• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Emmethhh

BIM-3 och testade negativt idag. Oron för ?tänk om jag inte kan få barn? börjar komma. Trots att jag vet att det kan ta uppemot ett år. Maj var ju första försöket

• Nykär15
    Emmethhh skrev 2020-05-25 09:57:54 följande:

BIM-3 och testade negativt idag. Oron för ?tänk om jag inte kan få barn? börjar komma. Trots att jag vet att det kan ta uppemot ett år. Maj var ju första försöket

Ja ge inte upp på första försöket! De flesta tar det lite tid för :) man lär sig hantera det och inte vara helt uppslukad av det.
  • ElkaSJ
    Nykär15 skrev 2020-05-25 10:46:00 följande:

Ja ge inte upp på första försöket! De flesta tar det lite tid för :) man lär sig hantera det och inte vara helt uppslukad av det.

Var inte orolig, sist gång vi försökte höll vi på 13 månader och sen tog det sig. För det flesta tar det lite tid innan det tar sig! Man får ha lite tålamod :) (Vet att det är skitsvårt).
  • Bakpotatis

Fick lite spottings idag vilken brukar vara ett tydligt tecken på att mensen kommer snart. Känns så himla jobbigt, andra försöket efter MA i mars och hade hoppats så mycket. Hur gör ni för att inte låta bebisverkstan ta upp all er tankekraft? Har blivit helt besatt och mår verkligen inte bra av det känner jag. 

• Nykär15
    ElkaSJ skrev 2020-05-25 11:28:59 följande:

Var inte orolig, sist gång vi försökte höll vi på 13 månader och sen tog det sig. För det flesta tar det lite tid innan det tar sig! Man får ha lite tålamod :) (Vet att det är skitsvårt).

Tror du citerade fel :) jag är redan gravid <3
  • Jenzia
    tillyra skrev 2020-05-24 20:47:00 följande:

Hej tjejer!

Jag har nu läst igenom hela tråden :) håller tummarna för er allihop. Jag och min kille planerar inte barn, även fast jag gärna hade velat ha ett till. Vi körde ett par månader för lite sedan men efter det bestämde han sig för att han vill avvakta lite till. Vi har egentligen inte alls tid till det, fyller båda 37 i år men men..

Nu till saken. Jag har haft ganska kraftig molvärk i 5 dagar. Igår när jag torkade mig efter toabesök på kvällen så var det ljust rosa på pappret. Så brukar min mens börja, för att så att säga vara i full gång när morgonen kommer. Så förväntade mig detta i morse och tyckte mest att 'så skönt att slippa den ovanligt dryga värken nu då'. Men det har inte blivit något mer, bara mer molvärk.

Min cykel varierar rätt mycket, från 28-33 dagar typ. Idag tror jag det är cd 29. Hade rätt ont i brösten ett par dagar, vilket jag sällan har, men det gick om sig igår. Har beställt tester som jag hoppas kommer i morgon. Kan inte låta bli att hoppas och hoppas att karln blir glad om det blir en graviditet trots allt.

Långt inlägg blev det visst, blev så uppe i önskan nu :)

Hej!

Jag är också 37 år (i höst), min man är 47 år. Jag har fått vänta in honom i två år och det har skapat rätt mycket stress i relationen, så mitt råd är att försöka prata med din man så ni kan börja sträva efter att vara på samma plats. Låter som om du vill ha barn Lycka till!
  • Elina22

Nu kom mensen.. kom 24/5 istället för 28/5 som den skulle. Verkar verkligen inte funka för mig... min lutealfas var alltså bara 9 dagar. Borde jag kolla upp detta? Någon som varit med om samma? Har ju hört en massa skräckhistorier om korta lutealfas, att det är mycket mycket svårare att bli gravid.

• Undrandee
    Elina22 skrev 2020-05-25 14:05:26 följande:

Nu kom mensen.. kom 24/5 istället för 28/5 som den skulle. Verkar verkligen inte funka för mig... min lutealfas var alltså bara 9 dagar. Borde jag kolla upp detta? Någon som varit med om samma? Har ju hört en massa skräckhistorier om korta lutealfas, att det är mycket mycket svårare att bli gravid.

jag har mellan 9-11 dagar lutealfas och undrar samma. Har beställt progesteronkräm och ska testa det nu och se om den blir längre.
  • Nykär15
    Elina22 skrev 2020-05-25 14:05:26 följande:

Ja ägget hinner ju inte fästa in ordentligt och kroppen sköljer isf bort det med mens vid kort lutealfas. Oftast behöver man höga doser av progesteron utskrivet, värt ta kontakt med gyn isf för utredning.

Men, tänker med att det kan vara nidblödning? Isf slutar blödningen igen och 3-4 dgr senare borde hcg kunna fångas upp. Blöder du mycket? Har det hänt förut att lutealfasen varit kort?
  • Tvillingarna14

Och här är ännu en som fick påhälsning av tanten i morse. Är sååå sjukt förvånad eftersom jag till 110% trodde jag var gravid. Tydligen mäktigt SKENGRAVID. Nu ska jag bara lägga ner alla tankar på BIM och ÄL och bara vara. Kan ju inte göra så mycket annat just nu. Om jag pallar ses vi i junitråden. Lycka till ni andra.