• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • saraama
    Trio2021 skrev 2020-07-08 23:13:20 följande:

Precis samma här! Med första visste jag inte om det, oplanerad men ack så önskad! Och med den andra så hade jag inte koll på min menscykel alls, så blev ingen väntan där heller utan blev på första försöket efter jag tagit ut spiral. Men nu har jag stenkoll, kul men också så jobbigt för då blir det detta väntande haha! När hade du tänkt testa?

Med sonen plussade jag 12 dagar efter ÄL så tänkte nog testa på söndag. Egentligen borde man vänta till bim på tisdag... När ska du testa?
  • ellie86
    Mamma91a skrev 2020-07-08 20:24:21 följande:
    Jag blödde så med barn 1. Jag trodde att jag hade fått mens men jag plusadd på bim +2
    Åh! Försöker att inte få upp hoppet. Blöder lite mer idag, och kommer på trosskyddet nu också och inte bara när jag torkar. Känner fortfarande inte igen det, väldigt tunt och sparsamt och inte alls samma färg eller flöde som mensen brukar vara. Vet inte om det kanske är önsketänkande vid det här laget, inne på femte dagen nu och fortfarande lika negativt test på ÄL+12, men har ju egentligen BIM på lördag så tja... 
    Har ställt in mig på att det inte blir något denna gång (och att jag inte har någon aning om vad min kropp håller på med just nu!) men kommer nog testa nån gång till om det behagar sluta blöda, för säkerhets skull. Men ställer in mig på att det är negativt :(
  • Msofie
    ellie86 skrev 2020-07-09 07:57:21 följande:

Åh! Försöker att inte få upp hoppet. Blöder lite mer idag, och kommer på trosskyddet nu också och inte bara när jag torkar. Känner fortfarande inte igen det, väldigt tunt och sparsamt och inte alls samma färg eller flöde som mensen brukar vara. Vet inte om det kanske är önsketänkande vid det här laget, inne på femte dagen nu och fortfarande lika negativt test på ÄL+12, men har ju egentligen BIM på lördag så tja... 

Har ställt in mig på att det inte blir något denna gång (och att jag inte har någon aning om vad min kropp håller på med just nu!) men kommer nog testa nån gång till om det behagar sluta blöda, för säkerhets skull. Men ställer in mig på att det är negativt :(

Åh vad jobbigt att det inte är som det brukar. En månad var min mens 12 dagar sen och den var klumpig och mörk. Det är en jobbig känsla när man inte förstår vad som sker. Man vill ju antingen få tydlig mens på BIM eller tydligt streck.
  • prinsessan15

Jag fick detta imorse på BIM-2. Känns dock som om det borde vara tydligare så nära BIM

• H0nd3ndär

CD11 och sakta börjar jakten på ägglossningen. Förhoppningsvis sker den om max en vecka.

De två föregående cyklerna har jav ammat masssor. Ca 30 ggr/dygn. Jag har haft äl men mensen har kommit på äl+8 resp äl+9. Denna cykel har jag med makens hjälp som tagit alla sövningar minskat detta till 2-4 ggr/dygn. Vet någon hur snabbt detta borde kunna påverka lutealfasen?

• ellie86
    Msofie skrev 2020-07-09 08:06:23 följande:
    Åh vad jobbigt att det inte är som det brukar. En månad var min mens 12 dagar sen och den var klumpig och mörk. Det är en jobbig känsla när man inte förstår vad som sker. Man vill ju antingen få tydlig mens på BIM eller tydligt streck.
    Känns som att det bara är när man försöker bli gravid som det ska hålla på att krångla! Hade ju haft betydligt lättare att konstatera att mensen kommer när den ska och att det är negativt, än att jag en vecka för tidigt får en konstig blödning som jag inte kan minnas att jag varit med om på de dryga 20 åren jag haft mens, men jodåsåattehh... :P
  • ellie86

NU kom det igång och jag känner igen min mens. Vad kroppen kan hålla på, hade ju egentligen inga förväntningar på att det skulle ta sig nu (första försöket!) men mina spottings lurade mig totalt! 
    Räknar mig officiellt som ute för denna gång, får se när nästa blir. Denna cykel blev 63 dagar, och den längsta sen efter förlossningen så får se!

Lycka till och hoppas ni som går och väntar får era plus!

• Svalan5

Hej! Vilken spännande och bra tråd, hoppar in här????

Nyligen slutat med minipiller och är på 2a månaden oskyddat och 1a aktiva försöket med ägglossningstest, fick en tydlig stegring för några dagar sen, så nu är det bara att vänta och hoppas. Första barnet, BIM borde vara runt 22/7 ????

GRATTIS till er som plussat????

Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.

Kalatea: 6/7, 27 år, första barnet, plussat

Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat

Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat

Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.

Msofie, 11/7. 24 är, första barnet

Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.

Prinsessan 11/7, 28 år, tredje barnet.

ellie86 11/7, 33 år, andra barnet

Sskemma 12/7, 25 år, första barnet

entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

MsPinnipeds 12/7, 29 år, första barnet

odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet

Amidina 13/7, 34 år, första barnet

Moizen 13/7, 28 år, första barnet

PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet

saraama 14/7, 30 år, andra barnet

NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet

Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet

Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

mzl93 16/7, 27 år, första barnet

Myran1234 17/7, 34 år, första barnet

Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet

Mamma91a 20/7 28 år, tredje barnet.

Linjana 21/7, 28 år, första barnet

SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

Fnattilur 21/7, 41 år, tredje barnet

Svalan5 22/7, 28 år, första barnet

Hallonoj 23/7, 24 år, första barnet

jemalot 24/7, 33 år, första barnet

H0nd3ndär 25/7, 35 år, tredje barnet

sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet

apan95: 27/7, 24 år, första barnet

Mrs Lina: 27/7, 33 år, andra barnet

Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet

Xylofon15: 30/7, tredje barnet

Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet

• Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-09 09:26:53 följande:

CD11 och sakta börjar jakten på ägglossningen. Förhoppningsvis sker den om max en vecka.

De två föregående cyklerna har jav ammat masssor. Ca 30 ggr/dygn. Jag har haft äl men mensen har kommit på äl+8 resp äl+9. Denna cykel har jag med makens hjälp som tagit alla sövningar minskat detta till 2-4 ggr/dygn. Vet någon hur snabbt detta borde kunna påverka lutealfasen?

För mig tog det 4 dagar till äl från det att vi drog ner på amningen och en lutealfas på 12-13 dagar. Under amningen kunde äl utebli varannan gång och de ggr jag fick äl var lutealfasen ca 5-7 dagar . Då gick vi också från typ 25 ggr/dygn(om det ens räcker) till endast morgon och kväll.

Min kropp har verkligen pushat på ÄL under amningen och jag har haft helt störda symptom och mått jättedåligt stundtals.. Nu äntligen när vi drog ner amningen känner jag däremot helt normala symptom igen. Antar att kroppen pushat på för att få igenom äl trots för mkt prolaktinet och då gått banans?! ..

Har du upplevt starkare/annorlunda symptom på äl och mens under amningen än innan?
  • Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-09 09:26:53 följande:

Så mitt svar är väl att jag tror det kan komma igång direkt.. Ska bli spännande att se om min cykel blir lika lång som förra(om jag nu inte lyckas plussa) då är jag rätt säker på att min kropp stabiliserat sig pga fertil sekret på "rätt" dagar, äl smärta på "rätt" dag, livmoderstappen och dippen jag känner efter äl. Plussar vi inte nu(vilket jag tyvärr inte tror då min livmodertapp följer samma mönster som förra cykeln) så ska jag köra äl-test och försöka tempa nästa cykel..
Svar på tråden BIM juli 2020