Anonym (V) skrev 2020-05-23 14:53:55 följande:
Med tanke på hans attityd så bör du verkligen göra abort. Sluta läsa skit på nätet, skämtar han??? Han har ju världens sämsta kvinnosyn. Han borde sitta med dig och läsa på. Så gjorde syrrans sambo, läste om förlossningen men även graviditeten och amning etc.
Din sambo tycker du ska ställa upp som surrogat så han kan gulla med en unge ett par timmar varje helg. För det är så det kommer bli.
Jag skulle inte ens skaffa en kattunge till en sån människa...
Gör abort, för barnets skull.
Var lite det jag var rädd för bla. Att han inte skulle ta samma ansvar, engagemang, tid osv. Läsa på. Förstå vad kroppen går igenom. Att han skulle komma att krävas på 50% av ansvaret. Han är ju dessutom rätt anti att "allt ska delas lika" utan menar på att det gör vi ju sen- vad som är bäst för familjen. Om det är han som är hemma 90% eller jag kvittar. Men med dom tankarna vet jag ju att det som är "bäst" kommer alltid vara till hans fördel. Det är alltid jag som ska sköta sånt som han "inte har tid för" etc. Väldigt enkelt att kunna ta beslut om barn när han inte blir drabbad rent fysiskt själv. Allt är sådana självklarheter. Det han klarar sig med är att göra en "insättning"- för att sedan ta håltimme i 9 månader å sedan "gulla lite" när han har tid och lust- å resten lämnas till mig med argument om att "han ändå inte kan amma".. Förespråkar naturlig förlossning etc för allt ska ju vara som det "ska" enl naturens alla lagar. Amning mm ska fungera bara för så har det ju alltid varit. Å någonstans tror jag att han förväntar sig trots upprepade diskussioner i ämnet att det är jag som ska vara hemma- för han kan ju inte amma. Å det finns ju inget finare än å va hemma med sina barn- bara det att jag inte är någon "hemma-person". Jag vill jobba, göra rätt för mig, ha lika stor rätt till mitt eget liv, mina intressen som han har. Samma villkor, samma ansvar.
Gjorde ju abort i slutänden. Var mkt ambivalent och ångrade tom mig i massor några dagar efteråt. Måste vara hormonerna som spökade. Nu några veckor senare har hormonerna avtagit och jag känner inte alls lika starkt på samma vis som jag gjorde direkt efter aborten. Skulle såklart göra allt för mitt barn. Men ska jag ha barn ska den blivande pappan också vara beredd att göra allt. Offra allt. Ta sitt ansvar för något som han varit delaktig i att sätta till världen om jag ska genomgå fysiska förändringar och uppoffringar.
Nä, det är en svår situation..