• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • acge
    Loea skrev 2020-06-03 15:23:55 följande:
    Haha förstår vad du menar! Nu börjar den jobbiga perioden när det egentligen bara handlar om hur man är lagd. Jag vill inte heller testa för tidigt men många börjar ju redan ÄL+7. Är på ÄL+8 nu och det känns ju iaf som att man är över den första sega veckan.

Det låter ju som att du har många lovande symptom! :) är det sånt du inte brukar känna i vanliga fall?

Har också börjat känna av ett lätt illamående och har en ilande känsla vid livmodern och ljumskarna till och från. Men inga ömma bröst än för min del vilket är lite nedstående då jag hade det förra graviditeten, dock kommer jag inte riktigt ihåg när jag fick det heller.
    Haha ja dessa sista dagar innan BIM är så jobbiga. Hjärnan går på högvarv och analyserar trots att man försöker att tänka på annat.

Nää inte direkt symtom som jag brukar ha. I vanliga fall har jag sällan ont i brösten veckan innan mens. Molvärken brukar komma en halv dag innan själva mensen.

Graviditeter verkar ju kunna se olika ut från gång till gång, så att brösten inte ömmar behöver ju inte betyda någonting. Denna gång kanske du inte upplever det eller så kommer det senare (:.

• Loea
    Undrandee skrev 2020-06-03 15:11:16 följande:

Jag ringde gyn för någon månad sen och fick inget bra bemötande. Enligt henne behöver jag inte oroa mig, utan hålla ut tills det gått ett år. Hon kunde inte ens ge ett svar på varför jag hade sådana här besvär. Dock kunde hon lova att jag kommer bli gravid till sommaren/hösten bara för att jag haft 2 missfall förra året... Nu i corona tider vill dom inte ens ha in några patienter för kontroll. Så att inte ens ha stöd av sjukvården känns bara meningslöst.

Har köpt progesteronkräm som jag ska testa nästa cykel om nu inte jag blir gravid denna månad heller.

Jag brukar ju få positivt resultat på äl tester vid denna tid i månaden, men inte nu verkar det som.

Som sagt, jag är väldigt förvirrad.

Får väl annars bara köra på regelbundet sex så gott jag kan få till det.

Men fy vad dåligt. Det är ju skolboksexempel på sånt man borde få stöd för.

Låter som att du har en bra strategi iaf och nu kanske progesteronkrämen kanske kan hjälpa om det blir en till omgång. Håller tummarna för dig!
  • Undrandee
    Loea skrev 2020-06-03 15:49:23 följande:

Men fy vad dåligt. Det är ju skolboksexempel på sånt man borde få stöd för.

Låter som att du har en bra strategi iaf och nu kanske progesteronkrämen kanske kan hjälpa om det blir en till omgång. Håller tummarna för dig!

Ja det kändes väldigt oproffisionellt av henne. Är bara att köra på med sex så ofta min partner orkar och se vad som händer helt enkelt.

Tack för tummarna!
  • Sararebecca

Tyvärr kom mensen för min del men har nästa bim i slutet av månaden så stannar kvar och flyttar om mig i listan :) (och kastar om så de e i ordning)

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Vegaveravegavera 1/6 25 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Leia123 4/6, 34 år. Tredje barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

Loea 9/6, 29 år. Första barnet

H0nd3ndär 9/6 35 år. Tredje barnet

Kira16 10/6 33 år. Andra barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Sararebecca 29/6, 28 år. Andra barnet

• Jensan88

Känslig fråga kanske men jag måste få fråga.

Ni som har haft äl denna månaden. Hur är era flytningar nu?

Jag har haft super vattniga flytningar och ganska mjölkiga till och från. Nu är de mindre och lite mjölkiga. Någon som känner igen sig?

Tror jag att är på äl+9.

• mussla
    Undrandee skrev 2020-06-03 19:55:55 följande:

Positivt? :)

Är det inte väl svagt...?
  • Jenzia
    mussla skrev 2020-06-03 18:56:50 följande:

Hur tolka detta...?

Ser positivt ut!!
  • Undrandee
    mussla skrev 2020-06-03 19:57:15 följande:

Är det inte väl svagt...?

Jag fick svagare och då väntade jag ändå tvillingar. Lägger in bild på mitt test.

så grattis!

Svar på tråden Bim juni 2020