• Anonym (Vill också)

Låter detta okej?

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

• Svar på tråden Låter detta okej?
  • trivsam
    Tunnis skrev 2020-05-12 18:27:45 följande:
    Nej du får nog läsa igen.. TS jämförde flirta och sexchatta online med att kolla porr.

Tror du inte att TS redan pratar normalt med andra människor?
    Kolla inlägget, ts skrev till dej,  Igår 18:35, och läs det högt för dej själv och begrunda dess innebörd. Nog om det, jag ämnar inte tjafsa mer om det med dej.
  • Anonym (Vill också)
    Tunnis skrev 2020-05-12 18:27:45 följande:

Nej du får nog läsa igen.. TS jämförde flirta och sexchatta online med att kolla porr.

Tror du inte att TS redan pratar normalt med andra människor?

Haha ni fick mig att skratta gott i alla fall. Jag går inte runt pratar sex med random människor ;) Ingen alls i dagsläget. Inte på nätet heller. Jag sitter i karantän och har tråkigt och funderar över saker här i livet.

Jag drömmer nog om någon slags person som skulle kunna fylla tomrummet i mitt liv. Det är alltså drömmar... att kanske stanna hos sin partner men ändå leva nöjd och glad. För mig är själva sexdelen inte grejen alls. Jag saknar någon att ligga och prata med om allt möjligt om nätterna. Som kanske ger en komplimanger osv. Men ja, jag är ju egentligen medveten om att jag kanske borde hitta någon som ger mig allt i ett paket.
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-12 18:43:49 följande:
    Haha ni fick mig att skratta gott i alla fall. Jag går inte runt pratar sex med random människor ;) Ingen alls i dagsläget. Inte på nätet heller. Jag sitter i karantän och har tråkigt och funderar över saker här i livet.

Jag drömmer nog om någon slags person som skulle kunna fylla tomrummet i mitt liv. Det är alltså drömmar... att kanske stanna hos sin partner men ändå leva nöjd och glad. För mig är själva sexdelen inte grejen alls. Jag saknar någon att ligga och prata med om allt möjligt om nätterna. Som kanske ger en komplimanger osv. Men ja, jag är ju egentligen medveten om att jag kanske borde hitta någon som ger mig allt i ett paket.
    Det är väl ofta det livet går ut på, att fylla tomrum?
    Man läser en bok, man ser en film, man äter en extra god middag, man ser på en vacker vy, man kelar med en katt, man reser till en främmande plats, osv.

Man sitter inte och repeterar måndagen sju dar i veckan...
  • Tukt
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-12 17:25:12 följande:
    Tro mig. Jag har försökt prata... men han stänger ner. Jag är ändå en person som är öppen för förslag. Många hade nog lämnat sin partner i den situationen jag är i, men jag är kvar. Men på något sätt måste det gå åt båda håll och när det är svårt att kommunicera... men lämna kanske är det enda som kvarstår tillslut.
    Man kan ju ställa krav på kommunikation om man ska fortsätta ha en relation. Och det är ju där terapeuter kommer in. Inte så att man kanske behöver detaljsnacka onanivanor med tredje part Men att man får verktygen för att kunna göra det på egen hand. Prata alltså, inte onanera. Det gör man ju redan på egen hand! ;)
  • trivsam
    Tukt skrev 2020-05-12 19:02:05 följande:
    Man kan ju ställa krav på kommunikation om man ska fortsätta ha en relation. Och det är ju där terapeuter kommer in. Inte så att man kanske behöver detaljsnacka onanivanor med tredje part Men att man får verktygen för att kunna göra det på egen hand. Prata alltså, inte onanera. Det gör man ju redan på egen hand! ;)
    Gapskratt.
    Roligt och sant!
    Men det behöver ju inte vara så. Ensamt alltså...
  • Anonym (Vill också)
    Tukt skrev 2020-05-12 19:02:05 följande:

Absolut! Det kan man. Problemet är att jag nog tröttnat och gett upp. Haha, jo vars, terapi kanske skulle fungera. Men jag tror inte det kan lösa våra problem i längden.
  • Anonym (Vill också)
    trivsam skrev 2020-05-12 19:03:27 följande:

Gapskratt.

Roligt och sant!

Men det behöver ju inte vara så. Ensamt alltså...

Jag har ju vänner jag pratar med om detta och allt möjligt. Men de fyller inte riktigt den tomheten jag känner ändå. På vilket sätt pratar du med andra? Hur skiljer det sig från vanligt ?vänskapsprat??
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-12 19:38:56 följande:
    Jag har ju vänner jag pratar med om detta och allt möjligt. Men de fyller inte riktigt den tomheten jag känner ändå. På vilket sätt pratar du med andra? Hur skiljer det sig från vanligt ?vänskapsprat??
    Det är ju lite olika men oftast inte i grupp som här utan oftast mer privat, typ...
    Det beror ju på vem eller vad man pratar om.
    Gäller det gemensamma bekanta får man ju vända sej utanför den innersta kretsen, t.ex
    Skriv gärna pm om du vill...
  • Anonym (Vill också)
    trivsam skrev 2020-05-12 19:50:10 följande:

Det är ju lite olika men oftast inte i grupp som här utan oftast mer privat, typ...

Det beror ju på vem eller vad man pratar om.

Gäller det gemensamma bekanta får man ju vända sej utanför den innersta kretsen, t.ex

Skriv gärna pm om du vill...

Jag hänger nog inte riktigt med i vad du försöker säga/förklara. Hur skickar man ett PM?
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-12 20:02:04 följande:
    Jag hänger nog inte riktigt med i vad du försöker säga/förklara. Hur skickar man ett PM?
    Haha, knappt jag heller...
    Klicka på mitt namn så kommer du till min profil och där kan du skicka ett meddelande till mej direkt. Privat Meddelande (PM) 
Svar på tråden Låter detta okej?