• Anonym (Vill också)

Låter detta okej?

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

• Svar på tråden Låter detta okej?
  • Anonym (Vill också)
    trivsam skrev 2020-05-12 20:07:40 följande:

Haha, knappt jag heller...

Klicka på mitt namn så kommer du till min profil och där kan du skicka ett meddelande till mej direkt. Privat Meddelande (PM) 

Verkar inte fungera. Privat profil står det. Du får förklara vidare här :)
  • trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-12 20:15:40 följande:
    Verkar inte fungera. Privat profil står det. Du får förklara vidare här :)
    Ok, konstigt. Ja då vet jag inte vad som är fel...
    Nåja, så viktigt är det ju inte, jag diskuterar ogärna mer detaljerade saker publikt så då får vi ge oss till tåls.
    Bättre att hålla oss mer övergripande tills vidare, eller hur... Kyss
  • Anonym (Ojdå)

Oj snacka om att jämföra äpplen och päron.

X person blir upphetsad av porr, en annan av att titta på fötter, en tredje av att bli dominerad. 

Betyder det att om x kollar på någon annans fötter så ska du få flirta med någon, eller om x blir bossad på jobbet och gillar det så ska du få vara otrogen?

Alltså flirta, det är inte okej, snudd på otrohet om det inte är det. Jag hade sett det som det. Men att kolla på porr? Vem bryr sig. Ge han mer sex så kanske han kollar mindre på porr. 

Har ni sex ofta? Eller är det någon gång i månaden eller mer sällan? Kanske de funderingarna du ska börja med?

• Anonym (K)

Eftersom det är kontakt med en annan person så ja, kan klassas som otrohet.

Är det otrohet att se sexscener på film också?

• trivsam
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 17:44:49 följande:

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

Verkar inte vilja.
    Jag lägger ner tråden-
    Hej!
  • Anonym (XXX)

Jag tycker att en flirt, där det ändå förekommer en ömsesidig kontakt med en levande, existerande person i andra ändan, är betydligt värre än att bara fantisera om skådespelare (porrskådespelare eller vanliga sådana) på en skärm. Jag skulle inte uppskatta att min man såg på porr heller, men då handlar det inte om att jag skulle bli svartsjuk på kvinnorna på skärmen - som han ändå aldrig kommer att ha någon kontakt med i verkligheten - utan om att jag är emot hela porrindustrin. 

Inget av detta är dock otrohet. Man ska inte missbruka ord, för då förlorar de sin laddning. Otrohet är samlag, eller i alla fall någon form av sexuella handlingar. Man kan inte vara orogen framför en skärm. Dock skulle din "flirt" kanske kunna leda till otrohet, om den växte och du och den mannen började planera att träffas IRL. 

• Tunnis
    Anonym (K) skrev 2020-05-12 23:27:40 följande:

Eftersom det är kontakt med en annan person så ja, kan klassas som otrohet.

Är det otrohet att se sexscener på film också?

Det behöver det inte vara, gränsen för otrohet handlar om samförstånd, om bägge har pratat och kommit fram till att det är ok så är det inte otrohet, i detta fallet är det ju inte så då vore det otrohet.

Porr är inte otrohet eftersom det bara handlar om fantasier och inte interaktion med någon annan person, däremot kan det fortfarande vara problematiskt om ena parten upplever det som ett problem och då bör man försöka reda ut det.

T.ex. den som tittar kanske lovat att inte tittat och då gör man ju nått som man sagt att man inte ska göra eller så försummar den som tittar sexlivet med sin partner och tittar på porr istället vilket såklart är sårande, men det behöver ju inte vara så heller, kan vara den som inte tittar som har moraliska invändningar mot porrindustrin eller har låg självkänsla och jämför sig själv, allt det är riktiga problem som det är bra om man kommunicerar kring.
  • lazlo09

Att chatta med en annan och "ha en flirt" är absolut otrohet och värre än att titta på porr. Det är ju en verklig människa du flirtar med, inte bara en video på några random människor som har sex.

Min tjej tittar på porr ibland när hon hjälper sig själv (vi träffas inte dagligen) och det är helt okej för jag gör samma sak ibland. Men hade hon chattat och flörtat med en annan man så hade jag sagt hejdå direkt, inget snack om saken.

• Anonym (Prataprat)
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-11 18:23:06 följande:

Tack för era svar. Jag får prata med honom och se hur han ställer sig till det.

Vettigaste jag läst på länge det finns hopp för mänskligheten fortfarande. Många här inne på fl verkar inte kunna prata med sin partner..
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-12 17:21:41 följande:
    Men egentligen, vad är det som gör visuellt mer ok än en flirt över nätet. Och säg att man råkar prata om sex med en främling, men aldrig ses. Skulle inte det vara lika ok om man får ut exakt samma sak av det i slutändan?
    Nej, det står fortfarande mellan verklighet och fantasi. På andra sidan ett chattforum finns det en verklig människa där saker kan utvecklas, och ofta gör. Den möjligheten finns inte i att titta på porr.
Svar på tråden Låter detta okej?