Bim Maj 2020
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Vad tror ni är jag gravid? tagit ägglossningstest och har aldrig haft stegring innan mens förut och dem brukar vara helt blanka. Nu ser ägglossningstestet ut såhär. Har beräknad mens 28e maj, vad tror ni? Någon som varit med om det tidigare och varit gravid?????

Ja ägget hinner ju inte fästa in ordentligt och kroppen sköljer isf bort det med mens vid kort lutealfas. Oftast behöver man höga doser av progesteron utskrivet, värt ta kontakt med gyn isf för utredning.
Men, tänker med att det kan vara nidblödning? Isf slutar blödningen igen och 3-4 dgr senare borde hcg kunna fångas upp. Blöder du mycket? Har det hänt förut att lutealfasen varit kort?
Tjohej!
Första försöket med barn nummer 4. Så spännande och läskigt!!
Bim på söndag.
Har haft molande värk i 1 vecka, mått konstigt. Brukar inte ha så förens mensdagen
Testade med clearblue tidiga test Idag och de var negativt. Visserligen 6 dagar till mens och inte morgonkiss... hoppas fortfarande.
De andra barnen har ?tillverkats? på första och andra månaden. Får hoppas denna lilla går fort den med...
Tjohej!
Första försöket med barn nummer 4. Så spännande och läskigt!!
Bim på söndag.
Har haft molande värk i 1 vecka, mått konstigt. Brukar inte ha så förens mensdagen
Testade med clearblue tidiga test Idag och de var negativt. Visserligen 6 dagar till mens och inte morgonkiss... hoppas fortfarande.
De andra barnen har ?tillverkats? på första och andra månaden. Får hoppas denna lilla går fort den med...
Jippi!
Plussat och har bim imorgon.
Misstänkte det men vågade inte tro nått, haft otroligt lite tålamod, diffust illamående på kvällar och efter jag ätit något sött. Idag har jag haft molande värk i magen. Av vad jag skrivit kring förra graviditeten var det exakt samma då. Känns ändå som att mensen kommer komma som vanligt imorgon eller någon dag efter. Men hoppas inte!
Tack för svar. Nee det är nog mens, är mycket blod som annars vid mens, samt mensvärk. Ja, eller alltså, har bara kört med ÄL test i cirka 6 månader och då har det varit typ 9-10 dagar. Kan man skaffa progesteron utan att ta kontakt med gyn tror du?
He Rebecka, kan jag fråga dig om du alltid haft molande värk med tidigare graviditeter?
BIM lördag för mig. Jag har också molande värk nämligen och brukar inte heller ha förens mensdagen, testade också idag och negativt.
Hej allesammans!
Jag har regelbunden mens och den brukar dyka upp på dagen, på morgonen när den ska. Igår kom den inte och jag har en del mensvärk men ingen mens i sikte? Vet att jag hade ägglossning (också exakt på dagen när den skulle komma) för att jag gjorde tester. Börjar bli orolig att det är något annat? Har givetvis testat mig men mer negativt kan tester inte bli. Aldrig varit med om innan... va så övertygad om att den va på G. Någon i samma sits ellet som vet något?
Jippi!
Plussat och har bim imorgon.
Misstänkte det men vågade inte tro nått, haft otroligt lite tålamod, diffust illamående på kvällar och efter jag ätit något sött. Idag har jag haft molande värk i magen. Av vad jag skrivit kring förra graviditeten var det exakt samma då. Känns ändå som att mensen kommer komma som vanligt imorgon eller någon dag efter. Men hoppas inte!
Hej alla!
Min BIM var senast i söndags. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro. Jag har vad jag tror fått 3 svaga plus på CB - senast i lördags. Men de stegrar inte riktigt. Tog även ett digitalt i samband med, 1a "plusset" i torsdags(var helt säker på plus då) men det visade "inte gravid". Tog ännu ett cb i fredags och i lördags och båda visar samma svaga plus. Kan det bara ha varit för tidigt för digitalt i torsdags? Ellet har jag fått 3spök i rad?? Nu vågar jag typ inte testa hahah, känner mig ju gravid och mensen är sen. Men test som visar svagt. Läst om folk som plussar 1 v efter bim, nån med erfarenhet?