• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Msofie

Okej, behöver era bästa tips på att distrahera sig. Ska testa om 4 dagar och håller på att bli galen. Det enda som funkar just nu är träna och att städa. Vad gör ni för att hålla er sysselsatta?

• Entusiastisk
    Emelie 01 skrev 2020-07-05 20:43:37 följande:

Usch jag känner mig heldeppig! Vi fick inte alls till så mycket mys under tiden ÄL borde ha inträffat.

Känner i hela mig att vi inte lyckats. Förra månaden hade jag känningar av ömma bröst mm men nu känner jag inget.

Jag vet att det kan ta tid och att många får vänta mer än ett år men varje månad det inte går så känns det så tungt.

Visst har jag en bit kvar till BIM men magkänslan brukar ju ha rätt.

Det faller en tår när jag skriver men imorgon hoppas jag att det känns bättre.

Kul att se alla som fått ett efterlängtat plus, stort grattis och vi är bara i början av månaden. Så vi hoppas på många fler :)

För att peppa dig lite försökte jag och min man superintensivt de första 2 månaderna med vår dotter, asså var och varannan dag 2 veckor runt äl.. Och 3e månaden blev det bara ett halvhjärtat försök 1 enda gång.. Men minsann så tog det sig den gången..

Men klart att det kan kännas hopplöst, men går och väntar till äl, får förväntningar, väntar till bim, förhoppningar och letande efter symptom och sedan kommer mensen.. Och allt rasar.. Sen byggs det upp igen om och om.. Spontana mys blir till projekt som ska planeras och ibland tvingas fram istället för att just bara bli när lusten faller på.. Men får trösta sig med att de allra allra flesta faktiskt kommer bli gravida så småningom.. <3 kämpa på! Snart kommer det vara er tur. Ta en myskväll med lite yoga/meditation, ansiktsmask, bad, tända ljus och bra musik.. <3 håll hoppet uppe. Kram
  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-05 20:56:41 följande:

Okej, behöver era bästa tips på att distrahera sig. Ska testa om 4 dagar och håller på att bli galen. Det enda som funkar just nu är träna och att städa. Vad gör ni för att hålla er sysselsatta?

Well, jag är av någon anledning så pessimistisk denna månaden xD har kanske bränt slut på mina förhoppningar.. ^^

men bästa tycker jag är att boka upp aktiviteter tillsammans med andra, för då pratar man om andra saker och eftersom de inte vet vad man väntar på så annat tar plats i tankarna liksom för man pratar om allt annat.. Asså allt ifrån grillkväll, bio, spa, träna ihop.. Etc etc

Men vill man försöka låta tiden gå om man är själv brukar jag typ planera upp lite olika aktiviteter för mig själv.. Man kan boka spa, massage, ansiktsbehandling, boka upp sig på något annorlunda träningspass, gå och simma/bada, ut o springa, gym, yoga..

Annars lite enklare som Lyssnapå musik, skriva, göra yoga och meditation, gå långa promenader, träna, laga god mat, spela, se en serie, shoppa... Ja jag kan fortsätta ett tag, haha!

Förstår det är seeegt!
  • Kanonen78
    Jenzia skrev 2020-07-05 17:03:11 följande:

Ahh!! Haha!! Blev så paff när det stod 50 år!

Jag har testat med CB advanced i tre cykler och aldrig fått blinkade gubbe. Förra cykeln fick jag direkt glad gubbe på CD12, började testa sent då jag trodde att ÄL skulle komma på CD15-16. Men till denna cykeln ska jag testa vanliga stickor, för att se om det blir någon ökning inför ÄL.

Vet du hur många dagar kortare din cykel blev? Jag har rätt regelbunden på mellan 28-31 dagar. Denna cykeln Blev det 28 dagar för mig pga tidig ÄL.

Hmm okej, är det vanligt och inte få blinkade gubbe? Jag har försökt hitta information om de, men inte funnit. Däremot kände jag verkligen ägglossningen denna gång, kanske berodde på rosenrot?

Nope, första månaden med rosenrot men jag hoppas den blir kortare nu, men hoppas sånlart på ingen mens alls!
  • H0nd3ndär
    odlarmamman skrev 2020-07-05 17:45:33 följande:

Kämpigt med så kort lutealfas. Har du kollat om. Du kan få hjälp för det? En av mina systrar blev behjälpt av progesteronkräm och akupunktur och fick sen en lutealfas på 14 dagar istället för 9.

Nej, inte än. Vet vad de kommer säga. Sluta amma. Det ska jag med... så småningom. Håller på att minska. Min 18-mån är inte redo än. Så känns inte läge med någon kräm. Speciellt inte med tanke på att också prolaktinet borde vara lite högt just nu.

Har ändå 2 barn. Så tänker att det borde gå. Men man vet aldrig. Tror jag hade relativt kort lutealfas förr med men inte så kort som nu. Fick tillbaka mensen först nu i april. Så bara inne på 4e cykeln. Så är ganska lugn trots att det är trist när mensen dyker upp...
  • odlarmamman
    H0nd3ndär skrev 2020-07-05 21:58:12 följande:

Nej, inte än. Vet vad de kommer säga. Sluta amma. Det ska jag med... så småningom. Håller på att minska. Min 18-mån är inte redo än. Så känns inte läge med någon kräm. Speciellt inte med tanke på att också prolaktinet borde vara lite högt just nu.

Har ändå 2 barn. Så tänker att det borde gå. Men man vet aldrig. Tror jag hade relativt kort lutealfas förr med men inte så kort som nu. Fick tillbaka mensen först nu i april. Så bara inne på 4e cykeln. Så är ganska lugn trots att det är trist när mensen dyker upp...

Låter klokt att avvakta då. Min äldsta var 2 år och ammade fortfarande när jag blev gravid igen. Han var inte redo att sluta så heller så det fick ta den tid det tog =) han fortsatte hela graviditeten med.
  • H0nd3ndär
    odlarmamman skrev 2020-07-05 22:08:51 följande:

Låter klokt att avvakta då. Min äldsta var 2 år och ammade fortfarande när jag blev gravid igen. Han var inte redo att sluta så heller så det fick ta den tid det tog =) han fortsatte hela graviditeten med.

Låter mysigt. Så vill jag med egentligen ha det. Amma på, bli gravid, amma genom graviditeten och sedan tandemamma tills den äldre av dem är redo att sluta.

Men vi får se. Vill om möjligt hinna med 2 barn till innan jag blir alldeles för gammal och de inte går längre. Blir 36 i år. Så kanske ändå försöker få till ett amningsavslut. Men inte än.
  • prinsessan15

Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.

Kalatea: 6/7, 27 år, Inga barn

Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat

Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat

Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.

Msofie, 11/7. 24 är, första barnet

Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.

Prinsessan 11/7, 28 år, tredje barnet.

Sskemma 12/7, 25 år, första barnet

entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet

Amidina 13/7, 34 år, första barnet

PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet

saraama 14/7, 30 år, andra barnet

NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet

Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet

Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

mzl93 16/7, 27 år, första barnet

Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet

SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

jemalot 24/7, 33 år, första barnet

sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet

apan95: 27/7, 24 år, första barnet

Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet

Xylofon15: 30/7, tredje barnet

Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet

• H0nd3ndär

Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.

Kalatea: 6/7, 27 år, Inga barn

Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat

Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat

Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.

Msofie, 11/7. 24 är, första barnet

Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.

Prinsessan 11/7, 28 år, tredje barnet.

Sskemma 12/7, 25 år, första barnet

entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet

Amidina 13/7, 34 år, första barnet

PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet

saraama 14/7, 30 år, andra barnet

NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet

Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet

Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

mzl93 16/7, 27 år, första barnet

Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet

SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

jemalot 24/7, 33 år, första barnet

H0nd3ndär 25/7, 35 år, tredje barnet

sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet

apan95: 27/7, 24 år, första barnet

Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet

Xylofon15: 30/7, tredje barnet

Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet

• Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-05 22:19:53 följande:

Låter mysigt. Så vill jag med egentligen ha det. Amma på, bli gravid, amma genom graviditeten och sedan tandemamma tills den äldre av dem är redo att sluta.

Men vi får se. Vill om möjligt hinna med 2 barn till innan jag blir alldeles för gammal och de inte går längre. Blir 36 i år. Så kanske ändå försöker få till ett amningsavslut. Men inte än.

Åh min dröm också! Slutade med minipiller i oktober. Mensen kom i januari men har varit sisådär beroende på hur lillan ammat. Hon var inte redo att dra ner.. Men i slutet av maj pratade hon och jag, hon vill så gärna ha en bebis så nu ammar vi morgon och kväll och min förhoppning är att plussa snart så vi kan börja amma på igen <3

Tänker ändå att man vet vad man har men inte vad man får så jag kör efter lillan och hoppas på det bästa.. Kommer iaf absolut inte sluta helt, det får fan-ta-mig gå ändå har jag bestämt. Nu är lillan 26 månader. Hoppas så mycket på ett plus inom det närmsta!

Vi pratar mycket jag och min dotter och jag försöker få henne att känna sig delaktig i våra beslut, det har blivit lättare iaf att kunna dra ner.. Man menar på att nattamningarna är dom som ställer till det mest för äl så kanske testa att få ner dom i värsta fall? Vi tänder en stjärnlampa på natten och förklarar varje kväll att brösten då sover men att man kan få mjölk om man är törstig och man får även hålla innanför tröjan och så fort lampan släcks så vaknar dom och hon får amma.. Det har funkat väldigt bra för oss iaf.. Kram! Håller tummarna att vi får fortsätta amma våra skatter men ändå får chans till en till och även amma dom <3
Svar på tråden BIM juli 2020