BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Inte helt omöjligt, och rent vetenskapligt ganska rimligt tom. :P Dessa allehanda hormoner..
Vi har försökt i ungefär 3år, aldrig fått ett plus. Sökte hjälp första gången för 2 år sen ungefär, men det har varit en jäkla resa. Förra veckan fick jag Äntligen gjort klart min utredning, så nu är det gjort och vi har en plan tillsammans med gynekologen. :)
Det är ju också väldigt vanligt att graviditeterna är helt olika, så man vet ju aldrig. ;)
Jag hade ÄL i söndags, så idag är det äl+4, och tiden går såklart eeeextra långsamt.
Inte helt omöjligt, och rent vetenskapligt ganska rimligt tom. :P Dessa allehanda hormoner..
Vi har försökt i ungefär 3år, aldrig fått ett plus. Sökte hjälp första gången för 2 år sen ungefär, men det har varit en jäkla resa. Förra veckan fick jag Äntligen gjort klart min utredning, så nu är det gjort och vi har en plan tillsammans med gynekologen. :)
Det är ju också väldigt vanligt att graviditeterna är helt olika, så man vet ju aldrig. ;)
Jag hade ÄL i söndags, så idag är det äl+4, och tiden går såklart eeeextra långsamt.
Ja, man blir ju inte yngre av processen i sig heller, snarare tvärtom. :P Men vi har haft mycket annat ändå, vi bor på landet och har lite höns, odlingar och så som ska tas om hand så man håller sig ju sysselsatt för det mesta. :)
Jag gjorde spolning av äggledarna i förra veckan, det var det sista som var kvar av utredningen, och det visade på att det var fritt flöde så nu ska vi testa själv under sommaren och händer inget till augusti får vi boka in insemination. Skönt att ha en plan iaf!
Testat nu på efm igen, syntes ett svagt streck i verkligen,anade att det var rött i tonen.
Känner mig verkligen gravid så min magkänsla säger det, men tycker testet är svagt så vet inte!
Mensen kommer vell i helgen annars...
Nu har äl passerat och vi lyckades sexa på varje dag, hehe..
Är rätt säker på att äl var mellan måndag-tisdag. Så är alltså på ÄL+2-3 och nu börjar den eviga väntan. Känner mig liksom hoppfull denna cykeln ändå men är ändå inställd på ett par cykler till innan det tar sig så har redan typ planerat för nästkommande cykel och äl..
Kollar sekret och livmoderstappen, sen känner jag även lite äl-smärtor och psykiska reaktioner på hormonerna. Typ mer alert, pigg och sugen innan äl och lite typ dämpad/trött direkt efter!? Hade gärna tempat men hade liksom behövt någon slags konstant mätning under nätterna/morgnarna då jag har en 2 åring som gör att min sömn inte blir så regelbunden alltid så blir nog svårt att lyckas tempa själv vid samma tidpunkt med tillräckligt lång regelbunden sömn etc.
Hoppas så att det vill ta sig nu, vi har försökt sen oktober men då jag har en amningsglad tjej som inte var mogen att sluta nattamma och bara amma morgon och kväll förrän i slutet av maj känns detta som den typ andra riktiga ägglossningen egentligen för haft så sjuka symptom och cykler under amningen.. Men hoppas att det nu "räcker" att bara morgon/kvällsamma utan att fucka upp äl.. Men känner mig hoppfull iaf!
Håller tummarna för oss alla och tycker det är så kul vi börjar bli många som kan prata, stötta och kämpa på tillsammans <3
Kram
Testat nu på efm igen, syntes ett svagt streck i verkligen,anade att det var rött i tonen.
Känner mig verkligen gravid så min magkänsla säger det, men tycker testet är svagt så vet inte!
Mensen kommer vell i helgen annars...