Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2020

Jaha, det blev ingen räddning av Mattias igår. Väldigt trist. Mickes band till Christoffer är alldeles för starkt och hans avgörande röst las som förväntat på Mattias. Rent taktiskt inte så smart av Micke då Christoffer är svårare att slå än Mattias men han är nog en väldigt lojal person plus att han kanske tycker det är helt ok sluta topp tre. Eller så har Christoffer, Clara och Micke helt enkelt gjort upp om att splitta prissumman. Who knows?

Jag dömer honom inte för det.

Nu blir det Priya jag håller på även om hon kommer få det jävligt tufft mot resten av gänget.

Javisst ja, dom fick ju varmkorv med. Såg härligt ut och måste ha smakat gudomligt för dom utsvultna deltagarna.

• flygrl
    Nandez skrev 2020-05-21 19:39:51 följande:

Tacokvällen var speciell

Ja, synd att inte minnet av den där ju Micke bjöds med av Mattias kunde ändra Mickes röstning i örådet.
    Nandez skrev 2020-05-21 19:41:35 följande:

Mattias är så uppgiven

Inte så konstigt, han insåg det va kört.
    Nandez skrev 2020-05-21 19:45:18 följande:

Pratde Priya med Micke tro

Det undrar jag med men en väldigt svår uppgift i vilket fall. :/
    Nandez skrev 2020-05-21 20:00:08 följande:

På det andra örådet åker nog Priya, Ssn åker Micke, Clara blir två och Christoffer vinner, trist

Jag har också svårt se nån annan utgång av det här. Fast det kan ju komma nåt oväntat förstås...hoppas hoppas. :/
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-05-21 19:41:13 följande:

Oj kommer gamla deltagarna och får rösta nu.

Johannus skrev 2020-05-21 19:46:16 följande:

Det kanske är så att dom två som går till finalen så väljs vinnaren av gamla deltagare....vill som minnas det.

Ja, högst sannolikt att gamla deltagarna dyker upp och får säga sitt.
    Johannus skrev 2020-05-21 19:57:58 följande:

Nej fy för kvällens avsnitt gillar inte alls denna Christoffer som visar med hela ansiktet att han är överlägsen....

Så olika man kan uppfatta en person. Visst jag vill inte heller att Christoffer ska vinna och har svårt för både honom och Clara ffa för deras attityd mot Mattias men kan också se sjyssta sidor hos dom båda. Det där överlägsna kan jag faktiskt inte se hos Christoffer.
    Johannus skrev 2020-05-21 21:54:52 följande:

Helt klart  så blir det som du säger. Christoffer har bara visat sin snällhet mot Micke för att han vet att han slår Micke i Final så även Clara. Ful spel av Christoffer och Clara, men det hade dom räknat ut att ta den äldsta till slutspelet med. Dem visste att Mattias ändå var stark och hade en vilja av stål så han måste puttas ut.

Nå jag tror att om Christoffer och Clara är i final (vilket jag inte hoppas) så kommer alla andra deltagare få säga sitt om vem dem vill ska vinna och då tror jag att Clara skulle vinna.

Helst ser jag Micke och Priya i final. Båda värdiga vinnare trots att jag har en tagg mot Mickes röstande i dag.

Priya hoppas jag vinner Robinson 2020.

Håller i stort med men jag tror däremot att om gamla deltagare får säga sitt kan det möjligen gynna Priya och Micke då åtskilliga inte träffat Christoffer och Clara som kom in sent och därför kanske hellre röstar på bekanta ansikten som Priya och Micke. Vi får se...och hålla tummarna att rätt personer tar hem det här = i första hand Priya, andra hand Micke.
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-05-22 18:54:43 följande:

Jag tror inte att Christoffer ens haft tanken att dela pengarna med Clara och Micke. Han verkar inte vara den sorten utan det jag ser i han är (Jag är bäst) tror inte ens han skulle kunna dela med Clara oavsett att dem är nära vänner.

Fast att splitta prissumman behöver ju inte handla enbart eller alls om va snäll utan kan va ett sätt att binda ihop en pakt iom alla då har ekonomiskt intresse i att hjälpa varandra vidare. Att rösta rätt i öråd t.ex. Man behöver ju inte heller dela jämnt utan vinnaren kanske får 70% medans tvåan och trean får 15% var. Typ.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-05-22 19:39:51 följande:

Tråkigt att det snart är slut

Verkligen!
  • flygrl

Knappt 3 timmar kvar till finalen...spännande! Hoppas det inte blir den förväntade utgången utan att Priya eller möjligen Micke kan bli slutvinnare.

• flygrl
    Johannus skrev 2020-05-23 20:19:55 följande:

Jag förstod att Robinson Australien är på Play....har inte som tid att titta på play eftersom jag jobbar till 21.00-21.30 då det blir sent för mig.

Nandez skrev 2020-05-24 15:31:54 följande:

Man kan ju titta vilken tid som helst.

Precis. En av fördelarna med streaming/play är ju just att man kan kolla när man själv vill.
  • flygrl

Och där kom det där oväntade jag hoppats på. Plötsligt åker Christoffer ut och därmed är det helt nya förutsättningar för dom som är kvar, helt andra odds. Kom igen nu, Priya, du kan ta det! Och kom igen, Micke, kämpa på! Se till så inte Clara blir årets Robinson!

• flygrl

Det va verkligen en spännande final där förutsättningarna ställdes helt på ända när Christoffer åkte ut det första som hände. Därmed öppnades som sagt nya möjligheter för dom tre finalisterna. Intressant att se att alla utom en av gamla gänget la sina röster på Christoffer. Lite märkligt förresten att alla hade fräscha kläder utom Mattias som visserligen va snyggt välrakad men hade samma kläder som alltid i Robinson.

Imponerande anläggning dom byggt upp för sluttävlingen och mycket instruktioner att hålla rätt på för finalisterna. Och spännande blev det med Clara som direkt tog täten med Micke och Priya jagande en bit efter. Stark upphämtning av både Micke och Priya som mot slutet närmade sig Clara och Micke som lyckades ta sig förbi och jublande kunde bli årets Robinson. Fantastiskt!

Visst höll jag på Priya i första hand men unnade ändå Micke att vinna nästan lika mycket. En sympatisk, sjysst människa som behandlat alla med vänlighet och respekt, flitigt donat med elden och käket och därför i mina ögon är en värdig vinnare! Roligt också hur övriga deltagare hyllade honom!

Slut på årets Robinson...lite vemodigt som sagt.

• flygrl
    Johannus skrev 2020-05-24 19:52:46 följande:

Som sagt jag är assistent och mormor till tre barnbarn med särskilda behov så både föräldrarna och jag jobbar så gott som dygnet runt. Vi har ingen fritid. Svårt att förklara, men vi har ingen fritid mer än sent på natten när alla sover.

Tro mig, jag vet att du har en pressad situation men det lät som du menade att det på nåt vis skulle va va mer tidsödande eller att man måste kolla en viss tid med Play. Min poäng va bara att du kan ju se avsnitten precis när du vill.
    Johannus skrev 2020-05-24 21:22:12 följande:

Helt klart....tror nog att Christoffer känner sig besviken.

Väldigt snopet för Christoffer, ja, att bli utröstad sådär på mållinjen.
    Johannus skrev 2020-05-24 21:26:11 följande:

Oj vilken bana. Jag blir bara trött när Anders berättar 

Ja, många olika delmoment att hålla reda på. Enligt va jag läste på annat håll hålls det inför varje tävling en grundlig genomgång med deltagarna men vi får bara se en kort version av den.
    Johannus skrev 2020-05-24 22:03:22 följande:

Ja det bästa vara att inte Clara vann. Lite hugg har jag fortfarande mot Micke eftersom han var emot Mattias, men helt klart har han varit den snällaste personen av alla och han har sett till att alla fåt mat i mun så för den skull så är han den Värdiga vinnaren.

Trist att detta roliga är slut, men hoppas vi kan fortsätta att diskutera andra program.

Jag ska försöka titta på play Robinson Australien för jag vet att dom har roliga tävlingar så jag återkommer när jag har börjat kolla. Ska vi diskutera här om dem eller ska vi göra en ny tråd?

Skönt att Clara inte vann och för mig är också Micke en klart värdig vinnare.

Ja, trist det är slut för den här gången men vi kommer väl råkas i andra TV-programstrådar. Jag ska också ge Robinson Australien en chans och är gärna med och diskuterar om jag bestämmer mig för följa den serien. En ny tråd tycker jag vore bra.
Svar på tråden Robinson 2020