• Anonym (TS)

Hur gjorde du för att rasa i vikt snabbt?

Ja, som rubriken lyder. Och då vill jag såklart bara ha hälsosamma alternativ. Tack.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-23 16:40
    Bör nog tillägga att jag redan äter bra. Fikar ytterst sällan, äter sällan godis, vi äter inte kolhydrater hemma. Så sunt förnuft räcker inte, verkar det som.

• Svar på tråden Hur gjorde du för att rasa i vikt snabbt?
  • Fjäril kär
    Anonym (TS) skrev 2020-04-23 15:26:38 följande:

Ja, som rubriken lyder. Och då vill jag såklart bara ha hälsosamma alternativ. Tack. TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-23 16:40

Bör nog tillägga att jag redan äter bra. Fikar ytterst sällan, äter sällan godis, vi äter inte kolhydrater hemma. Så sunt förnuft räcker inte, verkar det som.

Vad innebär att "äta bra"?

Vad äter ni istället för kolhydrater? Ibland byter man ut saker som kan innehålla mer kalorier än det man avstår.
  • Anonym (TS)
    Fjäril kär skrev 2020-04-23 18:12:29 följande:

Vad äter ni istället för kolhydrater? Ibland byter man ut saker som kan innehålla mer kalorier än det man avstår.

Äter grönsaker.
  • Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2020-04-23 18:46:10 följande:

Äter grönsaker.

Vad har du ätit idag?
  • Anonym (pizza och pasta)

Jag började äta mer kolhydrater. Då gick jag plötsligt ner 4 kg på en vecka och 11 kg på en månad.

• Anonym (Keto)

Strikt keto diet med max 20 gr kolhydrater/dag kombinerat med Alli (orlistat) samt motion gör att vikten rasar trots feta köttbitar, bea och vin.

• Anonym (Bästa_dieten)

Jag gick ner 12 kg på en vecka, blev dock sängliggande några dagar.

Tricket med att gå ner riktigt snabbt är att amputera ett ben.

Poff, 12 kg lättare!

• Dexter dot com

Strikt LCHF funkar fantastiskt bra för mig. Man får äta gott, man är aldrig hungrig kan ta några glas vin utan problem.

• Anonym (G)

Byt jobb till ett där du rör dig om du inte redan har ett sånt. I kombination med 16:8 så lär det hända grejer.

• Anonym (TS)
    Anonym (G) skrev 2020-04-24 07:59:23 följande:

Byt jobb till ett där du rör dig om du inte redan har ett sånt. I kombination med 16:8 så lär det hända grejer.

Har testat det med att fasta på kvällen. Svårt. Att fasta på förmiddagen är svårt med jobbet.
  • Fjäril kär

Hur ser matintaget ut på en hel dag? Vad äter du till frukost, lunch och middag?

Vad väger du?

• Anonym (TS)

Någon som testat iTrim?

• Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2020-04-24 09:39:57 följande:

Har testat det med att fasta på kvällen. Svårt. Att fasta på förmiddagen är svårt med jobbet.

Varför? Förmiddagen är lättast för då jobbar man ju och har annat att tänka på. Jag har ganska fysiskt arbete. Jag upplever det som jobbigt de första 2 dagarna sen brukar man vänja sig rätt kvickt. Man kan ju mjukstarta och äta mindre på förmiddagen ett par dagar. Jag tror nämligen att det sitter i huvudet på folk att man måste äta varannan/vart tredje timma. Jag mår mycket bättre av att låta bli.

Dricker kaffe och vatten under fastan.
  • Anonym (TS)
    Anonym (G) skrev 2020-04-24 11:11:46 följande:

Varför? Förmiddagen är lättast för då jobbar man ju och har annat att tänka på. Jag har ganska fysiskt arbete. Jag upplever det som jobbigt de första 2 dagarna sen brukar man vänja sig rätt kvickt. Man kan ju mjukstarta och äta mindre på förmiddagen ett par dagar. Jag tror nämligen att det sitter i huvudet på folk att man måste äta varannan/vart tredje timma. Jag mår mycket bättre av att låta bli.

Dricker kaffe och vatten under fastan.

Sitter i möten hela dagarna och vill inte ha en kurrande mage...
  • Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2020-04-24 11:44:02 följande:

Sitter i möten hela dagarna och vill inte ha en kurrande mage...

Tror du inte det går över? Jag har inget magkurr nämligen. Kör du fasta mellan 20:00 - 12:00 så får du ju äta efter halva arbetsdagen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (G) skrev 2020-04-24 11:47:50 följande:

Tror du inte det går över? Jag har inget magkurr nämligen. Kör du fasta mellan 20:00 - 12:00 så får du ju äta efter halva arbetsdagen.

För några år sedan fastade jag på förmiddagen i flera veckor, kurrar som tusan.
  • Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2020-04-24 11:49:51 följande:

För några år sedan fastade jag på förmiddagen i flera veckor, kurrar som tusan.

Ok. Då skulle jag nog satsa på att äta mindre portioner av allt. Och sätt en sluttid på kvällen då du inte äter mer. Kanske 19:00 eller 20:00. Sen kan du ju unna dig senare på helgen.

Du kommer inte rasa ner i vikt men långsamt är inte dumt det heller. Och lite lättare psykiskt.
  • Ascendere
    Fjäril kär skrev 2020-04-23 18:12:29 följande:

Istället för potatis, pasta eller ris kör du blomkål, broccoli, vitkål eller morötter. 

Enklast är att skippa vitt mjöl och vitt socker och bara utgå från oprocessade råvaror, då kan du i princip inte misslyckas. 

Tänk dig en proteinkälla och en vitaminkälla, tex en bit lax med brocolli, en omelett med rivna morötter, en bit kyckling med kokt blomkål osv. 
    Och var inte rädd för fett, men se till att det är bra fett.
Svar på tråden Hur gjorde du för att rasa i vikt snabbt?