• Anonym (Vill också)

Låter detta okej?

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

• Svar på tråden Låter detta okej?
  • Tunnis
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 19:04:10 följande:
    Jag kom på honom med att han sexchattade/prata om sex med en kollega. Det kanske klassas som otrohet?
    På ett intimt sätt med en kvinnlig kollega eller bara snack om sex med en manlig kollega? Det tidigare är inte ok.
  • Anonym (Vill också)
    Tunnis skrev 2020-05-11 19:22:46 följande:

På ett intimt sätt med en kvinnlig kollega eller bara snack om sex med en manlig kollega? Det tidigare är inte ok.

På ett intimt sätt med en kvinnlig kollega.
  • Anonym (Vill också)
    trivsam skrev 2020-05-11 19:11:57 följande:

Distans är ju en bra säkerhetszon, men kan fungera ändå.

Ok, ja jo, det är ju mer avancerat kan man säga...

Du tror inte distans kan funka alltså?
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 19:30:13 följande:
    Du tror inte distans kan funka alltså?
    Jodå, absolut. Det var det jag menade.
    Vill man byta åsikter, snacka, skvallra, undra och flirta och lite tryggare och säkrare så är ju distans bra.
    Och vill man så kan man ju alltid gå vidare hur man vill från där...

För en nätflirt kan distans vara väldigt bra! 
  • Anonym (O)

Du får prata med din partner om det.

I vårt förhållande är inte porr ok. Det har blivit så normaliserat så det är inte klokt, men vi båda har lovat att vi ej ska se porr och då väljer jag att lita på min partner. Vi båda tycker att porr räknas som Otrohet i vårt förhållande. Ingen idé att någon annan här försöker få mig att inte lita på honom. Jag väljer att tro på min partner.

Men du får prata med din partner om allt det där och vad ni anser vara ok och inte ok.

• Anonym (Vill också)
    trivsam skrev 2020-05-11 19:35:07 följande:

Jodå, absolut. Det var det jag menade.

Vill man byta åsikter, snacka, skvallra, undra och flirta och lite tryggare och säkrare så är ju distans bra.

Och vill man så kan man ju alltid gå vidare hur man vill från där...

För en nätflirt kan distans vara väldigt bra! 

Jag får fundera vidare på allt det här! Någon i liknande sits hade ju varit det bästa att finna. Prata om allt möjligt bara. Men de flesta söker kanske någon att sexchatta med.. det gör verkligen inte jag.
  • Anonym (Vill också)
    Anonym (O) skrev 2020-05-11 19:38:57 följande:

Du får prata med din partner om det.

I vårt förhållande är inte porr ok. Det har blivit så normaliserat så det är inte klokt, men vi båda har lovat att vi ej ska se porr och då väljer jag att lita på min partner. Vi båda tycker att porr räknas som Otrohet i vårt förhållande. Ingen idé att någon annan här försöker få mig att inte lita på honom. Jag väljer att tro på min partner.

Men du får prata med din partner om allt det där och vad ni anser vara ok och inte ok.

Skönt att du har hittat en likasinnad och att det finns fler än jag som anser att porr inte är ok. Jo, jag får väl ta upp det med honom igen. Han har viftat bort det mest när vi nått ämnet. Så jag tror inte på någon lösning här.
  • Tukt
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 19:04:10 följande:
    Jag kom på honom med att han sexchattade/prata om sex med en kollega. Det kanske klassas som otrohet?
    Varför är det så viktigt att sätta en etikett på det? Och låt oss säga du kommer på honom att regelbundet ha sex med flera tjejkompisar, kollegor, prostituerade. Vad kallar du det då?
    Är ju uppenbart att ni kommunicerar rätt dåligt om era behov. Börja med det i stället för att fördöma den andres sätt att få utlopp för sina behov.
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 20:08:04 följande:
    Jag får fundera vidare på allt det här! Någon i liknande sits hade ju varit det bästa att finna. Prata om allt möjligt bara. Men de flesta söker kanske någon att sexchatta med.. det gör verkligen inte jag.
    Mmm, precis. Liknande eller snarlik kan nog vara bra, eller kanske helt olik för att få ett annat perspektiv.
    Men man bör nog undvika sexchat av uppenbara skäl.
    Det finns ju så mycket mer intressanta saker att prata om, om man vill... Flört
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 17:44:49 följande:

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

Nä det är inte ok. Porr är enbart visuellt. Flirt/bekräftelse på nätet med en riktig människa i andra ändan. Kanske inte otrohet fullt ut men väldigt lätt att det hamnar där till skillnad från porrtittande
Svar på tråden Låter detta okej?