BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Ja, först privat och även via vården. Vården tyckte allt såg normalt ut, men normalt är inte optimalt har jag fått lära mig. :P Plus att referensvärdena skiljer sig från labb till labb, vilket jag tycker är helt sjukt! Du kan alltså vara frisk i ett län men sjuk i ett annat, med exakt samma värden! Iaf, jag fick lite hjälp att tolka resultaten och satte sen in tillskott där jag behövde och bättrade på min kost så mycket jag orkade, och stresshanteringen var också en jättestor pusselbit för mig. Min gubbe som också fick genom samma lyckades tredubbla (!!) sina simmare på ett halvår genom bättre kost, tillskott, och att sluta snusa. Så visst fasen går det!
Hmm, om du aldrig upplevt det förr så är oddsen rätt små att det helt plötsligt skulle dyka upp nu såvida du inte förändrat nåt i vardagen tycker jag. Så tummar hållna för inborrat embryo!
När jag var yngre så lyckades jag ofta få mens helt oväntat när man typ var på solsemester och nån gång på julaftons kvällen och jag hade inga mensskydd och alla affärer var stängda (tror iaf att pressbyrån eller nåt liknande var öppet och hade dem bakom disk, piiiiiinsamt när man var tonåring kan jag säga!). Sen blev den liksom aldrig regelbunden, men jag började på p-piller så tänkte inte mer på det. Började tempa direkt när jag slutade med piller och man fick ju en helt ny syn på sin kropp!
Kände direkt när min första mens efter graviditeten skulle komma, visste utan att tempa eller nåt att jag hade ägglossning och mycket riktigt kom första mensen två veckor senare. Första cyklerna var mer regelbundna och jag hade väldigt tydliga ÄL-känningar, men nu senaste två-tre cyklerna har varit längre och inte alls lika tydliga symptom tyvärr, även om jag haft på känn ändå att nåt är på g. Detta är första cykeln vi försöker och jag har precis börjat tempa igen, vilket jag inte känner mig helt hundra på med tanke på att jag blir väckt x antal gånger om nätterna så ville vara på den säkra sidan. Om jag helt skulle missa ÄL-symptom så är det ju redan "för sent" när tempen höjs, och eftersom jag inte vet om jag kommer ha ÄL dag 15 eller dag 50 typ så blir det lite väl att ligga varannan dag under den tiden hah!
Oj, ursäkta uppsatsen och TMI! :D
Jag har fått hem gravtester nu, hittade några som mäter 5 mIU/ml och hävdar att man kan testa 8 dagar efter befruktning. Är det någon som har erfarenhet av detta test och att det har visat tidigare än andra tester? Jag är nu på äl+7 eller äl+8 beroende på vilken app man kollar
Älskar familjeliv, så skönt att läsa och känslan av att vara ensam i denna resa försvinner lite ????
Lördag 4 juli ska jag på 30 års fest, min fråga är, dricka eller inte?
Enligt natural cycles appen ska jag ha mens torsdag 9juli vilket lär stämma då den är regelbunden. ägglossningen bekräftades den 27 juni ..
Eller kanske kan jag köpa hem ett sånt där ?testa tidigt test?...
hur skulle ni gjort? snälla bolla tankar med mig ????????
STORT GRATTIS! Nu vill vi se en massa plus efter dig! :D
Älskar familjeliv, så skönt att läsa och känslan av att vara ensam i denna resa försvinner lite ????
Lördag 4 juli ska jag på 30 års fest, min fråga är, dricka eller inte?
Enligt natural cycles appen ska jag ha mens torsdag 9juli vilket lär stämma då den är regelbunden. ägglossningen bekräftades den 27 juni ..
Eller kanske kan jag köpa hem ett sånt där ?testa tidigt test?...
hur skulle ni gjort? snälla bolla tankar med mig ????????
Hm, jag förstår vad du menar, jag har BIM 8 juli och jag smuttade på lite vin igår så att inte kollegor skulle börja spekulera. Fick såklart dåligt samvete efteråt och googlade massor... Tydligen vet man inte hur mycket alkohol och hur tidigt det kan skada fostret, så det känns ju visserligen rätt dumt att chansa. MEN jag läste också att många rekommenderar att man ska leva som vanligt tills man vet att man är gravid, och det är nog många mammor till friska barn som druckit innan de vetat om det. Dessutom läste jag nånstans att alkohol skadar fostret som mest mellan v.5 och några veckor framåt.
Men antingen kan du testa tidigt och slappna av (fast risken är ju att du kan få negativt trots att du är gravid), eller så dricker du inget alternativt lite lite bara. Du kanske kan skylla på nåt annat då, typ huvudvärk, nån medicin eller att du är trött (fantasin är något begränsad här just nu men du fattar nog :P)
Kunde inte låta bli att testa mig, hade varit och kissat en gång men inte druckit något innan jag kissade igen så man kan tolka det som morgonurin. Självklart var det negativt... Har verkligen noll tålamod och vill bara veta!
Måste ändra mitt bim pga senare ägglossning!
Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.
Kalatea: 6/7, 27 år, Inga barn
Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet
Makemyownsunshine 11/7. Tredje barnet
Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.
Msofie, 11/7. 24 är, första barnet
Sskemma 12/7, 25 år, första barnet
entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet
odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet
Amidina 13/7, 34 år, första barnet
PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet
saraama 14/7, 30 år, andra barnet
NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet
Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet
Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet
mzl93 16/7, 27 år, första barnet
Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet
SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet
jemalot 24/7, 33 år, första barnet
sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet
apan95: 27/7, 24 år, första barnet
Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet
Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet
Hihi har också googlat sönder! Men hittar typ bara gamla trådar, men he också kommit fram till de du sa.. inget vet säkert/lev som vanligt innan plus...men undrar senare ifall alkoholen minskar chansen för att ägget ska fästa :/
?Lev som vanligt?....njea Jag är den som alltid är mest på att shotta, dricka bubbel och bli så där kalasigt härligt påverkad... känns ju inte riktigt som jag borde göra så här tätt in på Bim? :/