• Anonym (Vill också)

Låter detta okej?

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

• Svar på tråden Låter detta okej?
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 17:44:49 följande:

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

Allt är ju personligt.
    Otroheten ligger ju i den bedragnes ögon, men samtidigt är ju en flirt rätt oskyldig tills motsatsen bevisas.
    Ibland är det ju trevligt bara att ha en okänd att skvallra med, givetvis lite extra charmigt och flirtigt, för att känna sej busig...
    Du verkar ju ha en trevlig, rätt oskyldig ide, trots allt Kyss
  • Anonym (Ano)

Alla män kollar porr.
    Kolla på porr är som att titta på menyn till en restaurang - men du har inte tänkt att käka.
    Flirt Online - då har du beställt bord och nästa steg är att käka.

• Anonym (S)

Är det okej med din man så är det okej med mig, men jag hade känt mig sviken om min egen partner gjorde det.

• Robert 832

Nej, det är inte otrohet. Vänner kan ibland få för sig att slänga iväg en flirtig komplimang utan baktankar. Det är bra för självförtroendet och för ens bekräftelse/mående.

Om du tänker dig att det ska utvecklas och därför inte kan tala om det för din man... Då är du i en gråzon.

• Anonym (Vill också)

Tack för era svar. Jag får prata med honom och se hur han ställer sig till det.

• Tunnis

Otrohet är vad ni tillsammans definerar som otrohet, om han inte är bekväm med att du flirtar med en annan person så betyder det att du är otrogen om du gör det ändå. Ni behöver prata med varandra.

Varför tycker du inte att det är ok att han tittar på porr? Har du funderat på om ni kan kolla tillsammans?
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 18:23:06 följande:

Tack för era svar. Jag får prata med honom och se hur han ställer sig till det.

Lycka till. Tänk på att det blir svårare för dej att smyga en smula om du visar vilka kort du har på hand... 
    Oavsett, jag ska hålla tummarna för dej!

• Anonym (Värre)

Att ha en onlineflirt med någon är enligt mig en helt annan sak och mycket värre. Då blir det en interaktion. Porrtittande är ju helt utan kontakt med den andra personen.

• Anonym (Vill också)
    Tunnis skrev 2020-05-11 18:26:45 följande:

Otrohet är vad ni tillsammans definerar som otrohet, om han inte är bekväm med att du flirtar med en annan person så betyder det att du är otrogen om du gör det ändå. Ni behöver prata med varandra.

Varför tycker du inte att det är ok att han tittar på porr? Har du funderat på om ni kan kolla tillsammans?

För mig är det samma lika att titta på porr/sexchatta etc med någon. Nu vill inte jag sexchatta med någon. Det behovet har jag inte. För mig är det mer bekräftelsebehov, bara ha någon att prata med ibland. Jag vill inte se på

Porr. Stödjer inte den industrin. Jag skulle nog vilja hitta en väg som båda är bekväma med och där båda trivs med sina liv utan att vi måste skiljas. Jag ska prata med honom.
  • Anonym (Eh ja)

Självklart är det skillnad på att titta på porr och ha en flirt med en verklig person. För mig är det självklart otrohet, titta på porr är det inte.
Svar på tråden Låter detta okej?