• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Trio2021
    saraama skrev 2020-07-09 06:40:31 följande:

Med sonen plussade jag 12 dagar efter ÄL så tänkte nog testa på söndag. Egentligen borde man vänta till bim på tisdag... När ska du testa?

Vad spännande! Hoppas något visar sig :D jag är lite osäker på min bim, men tror den är nästa helg! Så jag tror kanske att jag börjar prova om en vecka :) har två stycken testa tidigt test hemma!
  • Mamma91a
    ellie86 skrev 2020-07-09 07:57:21 följande:

Åh! Försöker att inte få upp hoppet. Blöder lite mer idag, och kommer på trosskyddet nu också och inte bara när jag torkar. Känner fortfarande inte igen det, väldigt tunt och sparsamt och inte alls samma färg eller flöde som mensen brukar vara. Vet inte om det kanske är önsketänkande vid det här laget, inne på femte dagen nu och fortfarande lika negativt test på ÄL+12, men har ju egentligen BIM på lördag så tja... 

Har ställt in mig på att det inte blir något denna gång (och att jag inte har någon aning om vad min kropp håller på med just nu!) men kommer nog testa nån gång till om det behagar sluta blöda, för säkerhets skull. Men ställer in mig på att det är negativt :(

Förstår att det är jobbigt, hoppas att du kan försöka slappna av och så håller vi tummarna att du plusar. Ge inte upp
  • Mamma91a
    ellie86 skrev 2020-07-09 12:01:21 följande:

NU kom det igång och jag känner igen min mens. Vad kroppen kan hålla på, hade ju egentligen inga förväntningar på att det skulle ta sig nu (första försöket!) men mina spottings lurade mig totalt! 

Räknar mig officiellt som ute för denna gång, får se när nästa blir. Denna cykel blev 63 dagar, och den längsta sen efter förlossningen så får se!

Lycka till och hoppas ni som går och väntar får era plus!

Fy så tråkigt, ge inte upp. Jag vet att det är tufft men snart tar det sig ska du se
  • Msofie

Har aldrig varit så här trött och ojämn i mitt humör. Testar imorgon på BIM-1, har varje fall inga tecken på mens eller mensvärk. Hoppas hoppas, annars vet jag inte varför jag är såhär haha.

• H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-09 15:10:09 följande:

För mig tog det 4 dagar till äl från det att vi drog ner på amningen och en lutealfas på 12-13 dagar. Under amningen kunde äl utebli varannan gång och de ggr jag fick äl var lutealfasen ca 5-7 dagar . Då gick vi också från typ 25 ggr/dygn(om det ens räcker) till endast morgon och kväll.

Min kropp har verkligen pushat på ÄL under amningen och jag har haft helt störda symptom och mått jättedåligt stundtals.. Nu äntligen när vi drog ner amningen känner jag däremot helt normala symptom igen. Antar att kroppen pushat på för att få igenom äl trots för mkt prolaktinet och då gått banans?! ..

Har du upplevt starkare/annorlunda symptom på äl och mens under amningen än innan?

Får hoppas att det är samma här då! Minns nämnligen inte att lutalfasen vart så kort mellan barnen. Fick visserligen först tillbaka mensen när liten vart 15 mån. Första cykeln är jag tveksam till äl och om äl endast 5-6 dagar före mens. De andra som sagt 8 resp 9 dagars lutealfas. Hoppas hoppas denna lutealfasen blir längre! Har också haft äl-smärta länge i många dagar nu medan jag ammat. Minns inte att jag någonsin känt något sådant innan. Så förhoppningsvis är det bara prolaktinet som spökar.
  • Msofie

Helt blankt test idag på BIM-1. Nog dags att inse att jag inte är gravid denna månaden heller. Känns som att jag aldrig kommer bli glad igen just nu, sjukt otaggad på en ny månad för försökt nr. 5.

• sommar2020regn

Gud nu skriver jag i alla 3 trådar för att få expertråd då jag inte varit med om det här innan mer än vid abort (o då gjorde jag aldrig test själv)...

vad säger ni om det här gravtestet?

För ljust?

Vet inte när jag hade ÄL el BIM kan jag tillägga

• Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-10 06:22:07 följande:

Helt blankt test idag på BIM-1. Nog dags att inse att jag inte är gravid denna månaden heller. Känns som att jag aldrig kommer bli glad igen just nu, sjukt otaggad på en ny månad för försökt nr. 5.

Åh är det sant:( förstår det är tungt.. Ta en paus en månad kanske? Eller testa några nya metoder inför nästa månad för att få lite boost? Du kanske kan kolla in vulverinekoos på instagram för lite nya infallsvinklar i vad som gynnar fertiliteten som inte redan gör, kanske du dricker mycket koffein tex som du kan sluta med? Är vegan? Undernärd? Där finns många faktorer som kan spela in om det inte tar sig...

Eller ta äl-test, Tempa, rosenrot, bisolvonmetod eller ngt sånt.. För att liksom få ett annat fokus under månaden än bara fokus på bebisverkstad!? Känner verkligen med dig, troligtvis träffas vi i nästa bimtråd(om du vill och orkar hänga här nästa månad) så kan vi stötta varandra!

Var snäll mot dig själv.

Stor kram
  • Jenzia
    Msofie skrev 2020-07-10 06:22:07 följande:

Jag har ju precis kommit ur min depp-period (mensveckan) så jag kan ge dig lite stöd i att det vänder! Trots att det inte känns så just nu för dig.

Jag är pepp på att börja testa efter ÄL och försöka igen. Försök nr 7. Försöker tänka att statistiskt är det bara 5 försök kvar tills jag är gravid
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-10 07:11:03 följande:

Åh är det sant:( förstår det är tungt.. Ta en paus en månad kanske? Eller testa några nya metoder inför nästa månad för att få lite boost? Du kanske kan kolla in vulverinekoos på instagram för lite nya infallsvinklar i vad som gynnar fertiliteten som inte redan gör, kanske du dricker mycket koffein tex som du kan sluta med? Är vegan? Undernärd? Där finns många faktorer som kan spela in om det inte tar sig...

Eller ta äl-test, Tempa, rosenrot, bisolvonmetod eller ngt sånt.. För att liksom få ett annat fokus under månaden än bara fokus på bebisverkstad!? Känner verkligen med dig, troligtvis träffas vi i nästa bimtråd(om du vill och orkar hänga här nästa månad) så kan vi stötta varandra!

Var snäll mot dig själv.

Stor kram

Tack fina du för all pepp! Står lite i valet eller kvalet.. antingen som du säger ligga på som vanligt men släppa tanken på att försöka bli gravid, eller försöka ännu hårdare med fler sätt. Svårt att veta vad som är rätt! Men är rätt mycket kontrollfreak och vill ju att det ska hända snart, så vet inte om jag kommer kunna släppa det.

Är vegetarian, men mina värden ser bra ut. Tar vitaminer med Folsyra, har slutat röka för tre månader sedan, i princip lagt ner energidryck och dricker endast två koppar kaffe om dagen. Tränar och äter mest socker på helger. Är hälsosam, men kanske ska undersöka rosenrot. Tar även ÄL test, så vet att jag prickar. Börjar känna mig mer säker på att något är fel, är så rädd för det.

Det är tufft att många blir gravida i närheten. Min fästmans syster går allt längre i sin graviditet medans vi står stilla. Tiden går otroligt långsamt när man räknar dagar till ÄL och BIM, samtidigt har halvåret flugit förbi utan att man kommer vidare. När vi började i feb var jag helt inställd på en bebis i dec/jan.

Nu har jag skrivit av mig haha!
Svar på tråden BIM juli 2020