• Anonym (Hon...)

Pappan vill behålla?

Någon som varit i liknande situation som mig där det uppkommit en tidig graviditet där pappan (som är en helt fantastisk- men mkt upptagen sambo) är den som vill behålla men du (mamman) är osäker över huruvida man ska ta steget om att bli förälder eller ej?..  Jag menar man som kvinna uppoffrar ju det mesta medan pappan är mer en åskådare fysiskt och "ansvarsmässigt".. Jag menar det är ju kvinnan och den blivande mannan som kommer behöva axla den större delen av ansvaret... :/  Någon som varit i liknande oroliga situation? Jag menar oftast är det ju mamman som vill behålla och pappan abort... ? 

Vi har stadig relation.. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-29 08:20
    Och nej.. med upptagen menar jag inte någon otrohetsaffär... Man kan även bara sambo och upptagen av sina "måsten" om dagarna och därmed ha mkt lite tid över för annat som tex familj i framtiden..
  • Svar på tråden Pappan vill behålla?
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-04 14:55:21 följande:

Att döda sitt barn, är det rätt?

Man får vara den vuxne och ta hand om den situation. Kan man inte det får man ge barnet chanser hos någon annan. Vid en abort får barnet ingen chans överhuvudtaget.

Det förutsätter ju att man anser att det är ett barn.

Man tar hand om situationen om man avbryter graviditeten.
  • Anonym (V)
    Anonym (Oplanerad) skrev 2020-05-04 08:44:51 följande:

Är rätt sliten nu eftersom jag, trots allt, får dra det tyngsta lasset.

Självklart blev det så...
  • Anonym (Hon...)
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-04 16:23:59 följande:

Är jag en "idiotisk"(vad är det förresten?)? För att jag har en annan syn? Jag tycker inte att du är en idiot eller liknande för att du inte är som jag.

Ja men om du menar på att jag blir obekväm och att en cellklump som lika gärna skulle kunna vara ett missfall är ett barn. Det tycker jag är rätt idiotiskt synsätt. Hade vi däremot snackat om en den abort runt vecka 20. Då skulle jag hålla med om att det är ett barn och aldrig kunna göra en abort övht- kanske om det är extremt missbildat. Men tycker att man har en lite märklig inställning isåfall om man ser en abort av en cellklump skulle vara ett mord.
  • Anonym (Hon...)
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-04 14:55:21 följande:

Att döda sitt barn, är det rätt?

Man får vara den vuxne och ta hand om den situation. Kan man inte det får man ge barnet chanser hos någon annan. Vid en abort får barnet ingen chans överhuvudtaget.

Cellklumpen kan gärna få bli ett barn om den vill. Men just nu i detta läge så blir det inte i min livmoder så isåfall får den inackordera sig någon annanstans.
  • Anonym (det är barnets kropp)
    GGN skrev 2020-05-04 18:08:52 följande:

Det förutsätter ju att man anser att det är ett barn.

Man tar hand om situationen om man avbryter graviditeten.

Att "anse" att ett barn är ett barn eller inte gör det ju bara ännu värre. Någons tyckande avgör om en människa är en människa och har något värde... Ja, du hör ju...

Man dödar sitt barn, att skriva om det som att "avsluta graviditeten", för att det ska låta bättre, förändrar inget.
    Anonym (Hon...) skrev 2020-05-04 18:33:15 följande:

Ja men om du menar på att jag blir obekväm och att en cellklump som lika gärna skulle kunna vara ett missfall är ett barn. Det tycker jag är rätt idiotiskt synsätt. Hade vi däremot snackat om en den abort runt vecka 20. Då skulle jag hålla med om att det är ett barn och aldrig kunna göra en abort övht- kanske om det är extremt missbildat. Men tycker att man har en lite märklig inställning isåfall om man ser en abort av en cellklump skulle vara ett mord.

En människa är en människa är en människa. Du kan kalla den för cellklump eller spunk, fakta kvarstår. Du kan definiera människans olika utvecklingsstadier, det är ändå samma människa med samma värde, som dessutom ÄR livsduglig i sitt rätta element. Du var inte samma människa i vecka 17 som i vecka 21? Hur gör några veckor hit eller dit någon skillnad? Varför var du ett "ingenting" en vecka, men inte två veckor senare?

Du kan inte heller tro att "det lika gärna kan vara ett missfall". Med den logiken kan jag mörda någon och ursäkta mig med "men han kanske ändå skulle dött imorgon".
    Anonym (Hon...) skrev 2020-05-04 18:34:56 följande:

Cellklumpen kan gärna få bli ett barn om den vill. Men just nu i detta läge så blir det inte i min livmoder så isåfall får den inackordera sig någon annanstans.

Om det vore så väl... Tänk om barnet själv fick bestämma. Men nu är det inte så. Nu beror hela barnets existens på om huruvida dess mamma anser att det har något värde, är en människa och om denna människa är önskad eller inte.
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-23 11:21:31 följande:

Att "anse" att ett barn är ett barn eller inte gör det ju bara ännu värre. Någons tyckande avgör om en människa är en människa och har något värde... Ja, du hör ju...

Man dödar sitt barn, att skriva om det som att "avsluta graviditeten", för att det ska låta bättre, förändrar inget.

Det är vad du anser, inte jag. Inte heller lagen.
  • Anonym (V)

Med tanke på hans attityd så bör du verkligen göra abort. Sluta läsa skit på nätet, skämtar han??? Han har ju världens sämsta kvinnosyn. Han borde sitta med dig och läsa på. Så gjorde syrrans sambo, läste om förlossningen men även graviditeten och amning etc.

Din sambo tycker du ska ställa upp som surrogat så han kan gulla med en unge ett par timmar varje helg. För det är så det kommer bli.

Jag skulle inte ens skaffa en kattunge till en sån människa...

Gör abort, för barnets skull.

• Anonym (Hej)
    GGN skrev 2020-05-23 13:44:53 följande:

Det är vad du anser, inte jag. Inte heller lagen.

Och inte heller vetenskapen.
Svar på tråden Pappan vill behålla?