• Anonym (Vill också)

Låter detta okej?

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

• Svar på tråden Låter detta okej?
  • Anonym (Vill också)
    trivsam skrev 2020-05-11 20:25:44 följande:

Mmm, precis. Liknande eller snarlik kan nog vara bra, eller kanske helt olik för att få ett annat perspektiv.

Men man bör nog undvika sexchat av uppenbara skäl.

Det finns ju så mycket mer intressanta saker att prata om, om man vill... 

Har du erfarenhet av det själv?
  • Anonym (Vill också)
    Anonym (FYI) skrev 2020-05-11 20:54:26 följande:

Nä det är inte ok. Porr är enbart visuellt. Flirt/bekräftelse på nätet med en riktig människa i andra ändan. Kanske inte otrohet fullt ut men väldigt lätt att det hamnar där till skillnad från porrtittande

Men egentligen, vad är det som gör visuellt mer ok än en flirt över nätet. Och säg att man råkar prata om sex med en främling, men aldrig ses. Skulle inte det vara lika ok om man får ut exakt samma sak av det i slutändan?
  • Anonym (Vill också)
    Tukt skrev 2020-05-11 20:19:48 följande:

Varför är det så viktigt att sätta en etikett på det? Och låt oss säga du kommer på honom att regelbundet ha sex med flera tjejkompisar, kollegor, prostituerade. Vad kallar du det då?

Är ju uppenbart att ni kommunicerar rätt dåligt om era behov. Börja med det i stället för att fördöma den andres sätt att få utlopp för sina behov.

Tro mig. Jag har försökt prata... men han stänger ner. Jag är ändå en person som är öppen för förslag. Många hade nog lämnat sin partner i den situationen jag är i, men jag är kvar. Men på något sätt måste det gå åt båda håll och när det är svårt att kommunicera... men lämna kanske är det enda som kvarstår tillslut.
  • Anonym (Värre)
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-12 17:21:41 följande:
    Men egentligen, vad är det som gör visuellt mer ok än en flirt över nätet. Och säg att man råkar prata om sex med en främling, men aldrig ses. Skulle inte det vara lika ok om man får ut exakt samma sak av det i slutändan?
    Det är inte för att det är visuellt, utan för att det inte inkluderar någon kontakt med någon annan. Är det verkligen så svårt att förstå?
  • Tunnis
    Det är väl rätt stor skillnad, om du pratar med en annan person så är det en form av relation.

Jag tycker du ställer helt fel frågor, om du inte trivs i din relation och du upplever att ni inte kan kommunicera borde du fundera på om det är värt att stanna i relationen.
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-12 17:18:27 följande:
    Har du erfarenhet av det själv?
    Nja, ja, jo det kan man säga.
    Jag tycker att det är trevligt och bra med en typ av ventil för dagens vedermödor.
    Det kan ge både en boost och en skön paus från vardagen.

Och distansen är ju där oavsett om man pratar samma stad, samma land eller någon annan stans, distansen avgör man ju själv!
  • trivsam
    Det är ju bara det, prata, om man bara pratar.
    Det gör man ju med en del vänner, en del man känner och ibland med nån annan, taxichauffören, tandläkaren, frisören eller den på bänken...
  • Tunnis
    trivsam skrev 2020-05-12 18:09:09 följande:
    Det är ju bara det, prata, om man bara pratar.
    Det gör man ju med en del vänner, en del man känner och ibland med nån annan, taxichauffören, tandläkaren, frisören eller den på bänken...
    Brukar du sexprata med taxichauffören, tandläkaren och frisören?
  • trivsam
    Tunnis skrev 2020-05-12 18:15:53 följande:
    Brukar du sexprata med taxichauffören, tandläkaren och frisören?
    Den som är uppmärksam har sett att ts pratar om att chatta med någon, men inte sexchatta.
    Ja, jag sexchattar inte med taxichauffören och inte tandläkaren heller.
  • Tunnis
    trivsam skrev 2020-05-12 18:22:32 följande:
    Den som är uppmärksam har sett att ts pratar om att chatta med någon, men inte sexchatta.
    Ja, jag sexchattar inte med taxichauffören och inte tandläkaren heller.
    Nej du får nog läsa igen.. TS jämförde flirta och sexchatta online med att kolla porr.

Tror du inte att TS redan pratar normalt med andra människor?
Svar på tråden Låter detta okej?