• Anonym (Hon...)

Pappan vill behålla?

Någon som varit i liknande situation som mig där det uppkommit en tidig graviditet där pappan (som är en helt fantastisk- men mkt upptagen sambo) är den som vill behålla men du (mamman) är osäker över huruvida man ska ta steget om att bli förälder eller ej?..  Jag menar man som kvinna uppoffrar ju det mesta medan pappan är mer en åskådare fysiskt och "ansvarsmässigt".. Jag menar det är ju kvinnan och den blivande mannan som kommer behöva axla den större delen av ansvaret... :/  Någon som varit i liknande oroliga situation? Jag menar oftast är det ju mamman som vill behålla och pappan abort... ? 

Vi har stadig relation.. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-29 08:20
    Och nej.. med upptagen menar jag inte någon otrohetsaffär... Man kan även bara sambo och upptagen av sina "måsten" om dagarna och därmed ha mkt lite tid över för annat som tex familj i framtiden..
  • Svar på tråden Pappan vill behålla?
  • Anonym (Pomona)
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-30 12:29:03 följande:

Du läste uppenbarligen inte var jag skrev? Visa gärna var du inte kan läsa om fosterutveckling? Det är bara det att det där fostret(som benämner ett visst stadie i utvecklingen) är en människa. Det är du. Det är ditt barn.

Säg att jag säljer äpplen för fem kronor styck. Om du då vill köpa ett äpple av mig, skulle du då acceptera att jag ger dig en äppelkärna?

Och skulle du lika gärna kunna använda äppelkärnor för att göra en äppelkaka? För det är ju bara ett annat stadie av äpplet, eller hur?
  • Anonym (det är barnets kropp)
    GGN skrev 2020-05-30 12:33:17 följande:

Ja, det är ju inte en häst...

Det är ett mänskligt embryo.

Det är en människa. I ett visst utvecklingsstadie.
    Anonym (Hon...) skrev 2020-06-01 07:36:18 följande:

Isåfall kanske man skulle börja ordna så att pappor kan bära sina egna barn om inte mamman vill genomgå en graviditet och det ansvaret som följer därefter? Är mkt enkelt å tycka å tänka om hur andra ska göra med sina kroppar. Hade för mig varit mkt enkelt också att ta ett beslut om det var pappan som bar på barnet och gjorde alla fysiska uppoffringar och jag själv kunde ta "guldkanten". Inte få min kropp förvanskad, inte att mitt jobb blir lidande. Inte min pension. Inte jag sp, ska behöva få fula ärr över hela magen som jag ska må dåligt av resten av mitt liv för japp, jag är mkt missnöjd å obekväm i min egen kropp. Får panik av tanken att något ska leva där inne. I mig. I min kropp. Och jag vill inte vara hemma. Jag vill inte genomgå en förlossning. Jag vill inte amma.. Jag vill inte ta det ansvaret som förväntas "av en mamma"... Hade pappan gjort allting det som en mamma förväntas och SKA göra. Det hade varit no problems för mig.

Det vore fint. Nu funkar ju dock inte naturen så.

Nej, vad är en människa, ens, barn om inte en enda stor uppoffring...

Vill man inte ha barn är det okej. Skapa då inga.
    Anonym (Pomona) skrev 2020-06-01 09:21:19 följande:

Säg att jag säljer äpplen för fem kronor styck. Om du då vill köpa ett äpple av mig, skulle du då acceptera att jag ger dig en äppelkärna?

Och skulle du lika gärna kunna använda äppelkärnor för att göra en äppelkaka? För det är ju bara ett annat stadie av äpplet, eller hur?

Du jämför på allvar en människa, ditt barn, med ett äpple?
  • viseversa

Ja du har ju fördelen med att du trots vad han vill ändå har rätten att bestämma över din kropp och alltså då kan göra abort oavsett vad han vill. 

• Anonym (!)

Försök känna efter vad du själv vill TS även om det är svårt.

Vet många som säger "du ångrar inte ditt barn". Men hos oss var det också så att pappan ville behålla och jag inte. Jag klarade inte då av att göra en abort, men med facit i hand hade det faktiskt varit det bästa. Även om jag älskar barnet så blev det inte alls bra. Omständigheter spelar roll. Med det sagt, så kan det lika gärna bli jättebra för just er!

• Anonym (Pomona)
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-06-01 17:14:44 följande:

Du jämför på allvar en människa, ditt barn, med ett äpple?

Du klarar alltså inte av att svara på min fråga, eftersom du vet att då skulle avslöja att du inte tycker att de olika stadierna är utbytbara trots att allt det som ska bli äpplet redan finns i kärnan?

Fegt av dig! Inte oväntat, men fegt.
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-06-01 17:11:12 följande:

Det är en människa. I ett visst utvecklingsstadie.

Japp, under utveckling. Inte klar produkt.
    Anonym (Pomona) skrev 2020-06-01 22:00:44 följande:

Du klarar alltså inte av att svara på min fråga, eftersom du vet att då skulle avslöja att du inte tycker att de olika stadierna är utbytbara trots att allt det som ska bli äpplet redan finns i kärnan?

Fegt av dig! Inte oväntat, men fegt.

Jag svarar på din fråga, jag frågar om du inser proportionerna på det du säger och undrar om du menar allvar. Det är lite som när det diskuteras våld mot kvinnor och någon drar till med att män är så hemska att manspreading och våldtäkt är ett likvärdigt övergrepp. Det begriper var och en att det inte är. Samma här, en frukt och en människa går alls inte att jämföra. Inte ens lite. Därför är det menlöst.
    GGN skrev 2020-06-01 23:30:43 följande:

Japp, under utveckling. Inte klar produkt.

Nör är produkten då klar? Eftersom att en fullgången nyfödd bebis inte direkt är färdigutvecklad.... Men du kanske tycker att man kan döds dessa med.... Eller ta andra änden, en gammal och skör människa vars system inte längre fungerar. Är inte den heller en fullvärdig människa? En människa är en människa, är en människa. Du är du, är du, är du.
Svar på tråden Pappan vill behålla?