Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2020

Tillägg ang Raymond. Undrar om inte hans aggressivitet mot Katarina kan komma ur nåt mindervärdeskomplex för att hon har en lång akademisk utbildning som psykolog medans han är nån sorts självlärd ledarskapsguru?

Sen: fin reklam han gör för sina ledarskapsguru-tjänster när han gapar och trycker ner andra på bästa sändningstid. Förtroendeingivande. Not.

• flygrl
    Johannus skrev 2020-03-25 02:17:01 följande:

Jag fattade inte heller nåt varför lag Nord inte gjorde ens ett försök. Samtidigt tror jag att lag Nord sparar på krafter för kommande Robinson tävling eller nåt sånt. (kanske).

Bonuspriset som enligt Anders skulle vara nåt ut över var bara elakt tycker jag.

Raymond har fallit totalt för mina önskningar och jag hoppas verkligen han får igen för allt elakt han säger och gör.

Johannus skrev 2020-03-25 20:00:40 följande:

Ja det var bra att han bad om ursäkt, men det verkar som att många av dem inte godtog detta.

Man får även se hur länge Raymond håller sig innan han börjar gapa igen.

Ja, vi får se hur länge Raymond kan hålla sig. Och även hur länge han kan hålla sig kvar i Robinson utan bli utröstad.
    Johannus skrev 2020-03-25 20:01:39 följande:

Kristove är underbar människa. Undrar om han kan bli arg?

Han ger ett väldigt sjysst och omtänksamt intryck, absolut. Hoppas han går långt.
    Johannus skrev 2020-03-26 21:40:12 följande:

Jag gillar inte Raymond och den ljusa äldre karln. Båda är egoistiska.

Ja, men Mattias som jag tror du menade verkar ändå ha vissa spärrar och sa även emot när Raymond härjade som värst vilket är bra.
    Johannus skrev 2020-03-26 21:43:41 följande:

Helt klart är lag Nord delade i pakter. Hassan/Hasse eller vad han heter och Johan är alldeles för giriga att vinna Robinson och dem verkar inte bry sig om det andra. Sen är det Ola och den unge killen och tjejen en grupp och så Pia och resten i en grupp.

Undrar vem som kommer att åka ut i Ö-rådet. Hoppas det blir Hasse eller Johan.

Måste säga att mitt intryck av Hasse och Johan ändå är övervägande positivt så hår långt. Visst är dom utpräglade tävlingsmänniskor men samtidigt också sjyssta lagkamrater. Eller så kanske jag helt missbedömt dom här. Vi får se.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-03-25 19:09:22 följande:

Det måste var tungt

Jo. :/
    Nandez skrev 2020-03-25 19:10:49 följande:

Bra skrivet

Tack!
    Nandez skrev 2020-03-25 19:33:50 följande:

Så trist detta med plundringen

Nandez skrev 2020-03-25 19:34:48 följande:

Bussigt av dom från lag Syd.

Nandez skrev 2020-03-25 19:37:37 följande:

Dom är humanitära

Ja, storsint av lag Syd. Härligt att se.
    Nandez skrev 2020-03-25 19:35:51 följande:

Dom borde ha ått behålla wokpannan

Verkligen! Det va idiotiskt av Anders.
    Nandez skrev 2020-03-25 19:39:00 följande:

Bra där, Raymonds ursäkt godtogs inte

Dom har nog tappat förtroendet för honom så nu får han försöka återupprätta det genom att visa en sjysstare attityd. Om det ens går vill säga.
    Nandez skrev 2020-03-25 19:47:46 följande:

Krabburen var fyndig

Oväntad talang hos Kristove där. Blir spännande se om det fastnar krabbor i fällan.
    Nandez skrev 2020-03-25 19:53:57 följande:

Kristove är bra med Ragnar

Ja, det va uppenbarligen betydelsefullt för Ragnar med det där stödet. Kristove ger intryck att va en bra och omtänksam person.
  • flygrl

Jaha, dags för den där tidsuppfattnings-tävlingen igen. Inte så värst underhållande imho. Handlade ju inte om typ fysisk styrka så vem som helst hade kunnat vinna men det blev ändå Hasse och Jonas (inte Johan som jag tidigare felaktigt skrivit!) så Ragnars mfl. pakt gick i kras.

Spännande med öråd då en majoritet vill få ut Hasse samtidigt som antagligen Hasse skulle få immunitet av Jonas. Naturligtvis fick också Hasse immunitet och det slutade med att Angelica blev utröstad. Undrar om/när det blir dags för Gränsland eller liknande?

I Syd borde Fabian nog inte vart så tvärsäker att kistan med solen på va den rätta men då ingen heller sa emot när dom hade chansen får dom ju liksom stå sitt kast. Syd drog en nitlott och Raymond blev sur över att lagkamraterna drack upp ölen och käkade apelsinen istf rata nitlotten...zzzZZZ.

• flygrl

Rolig och originell tävling när dom skulle styra kulor genom labyrinten mot hålen i mitten. Kräver verkligen bra samarbete. Tuff fajt som lag Nord lyckades vinna! Skönt för dom att äntligen bryta förlustsviten och en intressant vinst.

Va väl rätt självklart dom skulle välja nån av dom tävlingsstarka killarna Raymond, Cruise eller Mattias och nu blev det Raymond. Han mottogs med öppna armar av lag Nord och dom har bilden av honom som en stark, smart och skön kille. Ska bli intressant va dom säger när det gått lite tid, om dom fortfarande gillar honom skarpt eller om dom upptäckt hans mindre trevliga sida.

Fast kanske är det bara vissa han går på sådär som Katarina tex? Människor kan ha olika ansikten mot olika människor, jag har själv sett sånt. Kanske är det så med Raymond?

När Raymond lite tidigare började ha en liten utläggning i sitt gamla lag trodde jag han skulle säga nåt bra men snart landade det i hans gamla vanliga påhopp på Katarina...trist att se. :/

Dom flesta i lag Syd verkade lättade över ha blivit av med Raymond och ville inte heller delta i leta grejer för få tillbaka honom. Förståeligt och tragikomiskt. Utom för lag Nord och Raymond själv då.

Mikael i lag Syd är helt klart en av dom vettigaste och mest sympatiska i hela årets Robinson. Och förstås en tillgång med sina matlagningsskills. Upptäckte förresten att han även vart med i prestigefyllda Kockarnas kamp i TV4, ett program där endast dom allra främsta proffskockarna bjuds in.

Sen har jag snappat upp att hypnotisören fått ett nytt namn i Flashbacks Robinson-tråd efter hans mindre lyckade insats i tidstävlingen häromdagen: TidsOve.

• flygrl
    Nandez skrev 2020-03-30 19:35:00 följande:

Cruise är en stor tillgång i laget

Tycker jag med. Verkar vettig och kunnig om naturen dessutom stark i tävlingar.
    Nandez skrev 2020-03-31 19:48:46 följande:

Ola gillar Raymond

Dom flesta verkade gilla Raymond skarpt.
    Nandez skrev 2020-03-31 19:52:00 följande:

Ha, ha, dom vill inte ha tillbaka Raymond

Nä, big fail för Raymond där.
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-03-30 19:44:34 följande:

Tv teamet borde säga i från åt Raymond eller Anders.

Misstänker att gränsen går vid konkreta hot, att dom kliver in då. Va väl så ifjol med om det va Adnilson eller Lucas, nån av dom.
    Johannus skrev 2020-03-31 19:31:48 följande:

Jag tycker heller inte att Raymond passar i nåt lag, men tydligen så gillar hon den ljusa tjejen honom har jag läst på FB . Dom var tydligen par i  programmet.

Ok, så det va väl därför hon Nina kunde sätta honom lite på plats i nåt tidigare avsnitt.
    Johannus skrev 2020-03-31 19:38:37 följande:

Undrar vad lag Nord kommer att säga om Raymond om några dagar.

Ska absolut bli väldigt intressant att se...
    Johannus skrev 2020-03-31 19:58:35 följande:

Vem är hon Katarina ? Varför ser hon nästan hela tiden till att det blir gräl....Kan hon vara en dit satt intrig makare?

Johannus skrev 2020-03-31 21:09:25 följande:

Ja. ,men nu vad jag förstod så tjallade hon på Nina och polisen när dem pratade om vem som hade tagit sockerröret. Alltså måste hon vara den som lyssnar på allt och alla och tjallar för att det ska bli intriger.

Är man psykolog som hon påstår sig vara så är man inte så skör som hon verkar för man ska orka lyssna på människor med svåra saker som dem är med om och så verkar hon inte betee sig i Robinson.

Jag kan ha fel, men jag undrar om hon är den så kallade Mullvaden.

Det kanske var ett spel av Katarina att bli lessen av Raymond vissa gånger, men ja Raymond har varit elak mot henne.

Katarina har ju mestadels hållt låg profil hittills och har på mig gett intryck av att va en ganska lugn och sjysst person men håller med att man nu blir lite fundersam. Hon kanske har sina jobbiga sidor hon med bara att vi tittare inte fått se dom ännu. Man får ju aldrig glömma att såna här program är hårt redigerade och att deltagare kan vinklas på olika sätt. :/ Vi får se.

Tycker som du att Katarina i egenskap av psykolog nog borde ha kunnat agera tuffare mot Raymond än hon gjorde. Fast kanske är hon försiktig av taktiska skäl också då hon är lite äldre och inte så stark i tävlingar.
  • flygrl
    bananman skrev 2020-03-31 22:00:54 följande:

Tycker inte Katarina verkar så skör. Att hon börjar gråta av hur Raymond var på henne tycker inte jag är konstigt. Dom gångerna har han ju varit riktigt läskig.

Håller med om det visserligen inte är så konstigt att Katarina blev ledsen av Raymonds fula påhopp men som sagt borde hon inte ha kunnat säga ifrån tydligare utifrån att hon väl ändå måste ha vissa färdigheter handskas med jobbiga och aggressiva människor.
    bananman skrev 2020-03-31 22:03:17 följande:

Skönt för lag syd att dom slipper Raymond nu. Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig i lag nord nu när han kommit dit. Snart visar han nog sin rätta sida även där

Ja, ska bli väldigt intressant att följa.
  • flygrl

Lag Nord börjar upptäcka att Raymond har sina sidor och jag skulle faktiskt tro han kan sitta löst till på örådet om han inte lyckas ta immunitet. För inte vann dom trots stora tuffa Raymond i laget. Det va en tuff jakt båda lagen fick ägna sig åt men till slut fick en utmattad Raymond en lag Syd-hand på ryggen och game over.

Stärkte nog inte Raymonds position efter att hans nya lag dels börjat upptäcka hans stora ego och dels att lag Syd så tydligt visade att dom inte alls ville ha tillbaka honom. Det sved för Raymond men hade han haft lite basic självinsikt hade han inte blivit riktigt lika förvånad. Han fattar uppenbarligen inte att han gått över gränsen och betett sig jävligt illa.

Sen tycker jag det blir en motsägelse med när Raymond plötsligt vill hem. Ok, jag fattar det är jobbigt va så hungrig men hur går det ihop med hans ständiga snack om att va en vinnare mm?

Mikael säger ju själv att han är konflikträdd men sa ändå som det va när Anders frågade varför dom inte ville ha tillbaka Raymond. Tycker han va tydlig och rak där. Laget har det bättre utan Raymond.

Nya deltagare på väg in...spännande! Kommer nog röra om i grytan lite.

Såg förresten Go kväll häromdagen och då va en profil från fjolårets Robinson med och blev stylad. Mattias that is, renskötaren från Borgafjäll. Rätt komiskt att se för han va rätt motsträvig och man undrar lite hur han egentligen hamnade där...om det va hans fru eller nån dotter som anmält honom.

Här kan man se honom (bara 8 minuter långt): www.svtplay.se/video/26292918/gor-om-mig/gor-om-mig-sasong-7-avsnitt-13

• flygrl
    Nandez skrev 2020-04-01 18:36:50 följande:

Som vanligt, en bra sammanfattning

Tack!
    Nandez skrev 2020-04-01 19:33:07 följande:

Kristover gillar inte taktiksnacket

Känns som TidsOve är Raymonds raka motsats...
    Nandez skrev 2020-04-01 19:35:52 följande:

Kocken lite feg

Fast jag tycker han sa som det va när Anders frågade varför dom inte ville ha tillbaka Raymond.
    Nandez skrev 2020-04-01 19:39:28 följande:

Nu börjar dom tröttna på Raymond

Ingen högoddsare direkt...
    Nandez skrev 2020-04-01 19:52:04 följande:

Kul tävling

Ja, sånt här är underhållande att se.
    Nandez skrev 2020-04-01 19:53:37 följande:

Usch, han kissade på sig

Avdelningen för mer än man ville veta... :/
    Nandez skrev 2020-04-02 19:34:41 följande:

Raymond förvånad

Självinsikt är väl inte direkt hans främsta egenskap.
    Nandez skrev 2020-04-02 19:52:07 följande:

Cruise står inte högt i kurs

Och det förstår inte jag riktigt.
Svar på tråden Robinson 2020