• Asplövet18

Bim Juli 2020

Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

• Svar på tråden Bim Juli 2020
  • Loea
    Trio2021 skrev 2020-07-14 23:01:50 följande:

Det ska jag absolut göra :D haha ja tiden går alltid så otroligt långsamt ibland! Ska du boka på privat klinik då, i vecka 8? :) skönt utan symptom men ändå inte! Man nojar mer utan symptom, men man kan må piss med symptom haha. Jag joppas jag klarar mig hyfsat bra denna gång, mådde lite illa med mitt första barn, mådde piss med mitt andra. Så jag hoppas på en kräkfri resa tredje gången gillt! :)

Ja jag tänker att jag får göra det om min bm inte ger mig någon tid. Helst hade man ju velat ha en tid om två veckor bara för att se så att fostret har ett hjärtslag. Men nu blir det väl till att hålla sig. Haha ja egentligen borde man vara glad att man inte behöver spy sig igenom hela semestern.
  • Loea
    Staus skrev 2020-07-15 05:25:24 följande:

Där är jag med, har lite symtom men samma som vid pms typ. Efter ett MF/MA så går jag och tänker mycket på att det kan bli galet. Men men... Man får väl se vad som sker och hoppas att det går vägen denna gång.

Eller hur. Det är som att man helst plötsligt är väldigt medveten om hur skört det är och det känns ju nästan som att oddsen är låga att det faktiskt ska bli ett barn utav det. Känna typ overkligt. Förhoppningsvis har vi haft våra missfall nu!
  • Anonym (Barnlängtan)
    Jojjo1991 skrev 2020-07-15 04:13:35 följande:

Jag har spökläst tråden under månaden. Efter att ha känt mig lite illamående, haft känningar i äggstockarna och i ljumsken samt molvärk i flera dagar så kunde jag inte längre hålla mig. Jag gick upp för 20 minuter sen för att ta ett graviditetstest och det var positivt! :) BF är kring 24 mars 2020.

Många som plussar nu:) STORT GRATTIS<3
  • Staus
    Undrandee skrev 2020-07-15 05:32:14 följande:

Vet ej men mår sjukt dåligt över detta nu

Om du gör ett test nu då? Tänker om det var ett tidigt MF. Ibland är det skönt att bara kunna konstatera det och gå vidare. Ett test kanske visar redan innan 48h att det sjunker.
  • Anga

Efter flera gravkänningar efter denna ägglossning så gjorde jag ett tidigt test idag (kunde inte hålla mig längre) och jag är gravid! Så himla glad. Hoppas alla andra också får sina plus :)

• Undrandee
    Staus skrev 2020-07-15 12:38:13 följande:

Om du gör ett test nu då? Tänker om det var ett tidigt MF. Ibland är det skönt att bara kunna konstatera det och gå vidare. Ett test kanske visar redan innan 48h att det sjunker.

Jag brukar testa varannan dag och dom blir bara starkare mina tester. Såhär såg det ut senast igår

• Anonym (Barnlängtan)
    Anga skrev 2020-07-15 12:56:13 följande:

Efter flera gravkänningar efter denna ägglossning så gjorde jag ett tidigt test idag (kunde inte hålla mig längre) och jag är gravid! Så himla glad. Hoppas alla andra också får sina plus :)

Stort grattis:)

Vad har du haft för gravkänningar?
  • Anga
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-07-15 13:17:53 följande:

Stort grattis:)

Vad har du haft för gravkänningar?

Tack snälla! Molvärk, illamående, hungrig och väldigt trött! Samma som med första barnet.:)
  • Undrandee

Fick det här nyss. Hormonet verkar ju öka, så varför såg dom inget på VUL igår om det visar 3+ nu?? Blir mest mer orolig nu...

• Loea
    Undrandee skrev 2020-07-15 16:36:00 följande:

Fick det här nyss. Hormonet verkar ju öka, så varför såg dom inget på VUL igår om det visar 3+ nu?? Blir mest mer orolig nu...

Läkaren du fick verkar mest ha blivit provocerad av att du var känslomässig eller så var hon bara inkompetent i sitt bemötande i allmänhet. Men hon borde informerat dig om att det inte går att se mer än det hon såg så tidigt. Hur fick du ens till ett så tidigt vul? Trodde dom med tanke på längden på din cykel att du var längre gången än du är?
Svar på tråden Bim Juli 2020