underhållningen men det kan också skötas på nåt så när sjysst sätt eller på osjysst sätt enligt mig. Man måste inte låta det ta över allt umgänge där på ön och man behöver inte snacka massa skit bakom ryggen och dessutom ljuga hejvilt. :/

Det är precis som i tex. hockey eller fotboll att man vill se typ tuffa närkamper och taktik som går ut på att nöta ner motståndaren MEN att det samtidigt måste hållas inom vissa gränser och att sportslighet också är fint att se.
    Nandez skrev 2020-04-26 21:34:04 följande:

Less på Kristoves att det ska vara lungt, då finns det inget att titta på

Nandez skrev 2020-04-26 21:22:06 följande:

Kristove och Julia paktar

Jag håller som sagt med om det behövs visst paktande för att föra tävlingen framåt men Kristove och Julia sköter det ändå på ett hyfsat sjysst sätt utan sånt skitsnack som tex. Josefina och Nina ägnar sig åt.
    Nandez skrev 2020-04-26 21:53:37 följande:

Tycker att det lutar åt att det är det sämsta Robinson som varit

Håller jag inte med om.
    Nandez skrev 2020-04-27 18:49:14 följande:

Jag har också sett alla och tycker att denna säsong är sämst. Det skulle vara bra trist att titta på ett gäng som sitter runt lägerelden och läser dikter eller sjunger en vänskapssång. 

Asså va det inte så längre tillbaka att dom rörde sig runt mer på ön typ gjorde upptäcktsfärder, jagade, letade mat och även badade? Tycker mest dom sitter i lägret nu för tiden.

Tror det delvis kan va säkerhetsföreskrifter och omtanke om dom vilda djuren som begränsat deras aktiviteter.
    Nandez skrev 2020-04-27 18:50:52 följande:

Kristove kan nog röpstas ut längre fram. Jättepopulär i början men sen ledsnar folk, sett det i andra såpor. 

Hoppas inte det blir så.
    Nandez skrev 2020-04-27 18:51:42 följande:

Cruise är min favorit, en riktig överlevare.

Så är det. Han skulle va en värdig vinnare.
    Nandez skrev 2020-04-27 19:46:36 följande:

Det har varit flera program om hans familj på tv som flygrl skrev. Han har svenska rötter och ville väl vara med i Robinson.

Jo. Läste nånstans att han såg snö för första gången för typ två år sen när han flyttade till Sverige. Samma som för mina föräldrar när dom kom till Sverige.
Svar på tråden Robinson 2020