• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Min pojkvän( 30 år) är helt besatt av sina kompisar, speciellt en känns det som. Vi ses var på helger då vi bor en bit ifrån varandra. Ändå prioriterar han inte mig. En gång när vi var ute på dejt på alla hjärtans dag satt hans vänner o drack ihop hemma hos en. Då drar han med mig dit för han bara MÅSTE dit o säga hej. Jag hade aldrig träffat dom tidigare. För någon vecka sedan hade vi bestämt att vi skulle ses, hans kompisar ska då ut på krogen o dricka. Jag frågar om han vill träffa de varav han säger nej, jag ska ju träffa dig! Jag fattar att han inte har mage att säga nej till mig så vi ses o går ut o äter men så säger han: vi kanske kan gå ut o ta en drink sedan? Det tyckte jag lät jätte trevligt innan jag fattade att han syftade på att vi skulle möta upp hans kompisar. Det är trevligt att umgås o jg hade kul, men vi hade inte setts på 3 veckor så jag hade ändå uppskattat lite egen tid. Så där satt jag på krogen med 10 främmande killar.

Sen finns det då en speciell kille som han så gott som umgås dagligen med. Han kan åka ifrån mig trots halva helgen är kvar enbart för att återigen träffa honom. De äter frukost ihop, kollar film o gör exakt allt! Så igår åkte han ifrån mig efter en natt för att enbart träffa honom, så de äter sedan mat o kollar film ihop.

Han föreslog även i helgen att denna kille kan följa med till min familjs sommarhus någon helg! Asså jag visste inte va jag skulle säga. Jag har träffat honom 2 gånger o han är väldigt trevlig, men varför ska han med till min familj? Eller är det jag som är dum?

Kan någon förklara detta eller är det normalt? Idag skrev han att de hade köpt godis o skulle kolla film ihop, då skrev jag lite skojsamt tillbaka att han dejtar ju honom mer än sin flickvän. Fick inget svar så vet inte om det var känsligt. Jag skulle nästan kunna tro de är kära !!

Jag vill inte vara krävande heller. Jag finns ofta tillgänglig när han vill ses men funderar allvarligt på att npgongpng säga något liknande när han vill ses, att jag ska umgås med tex min syrra som även jag träffar extremt ofta! O hoppas han fattar eller något.

Jag har märkt att han enbart vill ses högst 2 nätter, dvs ca 1,5 dag trots att hela söndagen återstår. Jag har alltid trott att han kanske tycker jag är tråkig eller något men det är ju denna kille han sedan umgås med. Jag förstår man vill umgås med vänner, men de ses liksom säkert 3/5 dagar på vardagarna så varför måste man ses på helgen..

• Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!
  • Anonym (H)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-23 14:40:45 följande:

Han är omogen, eller vad det är, men uppenbart att ni är osynkade som det ser ut. Försök inte ringa mer nu. 

Han sa att jag är sjukligt svartsjuk som anklagar honom att vara otrogen med sin kompis. Helt ärligt undrr jag om han tar åt sig när han säger så, för jag har inte anklagat honom att vara otrogen med honom! O han tyckte det var helt onödigt att dra upp
  • Anonym (X)
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 13:48:10 följande:
    Och där gjorde han slut med mig över sms.. vägrar svara när jag ringer o bla bla. Vet inte om det är seriöst eller bara bekräftelse..
    Är det din tråd om spelande pojkvännen också?
    Låter som det här var det bästa för dig då.
  • Anonym (Manipulativ och omogen.)
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 14:47:42 följande:
    Han sa att jag är sjukligt svartsjuk som anklagar honom att vara otrogen med sin kompis. Helt ärligt undrr jag om han tar åt sig när han säger så, för jag har inte anklagat honom att vara otrogen med honom! O han tyckte det var helt onödigt att dra upp
    TS, han har visat sin ratta sida nu. Han prioriterar inte dig for fem ore och nu gor han slut over sms och svarar inte i telefon. Vill du verkligen satsa pa nagon som antingen manipulerar dig (for att fa dig att komma krypandes tillbaka) eller helt enkelt verkligen sahar lattvindligt gor slut over SMS? Ga inte tillbaka till honom, inte pa nagra villkor. Gor du det kommer det att forstatta sahar i flera ar framat och du kommer bara att slosa din tid. Var glad att detta uppdagades redan nu och inte om t ex. 5 ar eller nar du kanske rakat bli gravid. Glom nu honom och eftersom det ar slut behover du heller inte svara honom nar han sent om sider ringer (i hopp om att du veknat och ska komma krypandes tillbaka). Lont att lyssna pa hans overtalningsforsok. Om du svarar sa sager du bara - "Det ar ju slut sa ring inte mer tack. Jag ar inte intresserad."
  • Anonym (..)
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 14:29:03 följande:
    Nä jag vet inte om det är för att markera eller om han verkligen menade det.. o att inte ens kunna svara i telefon när man ringer. Han gör alltid det när vj tjafsat. Varför? Är han konflikt rädd eller vad?

Kan han ha gjort slut på riktigt när han för 2 dagar sedan sa att han älskade mig?
    De flesta av oss tolkar "det är slut" som "det är slut" och inte som "kan han ha menat något annat". Omoget att han inte vill svara i telefon men att han gjort slut är det inget oklart med. Sedan kanske han omprövar det när han vill ha sällskap och sex igen men för tillfället har han gjort slut. 

Att han sade att han älskade dig, tja. Han kan ha sagt det för att man förväntas säga så i en relation. Han kan ha sagt det för att han visserligen älskar dig men gjort slut då han bara vill ha förhållandet på sina premisser, inte vill ändra något i sitt liv för din skull (typ lägga mer tid på dig än på kompisar). En ganska villkorad kärlek i så fall, och då får det ju vara villkor partnern är med på.
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 14:47:42 följande:
    Gaslighting. 

• molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 13:48:10 följande:
    Och där gjorde han slut med mig över sms.. vägrar svara när jag ringer o bla bla. Vet inte om det är seriöst eller bara bekräftelse..
    Jag tycker det verkar som att du bara ska vara glad över att vara av med honom.
    Han verkar inte vara mogen nog för att ha ett seriöst förhållande om han sätter sina vänner före jämnt och ständigt.
    Det visar kanske hans tidigare relationer också.
    Hör han av sig igen och ångrar sig så ignorera honom bara.
    Det är vad han är värd nu.
  • Anonym (H)
    Anonym (..) skrev 2020-06-23 16:50:14 följande:

De flesta av oss tolkar "det är slut" som "det är slut" och inte som "kan han ha menat något annat". Omoget att han inte vill svara i telefon men att han gjort slut är det inget oklart med. Sedan kanske han omprövar det när han vill ha sällskap och sex igen men för tillfället har han gjort slut. 

Att han sade att han älskade dig, tja. Han kan ha sagt det för att man förväntas säga så i en relation. Han kan ha sagt det för att han visserligen älskar dig men gjort slut då han bara vill ha förhållandet på sina premisser, inte vill ändra något i sitt liv för din skull (typ lägga mer tid på dig än på kompisar). En ganska villkorad kärlek i så fall, och då får det ju vara villkor partnern är med på.Gaslighting. 

Han sa la inte det direkt så utan han började ignorera att svara mig så sa jag: så du gör slut på sms? O då sa han ja jag åker väl inte till dig o säger samma däe...
  • Anonym (H)
    Anonym (..) skrev 2020-06-23 16:50:14 följande:

Att han sade att han älskade dig, tja. Han kan ha sagt det för att man förväntas säga så i en relation. Han kan ha sagt det för att han visserligen älskar dig men gjort slut då han bara vill ha förhållandet på sina premisser, inte vill ändra något i sitt liv för din skull (typ lägga mer tid på dig än på kompisar). En ganska villkorad kärlek i så fall, och då får det ju vara villkor partnern är med på.Gaslighting. 

Han sa la inte det direkt så utan han började ignorera att svara mig så sa jag: så du gör slut på sms? O då sa han ja jag åker väl inte till dig o säger samma däe...
  • Anonym (H)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-23 14:40:45 följande:

Han är omogen, eller vad det är, men uppenbart att ni är osynkade som det ser ut. Försök inte ringa mer nu. 

Men är det ens en grund till att göra slut? Jag kritiserade honom( som man knappt kan kalla det för) o då tycker han jg är sjukligt svartsjuk. Hur kan man bara 2 dagar tidigare sitta o planera sommaren, säga att hn älskar mig, o planera att köpa bil ihop, då har man inte planert att göra slut. Kan lova att fler par har ännu värre bråk än vårat utan att göra slut.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-24 07:55:54 följande:
    Men är det ens en grund till att göra slut? Jag kritiserade honom( som man knappt kan kalla det för) o då tycker han jg är sjukligt svartsjuk. Hur kan man bara 2 dagar tidigare sitta o planera sommaren, säga att hn älskar mig, o planera att köpa bil ihop, då har man inte planert att göra slut. Kan lova att fler par har ännu värre bråk än vårat utan att göra slut.
    Men släpp detta nu. Var glad att du kan göra hur du vill med ditt liv. I alla dina trådar om denne kille har man ju fattat från början att det var lite speciellt så jag förstod direkt att det här kommer hamna på kollisionskurs förr eller senare, vilket det ju gjorde. 
  • Anonym (ooo)

Och ja, grund till att göra slut är ju det man själv väljer att ha som grund. Man kan göra slut för precis vad orsak som helst. Möjligt han kommer höra av sig, vad vet jag. 

Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!