• Asplövet18

Bim Juli 2020

Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

• Svar på tråden Bim Juli 2020
  • Ellen94

Hej alla! Ny på sidan och ny i att börja försöka bli gravid.

Tog ut min spiral 25/6. Hade ägglossning 6/7 enligt ägglossningstest. Jag har iiingen aning hur lång min cykel är och vet därför inte BIM. Hur långt efter ägglossning har ni testat för att få trovärdigt resultat? Ooootålig fast jag vet att det sällan går på första försöket ????

Btw grattis till alla pluss!

• Loea
    Maya86 skrev 2020-07-11 11:38:47 följande:

Hej Loea. Jag har varit gravid fem ggr och har två barn så vet att det kan vara olika från person till person och även från graviditet till graviditet men ibland är det typ lugnande på nåt sätt att höra vad andra får för symtom så det kanske något man har som man ej tänkt på tidigare.

Okej då förstår jag! Många som precis börjat försöka som frågar sånt och då kan det vara bra att vara medveten om att det inte säger så mycket som man lätt önskar i det läget. Men då har ju du koll redan :)
  • Maya86

Ja precis???? Lite expert på utomkvedshavandeskap, MA, missfall, ett kejsarsnitt och en vaginal förlossning????

• Maya86

Ja precis???? Lite expert på utomkvedshavandeskap, MA, missfall, ett kejsarsnitt och en vaginal förlossning????

• Maya86

Det var inte menat frågetecken så vet inte hur det hamnat där hhhh

• sommar2020regn
    Maya86 skrev 2020-07-11 01:00:54 följande:

Hej alla och stort grattis till alla som plussat. Orkar ni berätta vilka symtom ni hade innan ni plussat???

Nu har jag bara varit gravid de två gånger m vad jag tror liknande symtom (minns knappt första gången för jag var såååå ung liten tjej men även då anande jag ugglor i mossen dag 1) och inser att det hade varit svårt att ?inbilla mig? som jag läst av andra. För symtomen har varit i princip konstanta, särskilt molvärken från ca dag 2 (fortf oklart när jag blev befraktad för vi tajmade inte). Brösten kom bara 5 dagar innan jag testade positivt men de blir även så innan mens... men jag har flytningar, vilket jag inte har precis innan mens, samt är seg och trött vilket jag normalt är tvärtom, en regnig dag på landet brukar kunna ge mig krupp, nu vill jag bara vila hihi.

Om du känner på dig något o dessutom varit preggo tidigare så lyssna inåt, kroppen är så cool o talar till dig.

Kram o lycka till
  • Maya86
    sommar2020regn skrev 2020-07-12 09:33:52 följande:

Nu har jag bara varit gravid de två gånger m vad jag tror liknande symtom (minns knappt första gången för jag var såååå ung liten tjej men även då anande jag ugglor i mossen dag 1) och inser att det hade varit svårt att ?inbilla mig? som jag läst av andra. För symtomen har varit i princip konstanta, särskilt molvärken från ca dag 2 (fortf oklart när jag blev befraktad för vi tajmade inte). Brösten kom bara 5 dagar innan jag testade positivt men de blir även så innan mens... men jag har flytningar, vilket jag inte har precis innan mens, samt är seg och trött vilket jag normalt är tvärtom, en regnig dag på landet brukar kunna ge mig krupp, nu vill jag bara vila hihi.

Om du känner på dig något o dessutom varit preggo tidigare så lyssna inåt, kroppen är så cool o talar till dig.

Kram o lycka till

Tack så mycket fina du
  • Staus

Känslan när den säger 2-3, känns så skönt efter en misslyckad graviditet där jag aldrig kom över 1-2.
  • Anonym (Barnlängtan)
    Staus skrev 2020-07-12 17:43:56 följande:

Känslan när den säger 2-3, känns så skönt efter en misslyckad graviditet där jag aldrig kom över 1-2.

Vad roligt:) grattis!
Svar på tråden Bim Juli 2020