• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Kalatea
    prinsessan15 skrev 2020-07-06 07:39:56 följande:
    Jo men visst är det ett streck där! Grattis!!

Själv håller jag på att bli galen och inbillar mig streck på negativa tester :(
    lingonrisig skrev 2020-07-06 07:55:55 följande:
    Det där tycker jag ser positivt ut! Grattis! :)
    NiMi12 skrev 2020-07-06 08:24:20 följande:
    Jag ser klart och tydligt ett andra streck :)

åh hahah kan knappt tro det själv, men känns lite mer positivt nu när andra ögon också ser ett litet streck. Ska testa nu de närmsta dagarna och hoppas på att det blir tydligare!

• mrsLina

Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.

Kalatea: 6/7, 27 år, Inga barn

Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat

Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat

Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.

Msofie, 11/7. 24 är, första barnet

Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.

Prinsessan 11/7, 28 år, tredje barnet.

Sskemma 12/7, 25 år, första barnet

entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet

Amidina 13/7, 34 år, första barnet

PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet

saraama 14/7, 30 år, andra barnet

NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet

Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet

Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

mzl93 16/7, 27 år, första barnet

Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet

SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

jemalot 24/7, 33 år, första barnet

H0nd3ndär 25/7, 35 år, tredje barnet

sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet

apan95: 27/7, 24 år, första barnet

Mrs Lina: 27/7, 33 år, andra barnet

Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet

Xylofon15: 30/7, tredje barnet

Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet

• H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-05 22:41:36 följande:

Åh min dröm också! Slutade med minipiller i oktober. Mensen kom i januari men har varit sisådär beroende på hur lillan ammat. Hon var inte redo att dra ner.. Men i slutet av maj pratade hon och jag, hon vill så gärna ha en bebis så nu ammar vi morgon och kväll och min förhoppning är att plussa snart så vi kan börja amma på igen <3

Tänker ändå att man vet vad man har men inte vad man får så jag kör efter lillan och hoppas på det bästa.. Kommer iaf absolut inte sluta helt, det får fan-ta-mig gå ändå har jag bestämt. Nu är lillan 26 månader. Hoppas så mycket på ett plus inom det närmsta!

Vi pratar mycket jag och min dotter och jag försöker få henne att känna sig delaktig i våra beslut, det har blivit lättare iaf att kunna dra ner.. Man menar på att nattamningarna är dom som ställer till det mest för äl så kanske testa att få ner dom i värsta fall? Vi tänder en stjärnlampa på natten och förklarar varje kväll att brösten då sover men att man kan få mjölk om man är törstig och man får även hålla innanför tröjan och så fort lampan släcks så vaknar dom och hon får amma.. Det har funkat väldigt bra för oss iaf.. Kram! Håller tummarna att vi får fortsätta amma våra skatter men ändå får chans till en till och även amma dom <3

Mysigt det låter och skönt att hon kan vara delaktig! Min 18-mån förstår inte sådant än. Och natten är i princip omöjlig här att dra ner även att den ska påverka mest. Då får ingen sova. Men vi har ändå försökt plocka bort på dagen nu. Pappan får ta dagsovningen och det fungerar bra. Så får han tuttarna på kvällen/natten/morgonen och sedan har jag amningsomöjliga kläder dagtid. Det köps ändå ganska bra. Men känner som du vill inte sluta helt. Samtidigt känner jag hur klockan tickar och riskerna för mig som passerat 35 ökar. Hade inte åldern för mig varit en faktor hade jag kunnat slappna av mer.
  • Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-06 09:16:17 följande:

Mysigt det låter och skönt att hon kan vara delaktig! Min 18-mån förstår inte sådant än. Och natten är i princip omöjlig här att dra ner även att den ska påverka mest. Då får ingen sova. Men vi har ändå försökt plocka bort på dagen nu. Pappan får ta dagsovningen och det fungerar bra. Så får han tuttarna på kvällen/natten/morgonen och sedan har jag amningsomöjliga kläder dagtid. Det köps ändå ganska bra. Men känner som du vill inte sluta helt. Samtidigt känner jag hur klockan tickar och riskerna för mig som passerat 35 ökar. Hade inte åldern för mig varit en faktor hade jag kunnat slappna av mer.

Åh ja, men då förstår jag.. När min lilla var 18 månader var det också helt omöjligt! Förstår med åldern också att det kan kännas lite som en stress <3 Men du hade ändå fått igång några cykler va?
  • Emelie 01
    Msofie skrev 2020-07-05 20:55:07 följande:
    Det krävs bara en fullträff för att lyckas! Förstår hur du känner, men läste i en annan tråd om en kvinna som bara hade haft sex en gång under månaden men fick sitt plus. Hoppet är inte ute förens mensen kommer! Förstår din känsla, ibland känns det som att tiden står stilla.

Åh ja jag vet, men eftersom jag har oregelbunden cykel så vet jag ju aldrig att det blir en fullträff Skäms Vi prata om att jag ville mysa mycket för jag visste att äl skulle ske i förra veckan. Han ville veta, jag ville hålla det för mig själv. Varenda gång vi mös var det så stelt, känslan av att det bara var för att göra bebis. Jag kände mig så obekväm. Det känns som ett projekt när han vet, det känns som tvång. 

Nu väntar jag på BIM och jag hoppas tiden går fort. Blir lite att man bara längtar till ÄL. Jag har så svårt att släppa det.

Men visst , en dag är det vår tur. Hjärta

• hallonoj

Lägger till mig i listan.

Hallonoj 23/7, 24 år, första barnet

• Linjana

Lägger också till mig i listan.

Linjana 21/7, 28 år, första barnet

• ellie86

Hade visst försvunnit från listan, så lägger in mig själv igen!

ellie86 11/7, 33 år, andra barnet

Linjana 21/7, 28 år, första barnet

• Emelie 01
    Entusiastisk skrev 2020-07-05 21:22:37 följande:
    För att peppa dig lite försökte jag och min man superintensivt de första 2 månaderna med vår dotter, asså var och varannan dag 2 veckor runt äl.. Och 3e månaden blev det bara ett halvhjärtat försök 1 enda gång.. Men minsann så tog det sig den gången..

Men klart att det kan kännas hopplöst, men går och väntar till äl, får förväntningar, väntar till bim, förhoppningar och letande efter symptom och sedan kommer mensen.. Och allt rasar.. Sen byggs det upp igen om och om.. Spontana mys blir till projekt som ska planeras och ibland tvingas fram istället för att just bara bli när lusten faller på.. Men får trösta sig med att de allra allra flesta faktiskt kommer bli gravida så småningom.. <3 kämpa på! Snart kommer det vara er tur. Ta en myskväll med lite yoga/meditation, ansiktsmask, bad, tända ljus och bra musik.. <3 håll hoppet uppe. Kram

Tack för peppen. Ja vi har kört 4 månader nu, var av sista så berättade jag för min sambo när ÄL skulle infalla för att han inte var så sugen på att mysa. Det blev en jättegrej då han sa att han ville vara delaktig och veta och jag kände att jag hellre har koll själv. De mysiga stunder vi fick till efter detta samtal kände som att det enbart gick ut på att göra barn. Det blev stelt och totalt omysigt. 

Nu känner jag inget i kroppen och jag vet inte när exakt äl skedde men jag tror att äl blev senare än vad den brukar. 

Min sambo är äldre än jag och har inga barn sedan innan. Hans vänner är bra på att prata om att han vill ha barn mm och jag vill ju inget hellre än att ge honom detGravidJa ett litet stresspåslag att alla pratar om det jämt. 

Känner mig lite ensam i stressen och det är säkert därför det inte tar sig. För att jag är stressad kring att jag vill bli gravid. Men hur lätt är det att koppla bort? jag fattar inte hur man klarar att tänka på annat. 

Jag ska trösta mig som du skrev, njuta av att jag faktiskt har två barn. Och kämpa vidare. Tack för all pepp Kram Hjärta

• mzl93
    Emelie 01 skrev 2020-07-06 12:59:21 följande:

Tack för peppen. Ja vi har kört 4 månader nu, var av sista så berättade jag för min sambo när ÄL skulle infalla för att han inte var så sugen på att mysa. Det blev en jättegrej då han sa att han ville vara delaktig och veta och jag kände att jag hellre har koll själv. De mysiga stunder vi fick till efter detta samtal kände som att det enbart gick ut på att göra barn. Det blev stelt och totalt omysigt. 

Nu känner jag inget i kroppen och jag vet inte när exakt äl skedde men jag tror att äl blev senare än vad den brukar. 

Min sambo är äldre än jag och har inga barn sedan innan. Hans vänner är bra på att prata om att han vill ha barn mm och jag vill ju inget hellre än att ge honom detJa ett litet stresspåslag att alla pratar om det jämt. 

Känner mig lite ensam i stressen och det är säkert därför det inte tar sig. För att jag är stressad kring att jag vill bli gravid. Men hur lätt är det att koppla bort? jag fattar inte hur man klarar att tänka på annat. 

Jag ska trösta mig som du skrev, njuta av att jag faktiskt har två barn. Och kämpa vidare. Tack för all pepp Kram 

Eventuellt ett lite kontroversiellt förslag:

Skulle du orka med att ge honom kontrollen en månad.Säg till när du fått mens och när den slutar men att han är den som håller koll ien eventuell app.Tänker på din stress och förmodligen hans stress också.Kanske kan han slappna av om han har koll och KANSKE kan du slappna av och fokusera på annat med tanke på den stress du känner nu.Jag har själv stenkollpå min cykel men har även märkt att minsambo också har det vilket inneburit att jag inte behöver säga åt honom vilken vecka vi ska köra.Det har blivit riktigt avtändande för oss att jag ska säga till när det är dags att ligga sådå är detta mycket smidigare för min del.Förlåt att texten blir konstig,min telefon villinte samarbeta med familjeliv och mellanslag går inte att skriva in ibland haha
Svar på tråden BIM juli 2020