Bim Juli 2020
Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
Kul om ni hittar hit :)
Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
Kul om ni hittar hit :)
Dom gånger jag varit gravid och vetat att jag haft ÄL så har jag ÄL-värk upp till en vecka efter ÄL. Om jag blir gravid brukar den värken lätta något efter den veckan och sen övergå till ett molande mer i mitten långt ner på magen. Mycket möjligt att du hade ÄL 27de och att du haft ÄL - värk efter det som sen övergått till den molande ömma känslan precis ovanför venusberget? Jag hade ÄL 28-29 så ligger nära dig isf. Jag tog ett test imorse som visade svagt svagt positivt men litar inte på något sånt än.
Jag får inte svullna bröst förens efter bim någon gång, då svullnar dom upp rejält. Men däremot är jag öm på sidan av brösten mot armhålan till. Tror det är någon körtel där.
Dom gånger jag varit gravid och vetat att jag haft ÄL så har jag ÄL-värk upp till en vecka efter ÄL. Om jag blir gravid brukar den värken lätta något efter den veckan och sen övergå till ett molande mer i mitten långt ner på magen. Mycket möjligt att du hade ÄL 27de och att du haft ÄL - värk efter det som sen övergått till den molande ömma känslan precis ovanför venusberget? Jag hade ÄL 28-29 så ligger nära dig isf. Jag tog ett test imorse som visade svagt svagt positivt men litar inte på något sånt än.
Jag får inte svullna bröst förens efter bim någon gång, då svullnar dom upp rejält. Men däremot är jag öm på sidan av brösten mot armhålan till. Tror det är någon körtel där.
Tack för svar Och grattis även om svagt test ??
Haft hormonspiral som åkte ut 8/6 o fick blödning 10/6 som var tidigare än förväntad mens. Brukar ha 23-26 dagars cykel så nu är den sen... Och även därför jag är så osäker på hur min kropp ska kännas när den är hormonfria, fick nämligen perioder m svullna ömma bröst även då men får jag periodvis strålande/ ilande känsla ????
Kan ju ha varit så att mensen kom tidigare, och dessutom var det en rejäl blödning för att vara jag, vilket gör att ÄL blir senare?! Hade 7 mm endometrie så är ingen mens på ingång även om det känns så.
Molvärken är det som jag reagerat på, i den grad att jag blev väldigt illamående när vi åkte bil en längre sträcka. Har du fortfarande den?
Ja du har körtlar i armhålan men främst för svett så det är säkert brösten som känns enda ut i armhålan ???? Mina bröst är dock jämnömma i hela bröstet. Kanske testar fredag igen?!
Låter ju lovande! Jag är på ÄL+9 nu och dagarna går såå långsamt. Har du tänkt testa innan bim?
Mitt inre typ skriker till mig att denna gången gick det. Så tog ett vanligt test imorse för att liksom förbereda mig mentalt på att det kan bli helt blankt också. Men så blev det inte det.. Men kan lika gärna vara spökstreck eller vad som men ett ljust ljust streck var där. Imorgon ska jag ta ett testa tidigt så ser vi. Vill inte ens säga något till sambon om det jag tog idag, onödigt att ge honom förhoppningar så här tidigt.
Ja så svårt att veta innan man hunnit känna efter några cykler! Det tar oftast några månader innan kroppen hittat sitt normalläge efter att man slutat med preventivmedel. Min kropp gick också bananas när jag gjorde det. Så svårt att säga innan kroppen vant sig lite, lurigt att tolka symptom innan dess.
För mig är molvärken olika beroende på om det är mens eller graviditet. Sitter den mer åt sidorna i äggstockarna är det mensvärk och sitter den mer mot mitten är det växtvärk pga graviditet. Så har alltid molvärk på ett eller annat sätt.
Ja testa på fredag så vet du! Spännande! :)
Har tänkt att försöka hålla mig till efter bim som är den 12/6. Men vet från tidigare månad att det är svårt att hålla sig från att testa. Vill testa på måndag, får se om jag kan hålla mig :)
Men gud va kul! Tänker du ta ett nytt test imorgon eller avvaktar du några dagar? Hoppas det blir tydligare plus :)
Ja det kan det ju absolut göra.
Lyx (förutom ömheten) om man får såna här bröst utan preventivmedel ????
Ja precis, nu är det mer centrerat i mitten precis vid pelvis ????
När tänker du att tar nästa test? ??
Vet inte om jag ska vänta längre än fre...
Säker på att det inte blev något denna gång. Brösten är fylliga och stora, som alltid innan BIM. Flytningarna är minimala tycker jag och humöret är argsint med kort stubin. Mens is coming.
Testade nyss. Det svaga strecket från igår stämde. Jag är gravid! Känns lite overkligt. Men också bara ett väldigt litet steg på vägen. Förra gången fick jag ett MA där fostret dog i v10. Nu är målet att ta sig förbi den veckan med ett levande foster. Så glädjen kommer nog vara sparsmakad tills dess. Är mest skönt att veta att vi inte verkar ha några svårigheter. Två av två gånger som jag hittat ÄL har vi blivit gravida så om detta blir ytterligare ett missfall kommer det vara fruktansvärt men det kommer också gå igen.

Säker på att det inte blev något denna gång. Brösten är fylliga och stora, som alltid innan BIM. Flytningarna är minimala tycker jag och humöret är argsint med kort stubin. Mens is coming.