• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Amidina
    Anonym (M) skrev 2020-07-02 12:37:33 följande:
    Tempar men inte fått bekräftat äl än.

Sekret och tapp har varit fertil i över en vecka. Det är just det, tappen är fortfarande lika hög, men hårdare och halvöppen. I vanliga fall går den från öppen till stängd ganska omgående. Men det visar sig, har inte kollat idag ännu :)

Tappen tycker jag annars är bästa sättet. Öppen när man är fertil, sista öppna dagen =äl. Stängd =äl klar.

Lättare än att läsa tempkurvor och äl test tycket jag. I vanliga fall då :D
    Hmm, det låter ju väldigt udda då.. Mer än 6 dagar fertilt sekret brukar tyda på att signalerna inte riktigt går fram nånstans, och står den fortfarande högt så pekar det lite på samma sak tror jag.
    Har du haft extra stress senaste veckan? Mycket koffein, någon alkohol? Jag råkade flytta på min ÄL för ett par månader sen när jag drack ett (1 sketet!!) glas vin dagen innan beräknad ÄL. Kroppen surnade till och flyttade på den med 5 dagar, vilket aldrig händer.

Jag tycker det är skitsvårt att bedöma öppenheten på tappen, så sjukt impad av din koll. :D Jag är dessutom koniserad, så den är ju inte helt normalt formad längre tyvärr, kan kanske bidra.

Hehe, ja man ska ju köra på de sätt man är mest bekväm med, men tycker alltid det är kul att samköra flera olika metoder. Kunskap är makt! Cool
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-07-01 22:19:46 följande:

Jag mår okej. Förra månaden va lite kaos, budade på en stuga med renoveringsbehov så sambon tog upp det faktum att vi kanske skulle pausa bebisfabriken ifall vi skulle vinna budgivningen med tanke på att det kanske hade varit svårt för mig att renovera som gravid (jag är den händige av oss). Så vi hade endast sex en gång under äl-veckan så jag blev förvånad när mensen inte kom. Tog då test och såg ett streck men med dagarna blev strecket svagare och tillslut kom mensen. Ledsen men det kändes hanterbart. Nu är vi igång ordentligt igen eftersom vi inte vann budgivningen haha! Tänkt på dig också! Är du ute mycket i solen? Förstått att D-vitamin är bra för fertiliteten!

Jaa jag har varit ute i solen en del! Men nu blir det mycket jobb framöver så då blir det nog mindre d-vitamin, haha.

Jag känner just nu att jag orkar inte lägga överdrivet mycket energi på det här, har inte ens köpt grav-test haha. Men efter äl lär jag ju säkert ändra mig och bli tokig som vanligt haha!
  • Apoapo

Ni kom min mens. Denna cykel blev 23 dagar. Så kort har jag aldrig haft. Vad kan de betyda? Fick utskag på ältest och hade symptom på de.

• Amidina
    Apoapo skrev 2020-07-02 13:10:24 följande:

Ni kom min mens. Denna cykel blev 23 dagar. Så kort har jag aldrig haft. Vad kan de betyda? Fick utskag på ältest och hade symptom på de.

Stackare, är du helt hundra på att det verkligen är mensen? Vet du annars hur lång lutealfas du brukar ha?
    Kortare cykel än vanligt brukar innebära att ägglossningen kommit tidigare, det är den som styr när mensen börjar. Lutealfasen är betydligt mer fast i antal dagar än follikelfasen mellan mens och ÄL, så det är där man får börja utreda om cykeln blir ovanligt kort eller lång.
  • Apoapo
    Amidina skrev 2020-07-02 13:18:25 följande:

Stackare, är du helt hundra på att det verkligen är mensen? Vet du annars hur lång lutealfas du brukar ha?

Kortare cykel än vanligt brukar innebära att ägglossningen kommit tidigare, det är den som styr när mensen börjar. Lutealfasen är betydligt mer fast i antal dagar än follikelfasen mellan mens och ÄL, så det är där man får börja utreda om cykeln blir ovanligt kort eller lång.

Nej de har ju inte kommit igång helt men har aldrig fått nån extrablödning så tidigare. Har mycket mensvärk också. Får se. Tror jag brukar ha 13 dagar när jag tidigare testat med äl-test. Nu blir de 10 dagar då. Kan ju vara så att det inte blev någon ägglossning då. Fast har aldrig blivit så kort ändå. Vi får se... Negativt gravtest idag iaf så tror inte på gravid.
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-07-02 12:52:40 följande:

Jaa jag har varit ute i solen en del! Men nu blir det mycket jobb framöver så då blir det nog mindre d-vitamin, haha.

Jag känner just nu att jag orkar inte lägga överdrivet mycket energi på det här, har inte ens köpt grav-test haha. Men efter äl lär jag ju säkert ändra mig och bli tokig som vanligt haha!

Sådär va jag förra månaden, lite blasé helt enkelt (därför jag va så frånvarande då). Det va skönt! Är fortfarande lite så men vi får se hur det går. Än så länge känner jag ingenting iaf, det är ju på tok för tidigt haha! Redan haft semester alltså?
  • Amidina
    Apoapo skrev 2020-07-02 14:01:10 följande:
    Nej de har ju inte kommit igång helt men har aldrig fått nån extrablödning så tidigare. Har mycket mensvärk också. Får se. Tror jag brukar ha 13 dagar när jag tidigare testat med äl-test. Nu blir de 10 dagar då. Kan ju vara så att det inte blev någon ägglossning då. Fast har aldrig blivit så kort ändå. Vi får se... Negativt gravtest idag iaf så tror inte på gravid.
    Alltså jag håller ju tummarna att det ska vara falskt alarm, särskilt när du inte upplevt det tidigare! Vissa testar ju inte positivt förrän flera dagar efter BIM trots symptom mm.
  • Apoapo
    Amidina skrev 2020-07-02 14:11:27 följande:

Alltså jag håller ju tummarna att det ska vara falskt alarm, särskilt när du inte upplevt det tidigare! Vissa testar ju inte positivt förrän flera dagar efter BIM trots symptom mm.

Tack för ditt engagemang. :)
  • Amidina
    Apoapo skrev 2020-07-02 15:01:09 följande:
    Tack för ditt engagemang. :)
    Vi får ju hålla ihop här i världen och kampen. ;) 
  • Apoapo
    Amidina skrev 2020-07-02 15:33:21 följande:

Vi får ju hålla ihop här i världen och kampen. ;) 

Ja, man blir ju knäpp alltså. Jag tror man framkallar så mkt symptom själv med sina tankar! Haha.

Hur länge har du försökt? Jag har ju varit gravid en gång innan men konstigt nog kommer jag inte ihåg hur de kändes där i början. Har du ägglossning nu i dagarna?
Svar på tråden BIM juli 2020