• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Entusiastisk
    Jojjo87 skrev 2020-07-10 08:16:13 följande:

Jahapp, tog ett test nu på morgonen. Blankt!!!

Så bara invänta mensen som ska komma imorgon....

Är så trött på att det aldrig funkar. Har snart försökt i ett år och det tär på en tillslut.

Känner med dig<3

Det är så tufft all denna väntan, förhoppningar som byggs upp man tycker man har gjort allt rätt, symptom, förväntningar och sen blanka test och/eller mens..

Det tär både på en själv och det blir stundtals tufft i förhållandet också!? Med en bebis verkstad istället för härliga spontana mys.

Min man är dock super hakuna matata, jag börjar väl också bli det när jag inser att detta inte går att stressa fram, tyvärr:(.. Det kommer liksom bli när det blir och det enda jag kan göra är att optimera min hälsa till max! Nu är jag sen innan nykterist, dricker ingen koffein och använder inte nikotin så att optimera för mig har inneburit att öka min kcal, noga med mina vitaminer, boostar med extra dvitamin innan äl, lyssnar på kroppen, börjat mer med yoga och andningsövningar etc...

Men så frustrerande ändå när det inte går.. Har ni sökt hjälp än eller har planer på det? Stor kram!
  • Anonym (Hurskadettasluta)

Är nog inte gravid trots allt.

Testade svagt positivt i lördags,något starkare i måndags,igår och idag var det svagare. Så säkert fel på testen eller en kemisk graviditet.

Tror jag har bim på söndag,lite osäkert då jag blödde mellan 1-17/6. Började då som mellanblödning då jag åt p piller. Tog sista pillret 11/6. Så vet inte när själva mensen började.

Känns som mensen kommer när som helst och mina symptom märks knappt av längre.

Klart man blir besviken.

Bara att invänta tanten...

Sen börjar vi försöka baka bebis medvetet istället :)

• Jenzia
    Kanonen78 skrev 2020-07-10 08:43:23 följande:

Jag har med testat rosenrot denna månad!! Testade med CB ÄL test med dubbel avläsning. Hade rund ring dag 12, men på dag 13 hade jag fast gubbe direkt!! Tror de beror på rosenroten:) kände också ägglossningens mycket tydligare, aldrig känt den innan. har du märkt ngn skillnad?

Spännande! Jag är bara på CD6 i denna cykeln, så lite tidigt att märka skillnad. Ska börja ta ÄL-test på måndag, CD9, så får vi se hur stegringen ser ut

Jag har insett att jag inte är så förtjust i CB digitala ÄL-test, vill se stegring och att den sen avtar efter ÄL. Så nu ska jag köra med vanliga stickor + att jag börjat tempa varje morgon

När är din BIM denna månad? Snart?
  • sommar2020regn
    Anonym (Hurskadettasluta) skrev 2020-07-10 09:01:45 följande:

Är nog inte gravid trots allt.

Testade svagt positivt i lördags,något starkare i måndags,igår och idag var det svagare. Så säkert fel på testen eller en kemisk graviditet.

Tror jag har bim på söndag,lite osäkert då jag blödde mellan 1-17/6. Började då som mellanblödning då jag åt p piller. Tog sista pillret 11/6. Så vet inte när själva mensen började.

Känns som mensen kommer när som helst och mina symptom märks knappt av längre.

Klart man blir besviken.

Bara att invänta tanten...

Sen börjar vi försöka baka bebis medvetet istället :)

Men det är väl väldigt liten sannolikhet att tre test i rad ska vara fel?
    Och vad menar du med kemisk graviditet? 

Tycker du ska testa om några dagar igen, jag tror faktiskt inte det är möjligt med tre test i rad som är fel, så behåll modet och humöret uppe nu! Hejja!
  • Amidina

Jag lämnar tråden här nu, testade negativt imorse och tempen dök, mensen är beräknad till imorgon kväll eller söndag så hoppat är än en gång släckt.

Lycka till ni som är kvar!

35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Msofie
    SskEmma skrev 2020-07-10 09:54:16 följande:

BIM-2

, vad tror ni?

Positivt, grattis :)
  • Jojjo87
    Entusiastisk skrev 2020-07-10 08:56:57 följande:

Känner med dig<3

Det är så tufft all denna väntan, förhoppningar som byggs upp man tycker man har gjort allt rätt, symptom, förväntningar och sen blanka test och/eller mens..

Det tär både på en själv och det blir stundtals tufft i förhållandet också!? Med en bebis verkstad istället för härliga spontana mys.

Min man är dock super hakuna matata, jag börjar väl också bli det när jag inser att detta inte går att stressa fram, tyvärr:(.. Det kommer liksom bli när det blir och det enda jag kan göra är att optimera min hälsa till max! Nu är jag sen innan nykterist, dricker ingen koffein och använder inte nikotin så att optimera för mig har inneburit att öka min kcal, noga med mina vitaminer, boostar med extra dvitamin innan äl, lyssnar på kroppen, börjat mer med yoga och andningsövningar etc...

Men så frustrerande ändå när det inte går.. Har ni sökt hjälp än eller har planer på det? Stor kram!

Ja man börjar ju fundera på vad fan det är för fel på en :/ min sambo har ett barn sen innan så jag tänker ju att felet ligger hos mig. Iaf just nu när mensen ska komma så klandrar jag mig själv.

Jag har börjat bli mer och mer medveten om kvinnokroppen. Känner du till Jenny koos? Följer henne på Instagram och hon pratar mkt om fertilitet och kvinnokroppen. Så har därefter slutat med koffein, hälsosamt har jag alltid ätit, boostar kroppen med vitaminer och miniraketer. Försöker meditera regelbundet men skulle behöva mer då jag lätt blir stressad.

Tänker att vi kommer försöka söka hjälp om vi inte fixar det på egen hand efter sommaren.

Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Hurskadettasluta)
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 09:04:31 följande:

Men det är väl väldigt liten sannolikhet att tre test i rad ska vara fel?

Och vad menar du med kemisk graviditet? 

Tycker du ska testa om några dagar igen, jag tror faktiskt inte det är möjligt med tre test i rad som är fel, så behåll modet och humöret uppe nu! Hejja!

Ett tidigt missfall. En graviditet som man oftast inte märker av då mensen kommer som den ska. Hade man inte testat innan mensen var sen hade man inte vetat liksom.

Nej lite så känner jag oxå. Dock borde dom ha ökat i styrka på så här många dagar tycker man.

Men det visar sig,testar igen på måndag om mensen lyser med sin frånvaro. (: tack för peppen.
  • odlarmamman

Tog det här testet igår på äl+9 eller 10. Det ser ut som ett streck men jag tror tyvärr bara att det är kondens som lagt sig så. Igår kände jag liksom i hela kroppen och hjärtat "det är klart att jag är gravid". Idag känner jag mig mer nedslagen, känns som att mensen ska komma inom ett par dagar. Men samtidigt vet jag att jag förut känt så när jag varit gravid. Usch känns så jobbigt att inte kunna tänka på nåt annat typ.

Har inte bestämt mig än om jag ska ta ett "testa tidigt" test imorgon eller vänta till söndag eller måndag.
Svar på tråden BIM juli 2020