Bim Juli 2020
Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
Kul om ni hittar hit :)
Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
Kul om ni hittar hit :)
Testade nyss. Det svaga strecket från igår stämde. Jag är gravid! Känns lite overkligt. Men också bara ett väldigt litet steg på vägen. Förra gången fick jag ett MA där fostret dog i v10. Nu är målet att ta sig förbi den veckan med ett levande foster. Så glädjen kommer nog vara sparsmakad tills dess. Är mest skönt att veta att vi inte verkar ha några svårigheter. Två av två gånger som jag hittat ÄL har vi blivit gravida så om detta blir ytterligare ett missfall kommer det vara fruktansvärt men det kommer också gå igen.
Stort grattis!!
Testade nyss. Det svaga strecket från igår stämde. Jag är gravid! Känns lite overkligt. Men också bara ett väldigt litet steg på vägen. Förra gången fick jag ett MA där fostret dog i v10. Nu är målet att ta sig förbi den veckan med ett levande foster. Så glädjen kommer nog vara sparsmakad tills dess. Är mest skönt att veta att vi inte verkar ha några svårigheter. Två av två gånger som jag hittat ÄL har vi blivit gravida så om detta blir ytterligare ett missfall kommer det vara fruktansvärt men det kommer också gå igen.

Hur lång lutealfas har ni? Jag är på äl+5 och BIM -6. När kan jag testa Gravtest som tidigast? (Ja jag skulle kunna vänta till bim men tålamod finns inte hos mig :)).
Har också bim antingen 12/7 eller 14/7 beroende på om man får mens exakt 14 efter ägglossning. Brukar ha korta menscykler på 25 och tidiga ägglossningar alltid den 11:e eller 12:e dagen någon gång men sällan att jag får ägglossning på CD 14 som det hände denna cykeln. Jag vet så säker eftersom jag följas upp med ultraljud då jag har bara en äggledare kvar efter ett x-gravidet år 2016 då man tagit bort en sida. Har två barn och varit gravid 5 gånger. En gång fått MA i vecka 8 som upptäcktes i vecka 10 och en gång missfall som också var misstänkt x-gravidet. Alla gånger jag blivit gravid har jag då haft ägglossning på "rätt sida" alltså där jag har äggledare. Detta har lett till att det dröjer med graviditeterna då jag sista två åren har jag haft ägglossning 3 månader i rad från samma sida????.

Grattis :) Hoppas lilla fröet får stanna <3
Men grattis vad roligt!:D Är så glad för din skull! Hoppas det stannar kvar denna gång <3
Här blev ÄL-testerna aldrig positiva (hade rfsu denna gång, brukar ha babyplan så ska köpa dem till nästa gång) och FF gissar ÄL 2/7 eller 3/7, jag tror på 2/7 då det var den dagen kroppen kändes annorlunda. Vi låg helgen 27-28/6 men den 2/7 och 4/7 blev det bara avbrutna samlag. Man har ju hört att det kan gå ändå, men vill ändå inte hoppas.. Nästa BIM skulle bli på/runt vår bröllopsdag, så försöker tänka på det istället :)
Säger som Loea, nu gäller det bara att den stannar.
Tog även ett ÄL-test imorse bara av ren nyfikenhet. Blev ett hyfsat starkt utslag. Iaf om man jämför med nivån två dagar innan som låg på runt 0,1 och knappt synbart, vilket är normalt för mig mellan ÄL och mens.

Wieee grattis