• Anonym (Vill också)

Låter detta okej?

En liten fundering. Min man tittar på porr vilket jag inte gör och tycker heller egentligen inte att det är ok. Men jag skulle såklart aldrig förbjuda honom från att titta. Jag skulle däremot vilja ha någon att prata med, en liten flirt kanske, online. Är det värre än att se på porr anser ni? Är det otrohet?

• Svar på tråden Låter detta okej?
  • Anonym (W)
    lazlo09 skrev 2020-05-13 08:04:49 följande:

Att chatta med en annan och "ha en flirt" är absolut otrohet och värre än att titta på porr. Det är ju en verklig människa du flirtar med, inte bara en video på några random människor som har sex.

Min tjej tittar på porr ibland när hon hjälper sig själv (vi träffas inte dagligen) och det är helt okej för jag gör samma sak ibland. Men hade hon chattat och flörtat med en annan man så hade jag sagt hejdå direkt, inget snack om saken.

Haha du är ju komisk, snacka om hyckleri. Det är lika mycket verkliga människor i porr som någon man sexchattar med. Patetiskt.
  • molly50
    Anonym (W) skrev 2020-05-13 13:34:27 följande:
    Haha du är ju komisk, snacka om hyckleri. Det är lika mycket verkliga människor i porr som någon man sexchattar med. Patetiskt.
    Skillnaden är väl att en sexchatt kan leda till något mer till skillnad från när man tittar på porr.
    Sen beror det väl också på vilka gränser TS och hennes sambo har för vad som är otrohet och inte.
    Så det kan nog vara bra om de sätter sig ner och pratar med varandra om det här.
  • Anonym (Vill också)

Tror att vi kan slå fast att vi alla tycker olika och bara jag och maken tillsammans kan bestämma vad som är ok inte ok att göra.

Men om jag tänder på att prata med någon (utan att aldrig träffas) och han tänder på porr.. får se vad han säger.

• lazlo09
    Anonym (W) skrev 2020-05-13 13:34:27 följande:
    Kan du prata med skådisarna i porren? Får dom dig att känna genuina känslor av kärlek och bekräftelse, sådana som man bara kan få genom att ha en aktiv och pågående kommunikation?

Nej, porr på video, porr på foto eller porr i fantasin är alla samma sak. Det finns inget ge och ta, inget utbyte, ingen kommunikation och inga delade känslor.

Att jämföra porr med en annan genuin människa som man har ett direkt utbyte och kommunikation med är åt helvete så klart.
  • Anonym (Vill också)

Så, nu har vi pratat ut. Porr är viktigare än mig tydligen. Han är okej med att jag sexchattar.

• Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-16 10:46:49 följande:

Så, nu har vi pratat ut. Porr är viktigare än mig tydligen. Han är okej med att jag sexchattar.

Känns den lösningen ok för dig då? Hur kommer ert förhållande att utvecklas med det här tror du?
  • Anonym (Vill också)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-05-16 10:55:26 följande:

Känns den lösningen ok för dig då? Hur kommer ert förhållande att utvecklas med det här tror du?

Det känns jävligt deppigt att han inte kan tänka sig att sluta titta för min skull såklart. Exakt vad är det som är så beroendeframkallande att det betyder mer än sin fru!? Nåväl. Just nu är det den bästa lösningen. Om jag tror att detta kommer innebära början på slutet för oss så ja...
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-16 11:02:48 följande:
    Det känns jävligt deppigt att han inte kan tänka sig att sluta titta för min skull såklart. Exakt vad är det som är så beroendeframkallande att det betyder mer än sin fru!? Nåväl. Just nu är det den bästa lösningen. Om jag tror att detta kommer innebära början på slutet för oss så ja...
    Tyvärr tror jag också det. Ledsen för din skull men om du nu ska chatta med andra och blir lockad till mer så måste du så klart avsluta relationen först. Det finns ju en risk att du råkar på någon som tänder dig rejält och då kan det bli andra problem.
  • Anonym (20)
    Anonym (Vill också) skrev 2020-05-16 10:46:49 följande:

Känns ju rätt udda att han väljer porr. Tänker du hitta någon att chatta med då? Är det något du är sugen på, eller sa du bara det för att ?hota? honom?
Svar på tråden Låter detta okej?