• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Msofie
    Anonym (Hurskadettasluta) skrev 2020-07-06 21:42:40 följande:

Jag testade nu på kvällen med ett cb early och jag tror faktiskt att det var positivt.

Svagt men starkare än i lördags :)

Strecket kom upp nästan direkt och blev synligare. När 3 minuter hade gått gick jag ut helt skakis och i skratt och visade sambon. Han är även färgblind och han såg. Haha Men vi sa att vi testar på lördag igen. Vill inte ta ut något i förskott.

Min cykel verkar vara som innan jag började med p pillerna i april. Om så är fallet har jag bim på fredag 10/7.

Bifogar en bild,svårt att få med färgen på bild,men strecket är svagt ljusblått. Ska bli kul och se hur det slutar. Obs! Ciggen på bilden är inte mina haha.

Ååh så spännande! Håller tummarna för dig. Har BIM på lördag och försöker att vänta till torsdag för att testa, men dagarna går långsamt nu :)
  • Anonym (Hurskadettasluta)
    Msofie skrev 2020-07-06 21:55:15 följande:

Ååh så spännande! Håller tummarna för dig. Har BIM på lördag och försöker att vänta till torsdag för att testa, men dagarna går långsamt nu :)

Håller tummarna för dig oxå :)

Uppdatera gärna när du testat:)

För oss kommer det väl mer som en rolig chock.

Vi försöker inte bli gravida,utan hade tänkt att börja bebisverkstad vid årsskiftet. Vi har legat 1 gång denna månad utan kondom. Ja vi har kört dubbla skydd då jag har jätte lätt för att bli gravid. Blivit gravid 2 gånger när jag åt p piller. Började med p piller för att slippa mensen å det pga min förlossningskada. Ställde till massa problem för mig :(

Men vi måste ha prickat in ägglossningen just den gången...

Om detta av förmodan stämmer :)
  • Anonym (Tillis)
    NiMi12 skrev 2020-07-06 14:58:33 följande:

Jag ser :) Jag hade tagit ett digitalt inom ett par dagar för att vara helt säker. Men jag ser strecket :)

Det ska jag absolut glra, tack för titten :d
  • Anonym (Tillis)
    Msofie skrev 2020-07-06 18:36:00 följande:

Jag ser minsann ett streck!

Nu blev jag spänd och nervös :D
  • Mamma91a

Hej, får man gå med här ? ????

Jag är en 28 åring med 2 barn men vi har precis börjat försöka med 3e och sista barnet.

Vi har en dotter på 4,5 år och en son på snart 3 år.

Jag har bim 20 juli

• mzl93
    Msofie skrev 2020-07-06 18:35:00 följande:

Jag har faktiskt en annorlunda upplevelse kring just sexandet än många verkar ha. Jag och min kille brukade ha sex.. tja väldigt sällan och vi har knappt haft någon sexlust. Men genom att vi kom överens om att ha sex varje fall två gånger i veckan har vi nu blivit mer sugna, provat nya saker och faktiskt kommit varandra närmare!

Det är också väldigt många i vår närhet som ständigt påtalar att vi borde ha barn, frågar när vi ska skaffa mm. Jag hatar det och det får mig att bli så stressad. Har mest skämtat bort det men har faktiskt börjat säga till folk att det inte är okej. Men du är långt ifrån ensam!

Fy fan va drygt! Jag och min kille har varit tillsammans i nästan två år och slipper därmed tjat från omgivningen. Skulle bli tokig på det. Är däremot nervös för motsatsen, att folk ska tycka att vi har för bråttom. Men jag vet att han är mannen i mitt liv och han känner (förhoppningsvis hahaha) likadant därför ville vi köra ändå. Hur länge har alla ni andra varit ihop med era partners? Syftar främst på er som ska skaffa ert första barn. Och ni andra, hur länge hade ni varit tillsammans med er partner innan ni skaffade erat första?
  • H0nd3ndär
    mzl93 skrev 2020-07-07 00:42:54 följande:

Fy fan va drygt! Jag och min kille har varit tillsammans i nästan två år och slipper därmed tjat från omgivningen. Skulle bli tokig på det. Är däremot nervös för motsatsen, att folk ska tycka att vi har för bråttom. Men jag vet att han är mannen i mitt liv och han känner (förhoppningsvis hahaha) likadant därför ville vi köra ändå. Hur länge har alla ni andra varit ihop med era partners? Syftar främst på er som ska skaffa ert första barn. Och ni andra, hur länge hade ni varit tillsammans med er partner innan ni skaffade erat första?

Tycker inte man ska bry sig om omgivningens åsikter det minsta. Jag och min man hade varit tillsammans 2 månader när spiralen åkte och bebisverstaden började. Mitt 2a hans 1a. När vi vart tillsammans 6 mån väntade vi gemensamt barn. De barnet är idag 18 mån och vi har både hunnit gifta oss och köpa hus. Nu försöker vi på småsyskon.

Mitt x hade jag vart tillsammana med 3-4 år när 1a kom. Vi vart gifta. Höll inte alls och han vart inte alls intresserad av sitt barn. Så tiden för hur länge man vart tillsammans säger ingenting om hur framtiden blir!
  • Anonym (ssaa)

Första barnet hade vi varit ihop 5 år och gifta ett år. Tycker dock inte det säger något för der beror på var i livet man är och hur gammal man är när man hittar rätt partner
  • Msofie

Jag och min kille har varit ihop i 6 och ett halvt år, förlovade i en månad haha :) Vi träffades när jag var 18, flyttade tillsammans nästan direkt och har nu bott i vårt hus i 9 månader. Vi båda känner att vi är redo för det nu.
  • Linjana

Har denna månad testat bidrottninggele.

Hur länge ska man ta?

Har hört både att man ska sluta när ägglossning kommer men även att man kan köra på hela cykeln.

Vad säger ni?

Svar på tråden BIM juli 2020