BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Jag mår okej. Förra månaden va lite kaos, budade på en stuga med renoveringsbehov så sambon tog upp det faktum att vi kanske skulle pausa bebisfabriken ifall vi skulle vinna budgivningen med tanke på att det kanske hade varit svårt för mig att renovera som gravid (jag är den händige av oss). Så vi hade endast sex en gång under äl-veckan så jag blev förvånad när mensen inte kom. Tog då test och såg ett streck men med dagarna blev strecket svagare och tillslut kom mensen. Ledsen men det kändes hanterbart. Nu är vi igång ordentligt igen eftersom vi inte vann budgivningen haha! Tänkt på dig också! Är du ute mycket i solen? Förstått att D-vitamin är bra för fertiliteten!
Ni kom min mens. Denna cykel blev 23 dagar. Så kort har jag aldrig haft. Vad kan de betyda? Fick utskag på ältest och hade symptom på de.
Ni kom min mens. Denna cykel blev 23 dagar. Så kort har jag aldrig haft. Vad kan de betyda? Fick utskag på ältest och hade symptom på de.
Stackare, är du helt hundra på att det verkligen är mensen? Vet du annars hur lång lutealfas du brukar ha?
Kortare cykel än vanligt brukar innebära att ägglossningen kommit tidigare, det är den som styr när mensen börjar. Lutealfasen är betydligt mer fast i antal dagar än follikelfasen mellan mens och ÄL, så det är där man får börja utreda om cykeln blir ovanligt kort eller lång.
Jaa jag har varit ute i solen en del! Men nu blir det mycket jobb framöver så då blir det nog mindre d-vitamin, haha.
Jag känner just nu att jag orkar inte lägga överdrivet mycket energi på det här, har inte ens köpt grav-test haha. Men efter äl lär jag ju säkert ändra mig och bli tokig som vanligt haha!
Alltså jag håller ju tummarna att det ska vara falskt alarm, särskilt när du inte upplevt det tidigare! Vissa testar ju inte positivt förrän flera dagar efter BIM trots symptom mm.
Vi får ju hålla ihop här i världen och kampen. ;)