• Anonym (Vill också)

Låter detta okej?

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

• Svar på tråden Låter detta okej?
  • Anonym (Vill också)
    trivsam skrev 2020-05-11 18:28:25 följande:

Lycka till. Tänk på att det blir svårare för dej att smyga en smula om du visar vilka kort du har på hand... 

Oavsett, jag ska hålla tummarna för dej!

Tack. Jag vet inte... jag är bara så less på att vara ensam. Han har inte det renare mjölet i påsen själv så vem vet vad han gör bakom kulissen ändå.
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 18:38:37 följande:
    Tack. Jag vet inte... jag är bara så less på att vara ensam. Han har inte det renare mjölet i påsen själv så vem vet vad han gör bakom kulissen ändå.
    Trist när man känner sej ensam när man rent tekniskt inte är det.
    Då kan det ju vara bra med en axel, ett öra, nån man kan spåna med, och det kan ju vara trevligt med lite stillsam flirt...

Sen får man ju tänka på att egentligen kanske det "bara" är typ det han ägnar sej åt, även om han tittar på porr ibland.
  • Tunnis
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 18:35:23 följande:
    För mig är det samma lika att titta på porr/sexchatta etc med någon. Nu vill inte jag sexchatta med någon. Det behovet har jag inte. För mig är det mer bekräftelsebehov, bara ha någon att prata med ibland. Jag vill inte se på

Porr. Stödjer inte den industrin. Jag skulle nog vilja hitta en väg som båda är bekväma med och där båda trivs med sina liv utan att vi måste skiljas. Jag ska prata med honom.
    Skillnaden är ju att man inte interagerar med någon annan person om man kollar på porr, det är ju rent visuellt. Med det sagt så är det såklart ett problem om det är så att han väljer bort sex och flirtande med dig och kollar porr istället (framgår inte).

Sen blir det såklart ett dillemma om du inte tycker om porr av moraliska skäl, men det är nog bra om ni kan prata om allt det där på ett konstruktivt sätt utan att anklaga någon.
  • Anonym (Vill också)
    trivsam skrev 2020-05-11 18:45:38 följande:

Trist när man känner sej ensam när man rent tekniskt inte är det.

Då kan det ju vara bra med en axel, ett öra, nån man kan spåna med, och det kan ju vara trevligt med lite stillsam flirt...

Sen får man ju tänka på att egentligen kanske det "bara" är typ det han ägnar sej åt, även om han tittar på porr ibland.

Jo, det var ju lite så jag tänkte. Någon som finns där för en. Fast på distans.

Nja, jag vet att han ägnat sig åt annat. Jag har kommit på honom. Även om det var längesedan nu. Det har hänt en del annat på sistone så jag tvivlar starkt på att han enbart ägnar sig åt porr. Tyvärr.
  • Tukt

Spara du ordet otrohet till när det verkligen behövs. Dumt att urvattna begreppet på mer eller mindre vardagssaker.
    Och varför gradera? 
    Den ni däremot borde göra, är att prata med varandra om det.

• Anonym (Vill också)
    Tunnis skrev 2020-05-11 18:46:14 följande:

Skillnaden är ju att man inte interagerar med någon annan person om man kollar på porr, det är ju rent visuellt. Med det sagt så är det såklart ett problem om det är så att han väljer bort sex och flirtande med dig och kollar porr istället (framgår inte).

Sen blir det såklart ett dillemma om du inte tycker om porr av moraliska skäl, men det är nog bra om ni kan prata om allt det där på ett konstruktivt sätt utan att anklaga någon.

Problemet är nog att han rent allmänt är en person som inte visar känslor. Jag får sex när jag vill men den här omtanken och att känna sig älskad finns inte. Kommer aldrig finnas heller. Jag tycker inte om porr av moraliska skäl men jag kommer inte hindra honom från att titta. Han kommer ju inte sluta titta för att jag ber honom heller.
  • Anonym (Vill också)
    Tukt skrev 2020-05-11 19:01:13 följande:

Spara du ordet otrohet till när det verkligen behövs. Dumt att urvattna begreppet på mer eller mindre vardagssaker.

Och varför gradera? 

Den ni däremot borde göra, är att prata med varandra om det.

Jag kom på honom med att han sexchattade/prata om sex med en kollega. Det kanske klassas som otrohet?
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 19:04:10 följande:
    Jag kom på honom med att han sexchattade/prata om sex med en kollega. Det kanske klassas som otrohet?
    Ja DÅ är det definitivt det.
    Då är det ju med folk man känner nära...
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 18:58:26 följande:
    Jo, det var ju lite så jag tänkte. Någon som finns där för en. Fast på distans.

Nja, jag vet att han ägnat sig åt annat. Jag har kommit på honom. Även om det var längesedan nu. Det har hänt en del annat på sistone så jag tvivlar starkt på att han enbart ägnar sig åt porr. Tyvärr.
    Distans är ju en bra säkerhetszon, men kan fungera ändå.

Ok, ja jo, det är ju mer avancerat kan man säga...
  • Tunnis
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 19:02:19 följande:
    Problemet är nog att han rent allmänt är en person som inte visar känslor. Jag får sex när jag vill men den här omtanken och att känna sig älskad finns inte. Kommer aldrig finnas heller. Jag tycker inte om porr av moraliska skäl men jag kommer inte hindra honom från att titta. Han kommer ju inte sluta titta för att jag ber honom heller.
    Då gissar jag ett era problem egentligen inte handlar om varken sig porr eller sex utan mer hur ni kommunicerar med varandra och vilka behov ni har. Inte helt omöjligt att lösa om ni bägge vill det.
Svar på tråden Låter detta okej?