BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Åh nu fick jag min mens på CD 41! Kände mig faktiskt bara lättad. Nu kan jag börja på en ny runda och helhjärtat ge mig in i BIM augusti tråden. Grattis till er alla som har och kommer plussat här!
Ja då är det ett gäng dagar kvar. Jag har nu på tisdag.
Vet hur svårt det är att vänta. När jag hoppades på att få plussa med första barnet så tog det lite över ett år med aktiva försök! Höll på att gå under. Hade inte heller en särskilt stöttande partner då, så det gjorde nog allt extra jobbigt.
Jag hoppas det går vägen för dig :)
Spännande för dig. Har du några symptom?
Mina andra två graviditeter var oplanerade och nu med ny partner så har vi planerat. Med min första grav så ville inte min dåvarande kille ha barn (vi hade dejtat ca 6 mån) så jag bokade en abort men avbokade någon dag innan för jag kunde inte göra det. Det bästa beslutet jag har tagit. Med min andra grav så blev jag chockad och kände mig inte redo för en till men välkomnade henne ändå. Det skiljer bara 1,5 år på mina barn.
Så nu känner jag att både jag och min nya kille är redo och kan glädjas ordentligt :)
Oj, vilken resa! Nej ofta är det ju så, man kanske inte alltid känner sig 100% redo men man är det ändå.
Inga symptom än, lite molvärk bara och ömma bröstvårtor, men det brukar jag ha innan mens vanligtvis.
Ja, den har varit kämpig.. Men har två underbara ungar som driver mig till vansinne ibland :P
Okej, men det verkar ju lovande för dig. När ska du testa?
Min mens dök upp 4 dagar tidigt något den aldrig gjort tidigare. Det har varit för rikligt för att vara en nidblödning. ????
Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.
Kalatea: 6/7, 27 år, första barnet, plussat
Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat
Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat
Makemyownsunshine 11/7. Tredje barnet
Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.
Msofie, 11/7. 24 är, första barnet
Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.
Prinsessan 11/7, 28 år, tredje barnet.
ellie86 11/7, 33 år, andra barnet
Sskemma 12/7, 25 år, första barnet , plussat
entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet
MsPinnipeds 12/7, 29 år, första barnet
odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet
Amidina 13/7, 34 år, första barnet
Moizen 13/7, 28 år, första barnet
PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet
saraama 14/7, 30 år, andra barnet
NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet
Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet
Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet
mzl93 16/7, 27 år, första barnet
Myran1234 17/7, 34 år, första barnet
Plingiz 18/7, 31 år, tredje barnet
Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet
Mamma91a 20/7 28 år, tredje barnet.
Linjana 21/7, 28 år, första barnet
SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet
Fnattilur 21/7, 41 år, tredje barnet
Svalan5 22/7, 28 år, första barnet
Hallonoj 23/7, 24 år, första barnet
jemalot 24/7, 33 år, första barnet
H0nd3ndär 27/7, 35 år, tredje barnet
sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet
apan95: 27/7, 24 år, första barnet
Mrs Lina: 27/7, 33 år, andra barnet
Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet
Xylofon15: 30/7, tredje barnet
Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet
Hej, hoppar in här. Har tre söner med samma pappa, yngsta är sex år. Vi separerade för 5,5 år sen och i vintras träffade jag en ny man. Vi har pratat om att skaffa barn rätt tidigt, jag är 36 och han är 39 och jag har bim på onsdag. Vi har inte skyddat oss. Så sugen på att köpa test och testa imorgon bitti på bim -1, köper i så fall digitalt med veckoindikator.
Jag blev gravid i maj men fick mf tre dagar efter positivt test. Sen skyddade vi oss i juni för att kroppen skulle komma i balans. Testade mig 4,5 vecka efter mf och testet visade gravid 1-2 veckor men det var antagligen hormoner som var kvar, för några dagar senare kom min mens. Men nu borde väl inte test visa positivt från förra grav kan jag tycka ?
Fick ändra mitt BIM då äl kom 2 dagar senare än beräknat. Men nu är den iaf bekräftad så nu startar väntan....
Och om det inte tar sig denna månaden hoppas jag ändå att mensen blir sen och min lutealfas längre. Första månaden jag inte friammar sedan vi startade försöken till en 3a.
BIM 27e juli.
Hej, hoppar in här. Har tre söner med samma pappa, yngsta är sex år. Vi separerade för 5,5 år sen och i vintras träffade jag en ny man. Vi har pratat om att skaffa barn rätt tidigt, jag är 36 och han är 39 och jag har bim på onsdag. Vi har inte skyddat oss. Så sugen på att köpa test och testa imorgon bitti på bim -1, köper i så fall digitalt med veckoindikator.
Jag blev gravid i maj men fick mf tre dagar efter positivt test. Sen skyddade vi oss i juni för att kroppen skulle komma i balans. Testade mig 4,5 vecka efter mf och testet visade gravid 1-2 veckor men det var antagligen hormoner som var kvar, för några dagar senare kom min mens. Men nu borde väl inte test visa positivt från förra grav kan jag tycka ?