• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Trio2021

Första gången jag tempar, men är inte superhaj på detta känner jag!

Tror ni det blir högre imorgon? Har ägglossning imorgon enligt FLO appen och på söndag enligt en annan app. Min mens blev sen förra cykeln så har inte koll på något nu känner jag :)

• Amidina
    Trio2021 skrev 2020-07-02 20:42:55 följande:

Första gången jag tempar, men är inte superhaj på detta känner jag!

Tror ni det blir högre imorgon? Har ägglossning imorgon enligt FLO appen och på söndag enligt en annan app. Min mens blev sen förra cykeln så har inte koll på något nu känner jag :)

Jag tycker det sista testet ser nästan positivt ut, så det är nog inte långt ifrån. Har du fertilt sekret också?
  • Trio2021
    Amidina skrev 2020-07-02 20:49:27 följande:

Jag tycker det sista testet ser nästan positivt ut, så det är nog inte långt ifrån. Har du fertilt sekret också?

Ja det va det jag tyckte också? Så blev så chockad när den fortfarande va på low! Jag brukar ha det, men är osäker nu. Vi har haft ganska mycket mys och har svårt att skilja på vad som är hans soldatkladd och mitt äggvitesekret, haha gud too much information...
  • Trio2021
    SofieKristin skrev 2020-07-02 18:13:36 följande:

Testat nu på efm igen, syntes ett svagt streck i verkligen,anade att det var rött i tonen.

Känner mig verkligen gravid så min magkänsla säger det, men tycker testet är svagt så vet inte!

Mensen kommer vell i helgen annars...

Jag tycker mig också se något! :)
  • SofieKristin
    Trio2021 skrev 2020-07-02 21:05:35 följande:

Jag tycker mig också se något! :)

håller tummarna! Syntes väldigt dåligt på bilden här, syns bättre i kameran, tror uppladdningen tar bort endel, spec när d är så tunt.

Men vi får se! Har aldrig använt detta test förut så vet inte om dom är kända för spökstreck? Predicor early el nåt lik hette det.
  • Emelie 01
    Amidina skrev 2020-07-02 19:32:21 följande:

Äggviteflytningen kommer när du har mycket östrogen i kroppen, vilket du har runt ÄL ffa (liten peak under lutealfasen men det är inte så många som ser äggvita då ändå). Det bilder typ en motorväg för simmarna, så det är bara att mysa på om ni kan och orkar. ;P 

När Lh toppar så innebär det att hjärnan säger till äggstockarna att släppa ägget, och i de allra flesta fall så lyssnar de. Tappen är då högt upp i slidan, mjuk och öppen. Man har sekret som känns väldigt glidigt, slemmigt (som äggvita) eller vattnigt. Det kan lukta åt spermiehållet, dvs inte så surt/syrligt som det annars gör. Allt för att simmarna ska trivas! :P

Om du har kort lutealfas, dvs mellan ÄL och mens så kan det påverka fertiliteten ja, på så sätt att ett befruktat ägg inte riktigt hinner fästa. Det man gör då är att försöka få till en bättre ägglossning, för det är den som styr hur resten av cykeln ser ut. Bra ägglossning ger en bra gulkropp som pumpar ut bra med progesteron och håller kvar slemhinnan tillräckligt länge för att ägget ska hinna fästa. :) 

Jag lyckades tex öka min från 9-10 dagar till 13 som är betydligt mer optimalt.

Jag rekommenderar alltid alla att tempa! Det är det absolut bästa sättet att få koll på om ägglossningen faktiskt sker. Håller man dessutom koll på sekret (och eventuellt använder äl-test) så går den inte att missa. :)

Vet du hur långt du har mellan mens och ÄL normalt sett?

Åh va spännande och bra info! Gud va jag vet lite känner jag nu :)

Aha ja jag hade vara 11 dagar i förra cykeln, den är oregelbunden så jag har svårt att hålla koll.

Men. Jag får bäst utslag på ÄL test dag 15 sen kommer ofta mensen på dag 25.

Hur gjorde du då för att få till 13 dagar istället för 9-10? Så spännande det är att lära sig mer.

Efter ÄL återgår flytningarna till vanliga då? Typ lotionenflytningar ?

Känns som tiden frågor men jag är tacksam för all info :)
  • Lisa447

Hej!

Får man hoppa in här?

Testade idag 3-4 dagar före BIM.

Kan knappt tro mina ögon???? Visst är det här ett positivt test?! Eller är det någon annan som fått svaga streck på dessa test och ändå inte varit gravid?

• mzl93
    Lisa447 skrev 2020-07-03 00:03:50 följande:

Hej!

Får man hoppa in här?

Kan knappt tro mina ögon???? Visst är det här ett positivt test?! Eller är det någon annan som fått svaga streck på dessa test och ändå inte varit gravid?

NOLL TVEKAN : STORT GRATTIS!!!!
  • Entusiastisk
    Lisa447 skrev 2020-07-03 00:03:50 följande:

Hej!

Får man hoppa in här?

GRATTIS!!! Inga tveksamheter på det testet inte!!!
Svar på tråden BIM juli 2020